B-king

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Abs:jarrujen jälkiasennus Kingiin,helv.....kallista ja turhaa, vai jotakin muutajoo 10 vuotta ajellu ilman mut eile oli sellane tilanne päällä et oiskoha noil pysähtyny paremmi,ohitustilanteen jälkee äkkijarrutusta n. 30m,etu ja takajarru tietysti käytössä,takapyörä lukossa ja säädettävä etujarrukahva melkee pohjassa.Tilanteesta onnex selvittii mut tuli vaa mielee noi abs:it, missä pyörä ei o ollu mulla vielä.
Kingin absit on aivan paskat. Jos niitä kaipaa niin kannattaa vaihtaa pyörä. Ekassa Kingissä ei ollut abseja, nykyisessä on. Joo hoitavat kyllä sen ettei etunen mene tiukassa paikassa lukkoon, mutta jos muuten tasaisen mutta voimakkaan jarrutuksen aikana tulee pieni kuoppa tms. jolla abs aktivoituu hetkeksikin, niin jarrut häviää melkein kokonaan ja jarrutusmatka pitenee metritolkulla. Eli jos jarrut menee abseille, niin se ei sen jälkeen enää anna täyttä jarrupainetta, vaikka jarrun vapauttaa ja painaa uudelleen - toisin kuin ilman abseja.

On meinaan pari kertaa meinannut tulla pieni tilanne kun on jarruttanut reippaammin risteykseen, jossa auto on pysähdyksissä ja tiessä joku ihan pikku kuoppa tai röpelöä..

Huomaa kyllä, että kingin absit oli ihan ekoja abseja prätkissä ylipäänsä. Uudemmissa pyörissä ne on huomattavasti kehittyneemmät.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, kiitti hyvästä vastauksesta,itekki pumppasin tota takajarruu pari kertaa että sai jarrut iskuun siin eilises tilanteesi.
 
Minulla on Kingin kanssa sellainen pikkuongelma, että etuvalon lasi (muovi) on haljennut ylhäältä keskeltä. Halkeama on noin kolme senttiä pitkä ja keskellä ylhäältä alkaen alaspäin. Ei ole vuotanut vettä umpion sisään (vielä). Kävin (auton)lasiliikkeessä ja siellä sanottiin, etteivät voi asialle mitään, koska on muovinen.
Onko kellään kokemusta asiasta? Ei tosiaankaan vielä vuoda. Voiko mitenkään korjata vai pitääkö hankkia uusi umpio sitten kun alkaa vuotamaan?
 
Levitä halkeaman päälle vaikka epoksiliimaa vesiesteeksi. Tai voihan sen yrittää liimata kuntoon. Pikaliima saattaa pelittää tuossa kohtaa.
 
Mitähän muovihitsari mahtaisi tuollaisesta tuumia? En tiedä löytyisikö nykytekniikasta keinoa ”sulattaa” särö umpeen. Näkymätöntähän korjauksesta tuskin millään tekniikalla saa... Jos visuaalinen lopputulos ei ole kauhean tärkeä, niin pelkkää vesitiiviyttä saattaisin itse hakea ihan tavallisella kuumaliimalla.
 
Minulla on Kingin kanssa sellainen pikkuongelma, että etuvalon lasi (muovi) on haljennut ylhäältä keskeltä. Halkeama on noin kolme senttiä pitkä ja keskellä ylhäältä alkaen alaspäin. Ei ole vuotanut vettä umpion sisään (vielä). Kävin (auton)lasiliikkeessä ja siellä sanottiin, etteivät voi asialle mitään, koska on muovinen.
Onko kellään kokemusta asiasta? Ei tosiaankaan vielä vuoda. Voiko mitenkään korjata vai pitääkö hankkia uusi umpio sitten kun alkaa vuotamaan?

Maksaako uusi oikeesti niin paljo että korjaamista pitää edes harkita?

Itte kokeilisin jotain kuumaliiman tapasta jos ihan pakko ois vanhaa paikkailla.
 
Pahasti pelkään, että jos meinaa uuden hankkia niin ei sitä pelkkää lasia/muovia/pleksiä saa semmoisenaan vaan pitää ostaa koko umpio - tuskin se lasi on irroitettavissa. Eli yritän korjata sen ennenkuin pahenee ja alkaa vuotamaan. Kiitos neuvoista, yritän korjata. Jos ei onnistu niin eiköhän ebaystä löydy siihen uusi/ehjä käytetty.
 
Kävin (auton)lasiliikkeessä ja siellä sanottiin, etteivät voi asialle mitään, koska on muovinen.

Outoo, ei kait se kiveniskemäpaikkakaan lasia ole, vaan jotain epoksia/akryyliä joka liimataan iskemään, hiotaan ja kiillotetaan. Vois kuvitella, että halkeemaan sais vedettyä vähän uraa, ja uran täyttö ja hionta kuin autonlaseilla. Vai vaatiiko toi tekniikka niin isoja lämpötiloja että muovi sulaa?
 
