• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

B-king

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Haluaisin veikata, että on ok kunhan totut siihen. Toki nuo takalisto asiat on aika yksilöllisiä...
Pirkanmaalta Jäämeren rantaan on tuupattu yhtä kyytiä ja mielestäni satulassa päääsee liikkuman niin hyvin matkan aikana ettei puutumis oireita itelle ole tullut.
Tutustukaa toisiinne paremmin...;-)

Samaa mieltä...meinaan nyt neljässä pyörässä olen havainnut että ennen pitkää retkeä tekee vajaata pari viikkoa ennen 500 kilometrin lenkin yhdellä pysäyksellä ja vajaata viikkoa ennen tonnin lenkin kahdella stopilla niin varsinaisena h-hetkenä ei juuri per*e puudu tai ranteet jumittele. Ilman noita max 500 kilometriä päivässä oli suurta tuskaa
 
Onko porukka vaihtanut pyörän satulaa toisenlaiseen?

Tietty kun tuota aiempaa pyöräilykokemusta päässyt kertymään, muutoin kuin parin vuokrauksen merkeissä, niin tässä pelissä tuntuis tuo takalisto puutuvan totuttua aikaisemmin? Onko muilla sama ongelma vai onko vain tottumattomuus kyseessä. Ilmeisesti Corbinilta löytyis istuinta, mites muilta? Suzukin omasta geelipenkistä lukemieni perusteella osaa sanoa oikein mitää. Jos niitä ylipäätänsä enää mistään löytyykään.

Onko tietoa saako niitä lasikuituisia ilmanottoputkia airbox modia varten enää hankittua. Laittelin http://www.suzukib-king.org/ foorumissa myyjälle viestiä, mutta ainakaan sitä kautta ei ole kuulunut vielä mitään?

Makuasioita sano.....

Omasta kokemuksesta, ihan yleisesti, sanoisin hieman turhan kovan
penkin olevan kuitenkin parempi kuin liian pehmeän.

1400 GSX:ssä on pikkupyrähdyksiin erittäin mellevän ja mukavan
tuntuinen sohva, mutta yli 500km:n rupeamat saavat kaipaamaan
hieman..... kiinteämpää.

Kingin penkki taas on tuohon verrattuna.... kova kuin kirkon penkki,
mutta siinä keikkuu loputtomiin ilman tuskaa.

Mutta kuten todettu.... jokaisella on oma hanuri... ja sillä "omat tunteet" :D.
 
Jahas, eilen asettui Carpenter Racingin "Clutch Mod" kitti paikoilleen.

Nyt on sitten "asiallinen kytkin" ja sitä omaan makuun ja tottumuksiin
tarvittavaa moottorijarruakin hieman paremmin.

Ei auttanut pidempikään tutustuminen tuohon Suikan omaan"lonksuluistoon"
joka kuitenkin pelasi ihan kuten sen oli tarkoituskin.

Alkais peli olee nyt "siinä" juuri sellaisena kun sen itse haluaa.
 
jaahas tuli luvattua kaverille että ensi viikolla kilpisjärvelle :no:
mitenkä kinkillä jaksaa ajaa moisen matkan ei tietenkään yhdessä pötkössä mutta kuitenkin en ole ikinä ajanut noin paljoa viikossa ja lähdetään hyvinkäältä kinki ollut mulla uudesta asti mutta miten sillä jaksaa ajaa "pitkää"siivua :orgmp:
 
jaahas tuli luvattua kaverille että ensi viikolla kilpisjärvelle :no:
mitenkä kinkillä jaksaa ajaa moisen matkan ei tietenkään yhdessä pötkössä mutta kuitenkin en ole ikinä ajanut noin paljoa viikossa ja lähdetään hyvinkäältä kinki ollut mulla uudesta asti mutta miten sillä jaksaa ajaa "pitkää"siivua :orgmp:

Ei siinä kovin synkkää "tuskafestaria" pääse kehittymään kun
parinsadan välein pitää pysähtyä "juottamaan hevosta" :D.

Tottumuskysymyshän tuo toki on.

Jos koulussa joutui enimmäkseen "seisomaan nurkassa", niin
parin tunnin "jälki-istunnon" kanssa meni ihan vaihtelun ja
nautinnon puolelle :grin:.
 
Moro.
Kiinnostus B-kingiä kohtaan on suuri ja ajattelin seuraavaksi pyöräksi moista, mikäli saan rahat kasaan. Tehoero 600 bandiittiin lienee huima, onko liiankin suuri? Onhan tässä kingissä toki B-moodi, jolla pyörän saa kesytettyä :right:

Miksi näillä kingeillä on usein ajettu nettimoton ilmoitusten perusteella suhteellisen vähän?
Onko jotain erityistä mitä pitää huomioida ostaessa? Huoltokirja varmasti olisi hyvä olla, kun huoltokierto on 6000km. Sirommat vaimentimet lienee aika hinnakkaat, eli kannattanee ostaa pyörä johon on jo laitettu valmiiksi sliparit ja säädätetty?

