• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bandit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markles
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No riittääkö tuossa rosvossa tuulisuoja pidemmällä matkalla? Tuntuu vähän pieneltä edellisiin fillareihini verrattuna.
Riippuu kai siitä mikä vertailukohta on. Jos aiempi pyörä oli pan european niin voi tuntua tuulisuoja vaatimattomalta. Kai niitä kokoluokasta löytyy huonompia ja parempia. Riippuu kuskin koostakin. Kaveri mikä on inan alle 180 senttiä pitkä kuivan kesän orava väittää, että uudessa banditissa on liiankin hyvä kate kun tuppaa nopeudet huomaamatta nousemaan. Isompana kaverina huomaa selvän eron nakuun (kokemusta molemmista) mutta ei sen suojaan täysin pääse tai sateella kuivana pysy. Luotettavaa perustekniikkaa tuo rosvo on ilman mitään erityisiä hivistelyjä. Vanhat iö koneet on erittäinkin virittäjäystävällisiä jos tykkää roplata. Vakuutukset on kohtuulliset kun pareissa lukee 72kw. Todellisuus on kuitenkin suht helposti 100kw paikkeilla ilman, että tarvii luotettavuudesta tai käyttöominaisuuksista tinkiä.

Se nyt on vaa niin hyvä!!
smile_org.gif
En tosin tosta uudesta -10 mallista sitten tiedä kuinka paljon sitä on muutettu!? Siis ulkonäön lisäks...

Aika mielenkiintoinen tämä Bandit / Corolla yhdistelmä. Kaksi perusvarmaa järkivalintaa siis. Onkohan meitä muitakin? Minä tosin olen siis mahdollinen tuleva Bandiitti, mutta anyway hyvä yhdistelmä.
cool.gif
Corollaani en ole katunut enkä ole aikeissa merkkiä vaihtaa ja tarkoitus olisi pitää Bandiittiakin vähän pidempään kuin edellisiä fillareita.
062802moto_prv.gif

Oho! Corolla ja Bandit täälläkin...  
biggrin.gif

Bandiitilla on nyt pari kesää ajeltu ja ei tuossa suurempaa moitteen sijaa ole ollut. 38 -> 54 tkm ilman mitään teknisiä ongelmia.

Alkuperäiset naisten fillariin suunnitellut sarvet korvasin vähän leveämmillä, koiranluilla 20 mm perää ylemmäs ja slipari melua tuottamaan. Näillä eväillä oikeastaan minun tarpeeseeni varsin mukava fillari.

Onhan se vähän jäykkä ja painava, mutta tarkoitukseensa mainio peli. Ala- ja keskikierroksilla on roisisti helppokäyttöistä vääntöä, päivittäinen kurvailu ja pidemmänkin matkan taittaminen on leppoisaa. Jos tykkää välillä hullutella, jo vain, kyllähän siihenkin paukkua on.  
tounge.gif

350 km on tyypillisesti pisin siivu, muutaman kerran kuukaudessa. Ykköskopan kate suojaa 180 senttistä kohtuullisesti, mikä tärkeintä, ainakin pallit.  
inlove.gif
Tankkaus välissä ja matka jatkuu. Moottoritienopeuksilla tekee mieli nojailla hieman enemmän eteen päin.

Ja näin Corolla-fanaatikkona...
- Oletettavasti kestää... ja kestää... ja kestää...
- Huollot helppo tehdä itse, ellei ole kieli aivan keskellä kämmentä
- Isoksi pyöräksi edullinen vakuuttaa

Älkää yrittäkö vääntää tsadia, kun ette osaa. Fillari on polkupyörä, prätkä moottoripyörä
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif

Eiköhän tuo fillari sentään ole melko yleis-suomalais-kansallinen termi ja rakkaalla lapsella on monta nimeä jne... Taisin kylläkin käyttää sitä samassa kappaleessa sekä kuvaamaan polkupyörää, että hellittelynimenä Bandiitilleni. Vaan ei siitä silti suotta kannata vedellä kaulaliinaa kasvoille ja pois, kasvoille ja pois... Sori Hande...  
biggrin.gif

No mutta tosiaan se alkuperäisten sarvien taivutus on olevinaan hiukan erikoinen ja tuppaavat ranteet olemaan turhan jyrkässä kulmassa. Pidemmän päälle rasittavaa, vaikkakin taitaa vaihdella kuskin geometrian ja ajoasennon mukaan.

