• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

banditin viritys

mikki hiiri

New member
eli putki on, suutinsatsi, putsari yms. nämä "pakolliset".... säädetty penkissä ja tehot nakilta 120 heppaa... mutta lisää haluais... mutta mitä seuraavaksi? onko jotain jääny mulla huomaamatta/ajattelematta? tässä olis talavi aikaa hinkata mopoa.....

Kannesta milli pois ja pari kymppiä lohkosta, kanavien siloittelu ja kohdistaminen , gsxr nokat ja kokoputki jos ei jo ole. Noilla eväillä saa kivasti potkua yläkierroksille alapään ja keskialueen kärsimättä.

onko jotain jääny mulla huomaamatta/ajattelematta?
Ahdin
wink.gif

Kannesta milli pois ja pari kymppiä lohkosta, kanavien siloittelu ja kohdistaminen , gsxr nokat ja kokoputki jos ei jo ole. Noilla eväillä saa kivasti potkua yläkierroksille alapään ja keskialueen kärsimättä.
Millaisista teholisistä puhutaan kun tekee noiden pakollisten juttujen lisäksi kannen porttauksen + laskemisen ja entäs sitten nokan vaihdon vaikutus?

Vaihda tehokkaampi pyörä. Helpompaa ja halvempaa
tounge.gif
Jos saa hyväkuntoiset nokat satasella tai parilla kympillä kuten itse sain, niin siinähän ne kustannukset sitten ovatkin jos putkelle ei ole tarvista. Ei kovin kallista siis. Tietysti jos kanavien ja plaanauksen takia pitää viedä jollekin huippuviilarille, niin hintaa toki tulee ja ruhtinaallisesti.

Ahtaminen tai ilokaasut ovat tietysti yksi ratkaisu, mutta turboa ei taida olla kovin helppo saada kilpiin tänä päivänä. Loistava aihio ahtamiseen sinänsä.

Onkohan kukaan tutkinut että paljonko pelkät ärrän nokat vaikuttaa säädettynä tehoihin ja voisiko ne nakata suorilta paikalle tietysti sitten kunnon putkella tai ainakin sliparilla
unohtamatta suutin sarjaa....vai riittääkö pelkkä imunokan vaihto mut eikös siihen melko helposti sen 150hp saa....ja kun kannen kairaa ja 1216 kuutioseksi muuttaa kunnon visekoille niin tuskin vääntökään kärsii ja tehoa lisää....olen vaan miettinyt et tuskin niissä kansissa on muuta kun seetirenkaiden ympärystät pirraa ja valupurseet poistaa kanavista....ei kova homma talvella itte tehdä...

no tuohan oli hyvä linkki, ilmeisesti tuo imupuolen nokka on näissä "pullonkaulana", oliskohan gsx-f:ssä hyvä tuo imunokka?

no tuohan oli hyvä linkki, ilmeisesti tuo imupuolen nokka on näissä "pullonkaulana", oliskohan gsx-f:ssä hyvä tuo imunokka?
Ärrän nokkaa vaan , gsx-f taitaa olla samantasoisella nokalla kuin bandit.
sport05.gif
Äffässä on tietääkseni samat nokat kuin ärrässä. Banditissa ja gsx-g:ssä loivemmat. Kireimmät löytyvät kuulemma -89 750 ärrästä. Taaskin huhun mukaan varaosana tulee sama nokka riippumatta ärrän mallista. Toisinsanoen enää ei valmisteta varaosaksi kuin yhtä mallia. Alkuperäisasennuksena nokat muuttuivat hiukan joka vuosimalliin.

Mittailin joskus -88 ärrän ja Banditin nokat ja erot löytyvät täältä. Pakonokasta älkää välittäkö. Se on 86-87 mallista.

Kaikissa on suunnilleen sama nosto ja asteet käyntivälyksillä. Ärrän nokissa jyrkemmät rampit.

meinaatko että 750 r nokka passais 1200 bandiittiin? ilmakoneisesta siis..... helpottus nokkien ettiminen kummasti jos näin on, kun tutulla on 750 r jossa kireet nokat... hmm. sillähän ois ne vakiot... hmm..

kiitos b12......... pitäs varmaan ostaa toinen kone jota rupiais rassaan, on meinaan nykynen niin säädöissä ja muutenkin hyvässä kunnossa että...... mulla on muuten samanvärinen bandiitti kun sulla, mulla on vaan joku spoileri tossa koneen alla, tekee painavan näköseksi... osta pois?

Ei ole Bandiittia ollut enää pariin kesään. Trumpan Speed Triplellä kurvailen.

Kertokaas joku viisaampi käykö isoon bandiittiin semmonen sekotus että syliterit ja männät 1100gsx-r:stä ja bandiitin oma kansi ? Eli onko männäntapit samat ja sylinteriryhmä matalampi gsx-r:ssä vai männissä isompi pahka ? sekavaa , eikö totta ?&&%%!!!
nixweiss.gif

Kertokaas joku viisaampi käykö isoon bandiittiin semmonen sekotus että syliterit ja männät 1100gsx-r:stä ja bandiitin oma kansi ? Eli onko männäntapit samat ja sylinteriryhmä matalampi gsx-r:ssä vai männissä isompi pahka ? sekavaa , eikö totta ?&&%%!!!
nixweiss.gif
R:n lohkon ja mäntien ainoa ero on poraus. Kannet ovat samat nokkia lukuunottamatta. Sekoitus siis käy.

Back