Onko kingi hintansa väärti?
 
Tietämättä mitä siitä aiot maksaa niin on kuitenkin hintansa väärtti...:thumbup:
Se on siitä hyvä peli, että tekee just kuten käsket. Ei yllätyksiä kun on ihan talonpoikaisjärki mukana. Toki tehoa on reippasti enenmmän kuin Banditissa, mutta sen hyvin hallittavissa. Toimii tourinkissa ja radallakin tarvittaessa erittäin nopea, uskomattoman nopea siihen nähden miltä näyttää ja painaa. Sillä B-modella ei tee sitten mitn...
Jos huoltohistoria ja yleisilme on kunnossa niin turvallinen ostos todennäköisesti. Renkaat, ketjut&rattaat sekä keulan toiminta koeajolla kannattaa zekata josko sillä on pommitettu liikaa.
Sitä en osaa sanoa miksi niillä on vähän ajettu, mutta suosisin mahdolisimman alkuperäistä. Ne alkuperäiset änkkärit on kohta retroa eikä niitä oo enää kaikilla...keräilyarvoakin ehkä...etkä kaipaa sitä minimaalista "lisätehoa" mitä oikein säädetyllä sliparilla saattaa aikaan saada...
 
Kingissa ja Bussissa taitaa olla koko pallon paras "eniten hintaansa nähden" suhde :D.

Etujarrulevyt kannattaa katsastaa.
Niiden suhteen tuntuu olevan perusmurhe, ellei niiden
niittejä ole säännöllisesti ja usein putsattu ja herkistelty
uudesta asti.

Vähät kilsat taitaa monessa tapauksessa johtua siitä, ettei
Kinkyä oikein mielletä matkapeliksi, vaikka se sellaisena onkin
mitä mainioin laite..... ja laukutkin saa asenneltua helposti.....
vaikka siinä sitten erään neitosen sanoin..... onkin jotain yhtä väärää
kuin lapsen lyömisessä :p.

Tehoa riittää kadulle hyvin.... ja sitä tulee juuri sen verran kuin
kääntää.... ilman muuta yllätystä kuin noihin tehoihin tottumattomalle
se. että mutkat ja edellä ajavat tulee aika vilakkaan silmille kun
innostuu huolimattomasti availemaan.
Motarin rampeista tykitettäessä on tilanne liityttäessä se, että turha on
takaa tulevia vilkuilla...... kun edessä ajavat tulee 120-130kmh
perse edellä silmille. Pikkubanskulla ehtii paremmin "rauhassa" integroitua
tunnelmaan :D.
 
Sliparit ei tosiaan tuo lisätehoa kuin pari kaakkia, mutta painoa ne pudottaa reilusti. Vakioputket painaa varmaan 20kg eli vaihtamalla kevenee merkittävästi ja saundi paranee. Itse ostin Kingin tälle keväälle ja en kadu pätkääkään. Tehoa on paljon, mutta se tulee todella lineaarisesti ja sulavasti. Pyörä on aivan yhtä helppo ajaa A-modella kuin laiskemmatkin ellei kahvaa sitten todella käännä (en ole edes sateella ajanut B:llä). Itse tykkään todella paljon ajettavuudesta ja ketteryydestä ja tämä siinä valossa, että entinen pyörä oli street triple, joka on tuossa suhteessa aika referenssikamaa. Kingi on todella mukava vietävä mutkapätkillä ketterästi, mutta lisäksi matka-ajossa se on oikea iso ja vakaa pyörä. Jos tehoa kaipaa lisää niin rajoittimet vaihteilta saa pois ja busan softa tuo about 10hp lisää.
 
Sietää muuten nakuksi myös aika lailla vauhtia ilman
että heti kasikympin jälkeen tarttee
roikkua hullun lailla kyydissä.

Esim. pieni tankkilaukku ja takapenkin päällä
sujuvan mallinen tailbag, niin työntää kivutta
160-180 mittarissa mitemmänkin siivun
ihan mielikseen.
 
Kiitoksia vastauksista.

Luulen että kingi tuntuu b-modellakin ihan tykiltä pikkubandiittiin verrattuna :D
Pudottaako tuo b-mode edes yhtään kulutusta?

Pikaisesti laskurilla katsottuna kingin vakuutuksetkin ovat ihan siedettävät. Jonkin verran enemmän kun vaikkapa isolla bandiitilla, mutta kuitenkin vähemmän kun muoviluodeilla..
 
B-Mode on täysin turha eikä sitä kannata miettiä (ehkä rankkasade poislukien). Ei pudota kulutusta ja leikkaa tehoakin aika kömpelösti. Markkinointitemppu koko namiska. Huomaat kyllä ajaessa, ettei sille ole mitään tarvetta.
 