Kaupasta saa uusia eri mallisia stongia ja tämä nyt ei auta kysyjää yhtään blaa blaa blaa jne...

Minä olen päätynyt corolla-bandiitti kombinaation isompaan versioon eli avesis verso-gsx 1400 yhdistelmään.Ei pahaa sanottavaa kummastakaan.Ovat laadukkaita viattomia vehkeitä.Bensaa tankkiin ja ajoa,ajoa,ajoa......

Ei juma! Meitsillä myös Bandu ja Corolla
eek.gif
Onneksi ovat eri väriset, niin ei vahingossa lähde vikalaitteella ajelemaan
biggrin.gif

-hh-

Täällähän saadaan kohta talveks järkättyä .org drives corolla - tapahtuma, kun noi pyöräkelit alkaa olla ohi...
tounge.gif

Niinjoo ja alkuperäiseen kysymykseen voisin vastata:
Helvetin hyvä peruspyörä. Mun mopolla menty kohta 90tkm, ei mitään vikaa. Kunhan vaan vaihtaa öljyt ja säätää venat ajallaan, ni se on varmaan ikuinen peli.

Tervetuloa vaan kaikki Corolla-Bandiitit! Voisimme kokoontua talvella kehumaan autojamme ja kesällä sitten kehuskelemme pyöriämme tai sitten toisin päin. Joka tapauksessa saanemme olla tyytyväisiä hyviin valintoihimme, vaikka kumpikaan merkki ei järin suuria intohimoja muissa alan harrastajissa herättäisikään. Meille tasainen mukavuus yhdistettynä luotettavuuteen riittä ja egonjatkeelle ei ole tarvetta. Tällaiseksi minä kuvittelen Bandiitin persoonallisuuden.
wink.gif
sport05.gif

Tervetuloa vaan kaikki Corolla-Bandiitit! Voisimme kokoontua talvella kehumaan autojamme ja kesällä sitten kehuskelemme pyöriämme tai sitten toisin päin. Joka tapauksessa saanemme olla tyytyväisiä hyviin valintoihimme, vaikka kumpikaan merkki ei järin suuria intohimoja muissa alan harrastajissa herättäisikään. Meille tasainen mukavuus yhdistettynä luotettavuuteen riittä ja egonjatkeelle ei ole tarvetta. Tällaiseksi minä kuvittelen Bandiitin persoonallisuuden.
wink.gif

sport05.gif
Voisinks määkin tulla vaikka mulla on Nissani?

Moi! Tahdon vielä jatkaa tästä samasta aiheesta vaikka risuja ja ruusuja Banditille tulikin (en omista toiotaa enkä tule omistamaan) Mutta aateelinkin kysyä vertailuna jos vaihtoehdot on Isorosmo ja 1.4gsx niin mitkä asiat puoltaisi rosmoa tässä vertilussa? Tarkoitan et kun pyörän hankinta ees ja "jos" nämä kaksi olisi vaihtoehtoina? Kertokaa mielipiteitä? Kiitooosss

"Isorosmo"-termin alle mahtuu 1200- ja 1250-kuutioisia nakuja ja puolikatettuja +10 vuoden ajalta, joten kannattaa ehkä hieman täsmentää, mikä niistä.

2007 tuli tuo muutos 1250-kuutioiseksi, jolloin moottori uudistui täysin, ja vaihteitakin tuli yksi lisää.

Back