Outoo, ei kait se kiveniskemäpaikkakaan lasia ole, vaan jotain epoksia/akryyliä joka liimataan iskemään, hiotaan ja kiillotetaan. Vois kuvitella, että halkeemaan sais vedettyä vähän uraa, ja uran täyttö ja hionta kuin autonlaseilla. Vai vaatiiko toi tekniikka niin isoja lämpötiloja että muovi sulaa?

Ei vaadi lämpöä lasinkorjaus, mutta kukaan ei varmaan osaa sanoa miten muovi reagoi siihen paikka-aineeseen. Jos aine kovettuu muoviin (tuohan kovettuu uv-valosta) eikä muovi lähde reagoimaan, niin saataisi korjaus onnistua. Kiilloittaminen tosin voi olla haastavaa kun täyteaine on todennäköisesti kuivuttuaan kovempaa kuin umpio.
 
Mulla vuoti Mondeossa umpioon vettä jostain mitättömästä reiästä. Valui sopivasti pois valon tieltä ja yleensä kuivui kesällä katsastukseen mennessä -> ei haittaa.

Jos ei vuoda, älä tee mitään. Jos alkaa vuotamaan, poraa vedenpoistoreilä :grin:
 
Mulla vuoti Mondeossa umpioon vettä jostain mitättömästä reiästä. Valui sopivasti pois valon tieltä ja yleensä kuivui kesällä katsastukseen mennessä -> ei haittaa.

Jos ei vuoda, älä tee mitään. Jos alkaa vuotamaan, poraa vedenpoistoreilä :grin:

Toki tuotakin voi koittaa, jos/kun alkaa vuotamaan. Yritän kuitenkin jotain paikkauskonstia ennenkuin alkaa vuotamaan.
 
Kyllähän nuo molemmat hyviltä näyttävät eikä hintakaan kovin paha. Eli jos ei saa kuntoon niin uusia löytyy.
Kiitokset vinkeistä.
 
Ilmeisesti aika moni käyttää näitä kn:n vapaavirtaussuodattimia?

Onko kellään millaista faktaa tai edes mutua kn- suodattimen tehohyöty/suodatustehon suhteesta? Onko järkevä vaihtoehto alkuperäiselle suodattimelle, kuitenkin vapaampi virtaus tarkoittaa lähes poikkeuksetta heikompaa suodatustehoa.. Männä vuosina joku suzukin varaosaliikkeen myyjä suositteli tuota alkuperäistä suodatinta em. syystä.

Jos tulevana kesänä saisi aikaiseksi tuon coldair-intake modin ja säädön Samilla tehtyä.
 
En kingistä tiiä, mutta omassa oem paperi aivan yhtä hyvä. Suodattaa tosin paremmin.

Taitaa olla noi vapaavirtaussuotimet enempi höpöhommia katumopoissa ja ihan sellaisenaan.

Enemmän happea koneelle saa porttauksella, nokilla, suppiloilla ja ilmaboksilla. Sitten voi kokeilla antaako suodin mitään.

Jos muistaa ja on aktiivinen, niin kevään säädätyksen jälkeenhän vois omaa kokeilla öljyämättömällä kn suotimella yhen vedon verran ihan tieteen vuoksi. Semmoinen taitaa joutilaana hyllyssä maata.
 
Ilmeisesti aika moni käyttää näitä kn:n vapaavirtaussuodattimia?

Onko kellään millaista faktaa tai edes mutua kn- suodattimen tehohyöty/suodatustehon suhteesta? Onko järkevä vaihtoehto alkuperäiselle suodattimelle, kuitenkin vapaampi virtaus tarkoittaa lähes poikkeuksetta heikompaa suodatustehoa.. Männä vuosina joku suzukin varaosaliikkeen myyjä suositteli tuota alkuperäistä suodatinta em. syystä.

Jos tulevana kesänä saisi aikaiseksi tuon coldair-intake modin ja säädön Samilla tehtyä.

Yks etu K&N suodattimesta joillekin on sen olematon vaihtotarve. Eli periaatteessa suodatinta ei tarvitse vaihtaa, kunhan pesee sen tarpeen mukaan.
Itse tarkistan suodattimen kunnon kerran vuodessa talvitauolla, ja pesen ja voitelen tarvittaessa.

Suodatusteho käsittääkseni perustuu kattavaan öljypintakerrokseen. Jos pesun jälkeen öljyäminen jää vajaaksi, myös suodatus ei toimi tarkoitetulla tavalla.

Suorituskyky ansioista ei ole kuvaa, pers tuntumalla eroa entiseen paperisuodattimeen ei havainnut. Hankin tuon lähinnä uteliaisuudesta ja laiskuudesta uusia paperifiltteri säännöllisin välein.
 
Viimeksi muokattu:
Toisessa mopossa, SXC, on luonnollisesti pestävä suodatin.

Mielestäni poisheitettävä on huomattavasti helpompi vaihtoehto.
 
Back
Ylös