Suunnitelmissa olisi tehdä airbox modi ja mahdollisesti samaan urakkaan myös KATin ja pakoputken venttiilin poisto.
Nyt pariin kertaan olen törmännyt myös "Pair Valven" blokkaamisesta. Osa taitaa olla sitä mieltä että kannattaa tukkia ja osa sanoo ettei ole merkitystä. Täällä kun on tuon vehkeen kanssa enemmän puuhastelleita, niin kannattaako?
 
Suunnitelmissa olisi tehdä airbox modi ja mahdollisesti samaan urakkaan myös KATin ja pakoputken venttiilin poisto.
Nyt pariin kertaan olen törmännyt myös "Pair Valven" blokkaamisesta. Osa taitaa olla sitä mieltä että kannattaa tukkia ja osa sanoo ettei ole merkitystä. Täällä kun on tuon vehkeen kanssa enemmän puuhastelleita, niin kannattaako?
Hra Vittaniemi sanoi että se (pair) pitää tukkia, niin tein työtä käskettyä. Itseasiassa purin pois koko roskan ja laitoin sellaiset levyt niiden aukkojen päälle. En tiedä miksi ja mitä merkitystä tuolla oli mutta uskoin säätäjävelhoa. Painoa lähti ainakin :)
 
Nyt ei oteteta kantaa tuohon puolesta tai vastaan, eikä kyse ole liioin
kenenkään viisauden määrästä.

"Viilailuun" kuitenkin liittyy aina liian monta "kysymätöntä", hyvin olennaista kysymystä,
joihin pääosin liittyy yhtä monta saamatonta, perusteltua vastausta.

Tuo riisorin toteamus, painoa ainakin lähti, on heittomaisuudestaan huolimatta
yksi selkeä ja jokaisen helposti mitattava vaikutus. Varsinkin silloin,
kun mittaa puretut osat irrallaan :D.
 
Hra Vittaniemi sanoi että se (pair) pitää tukkia, niin tein työtä käskettyä. Itseasiassa purin pois koko roskan ja laitoin sellaiset levyt niiden aukkojen päälle. En tiedä miksi ja mitä merkitystä tuolla oli mutta uskoin säätäjävelhoa. Painoa lähti ainakin :)

Nyt ei oteteta kantaa tuohon puolesta tai vastaan, eikä kyse ole liioin
kenenkään viisauden määrästä.

"Viilailuun" kuitenkin liittyy aina liian monta "kysymätöntä", hyvin olennaista kysymystä,
joihin pääosin liittyy yhtä monta saamatonta, perusteltua vastausta.

Tuo riisorin toteamus, painoa ainakin lähti, on heittomaisuudestaan huolimatta
yksi selkeä ja jokaisen helposti mitattava vaikutus. Varsinkin silloin,
kun mittaa puretut osat irrallaan :D.

Sen mitä olen nyt tähän saakka antanut itseni ymmärtää, niin sinällään tehoa sen tukkiminen / poistaminen ei ilmeisesti tuota. Mutta säätämiseen sillä olisi se vaikutus, että pakopuolelta saataisiin oikeat arvot eikä suinkaan systeemin "laimentamia" arvoja.

Mistäs riisor hommasit sulkulevyt?
 
Sen mitä olen nyt tähän saakka antanut itseni ymmärtää, niin sinällään tehoa sen tukkiminen / poistaminen ei ilmeisesti tuota. Mutta säätämiseen sillä olisi se vaikutus, että pakopuolelta saataisiin oikeat arvot eikä suinkaan systeemin "laimentamia" arvoja.

Ihan hyvä pointti... ja siitä päästäänkin siihen, mikä vaikuttaa mihin, miten....
ja miten erilaiset asiat huomioidaan/"blokataan" esim. säätöhommissa.

Eihän sekään huono peruste ole, että säätäjä pääsee tavallaan helpommalla.....
painoa saadaan pois.... ja asiaa saadaan "harrastaa".
 
Sen mitä olen nyt tähän saakka antanut itseni ymmärtää, niin sinällään tehoa sen tukkiminen / poistaminen ei ilmeisesti tuota. Mutta säätämiseen sillä olisi se vaikutus, että pakopuolelta saataisiin oikeat arvot eikä suinkaan systeemin "laimentamia" arvoja.

Mistäs riisor hommasit sulkulevyt?
Joo näin mäkin ymmärsin että säätämiseen se vaikuttaa, ei tehoihin. eBaytä hommasin levyt, tollaset. Pohjaan joutuu näyttämään vähän dremeliä, mutta muuten istui hyvin.
 
Kilometrejä kertyy iloisesti..ja olis huollon aika.. mikäs öljy on hyväksi havaittu kyseiseen kulkineeseen..
En laita delvaccia
 
Back
Ylös