BMW
New member
Elokuun puoliväli 2003:
Mahtava auringonpaiste ja kiireellisiä töitäkään ei ole rästissä, joten ajopuku päälle keula kohti Raahea (jos vaikka anoppi keittäisi kahvit). Ouluntullista menovettä tankkiin ja männät takomaan.
5 km ajettua, rekkaa ohittaessa (uusi moottoritie ei vielä valmis) kone sammui kokonaan. Idioottivarma kone jätti tienpäälle . Soitto Ouluun ja kohta olikin jo pyörä peräkärryssä matkalla autotalliini. Matkalla tein diaknoosin että olivat Ouluntullista myyneet pas...aista polttoainetta ja jossain olisi vain tukos.
Niin meni loppusyksy, meni Joulu, Uusivuosi ja meni myös Pääsiäinenkin.
Lumi rupesi sulamaan ja kevätaurinko paistamaan. => taidanpa korjata pyörän, etten myöhästy TAAS ajokaudesta. Ensin vaihdoin polttoaineen ja suodattimen, sama vika. Pyörä starttaa mutta ei lähde käyntiin, ihan kuin ei saisi tarpeeksi löpöä. Sitten mittasin polttoaineen paineen, tasainen 2,5 bar, kuten korjausopas paineen ilmoittaa. No nythän ei vika voi olla kuin tulpissa. Tulpat irti ja kaikki tulpat antavat kipinää. Vissiin bensa ei sittenkään kuljekkaan ruiskuille asti. Ruiskut irti ja jokainen ruisku antaa reilusti bensaa (ruiskut menevät suoraan imusarjaan) => Mitä Helv...
Kipinää ja polttoainetta tulee, mutta ei käy
Soitto BMW huoltoon ja kyselemään paljonko maksaa ruiskujen ja sytytyksen ohjausyksiköt. Ilmoittivat vain että ei ne hajoa, koskaan kuulemma Suomessa ei ole myytyy yhtään ohjausyksikköä. Aikani tingattua ilmoittivat hinnaksi a' 600 € kpl
Seuraavaksi yhteyttä Boschin huoltoon, että voisivatko mitata ohjausyksiköt => ei kuulemma voida koska heillä ei ole arvoja ko. yksiköille. Sitten soitto BMW:n maahantuojalle että pitäisi saada mittausarvoja. Salaista tietoa kuulemma. Seuraavaksi yhteys BMW tehtaalle Saksaan, sama saat..nan vastaus, emme anna ko. tietoja, ota yhteys paikalliseen BMW huoltoon
Jäljelle ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin ottaa yhteys Euro-Centeriin. Ihmeelinen vastaus: Eivät kuulemma pysty testaamaan pyörääni, koska heillä ei ole ko. testiohjelmaa.
Eli:
- Boschin huollolla olisi laite, jos olisi vain mittausarvot
- BMWn huollolla olisi arvot, jos olisi vain mittalaite
Vappu tuli, ja muut pääsivät ajelulle => ei mitään syytä olla Vappuna ajokunnossa
Karu aamu oli taas herätä, pää kipeä ja pyörä edelleen rikki. Oma vika kun talvi olisi ollut aikaa korjata sitä
Ei muuta kuin soittelemaan Boschin huoltoja läpi löytyiskö joltain sattumoisin BMW mittausarvot. Muutaman soiton jälkeen BINGO Raskaskonehuolto (korjaavat yleensä vain rekka-autoja) Wihelän konepajalta kehottivat tuomaan pyöräni sinne. Pyörä kiinni oskiloskooppiin ja tutkimaan. => kaikki ohjausyksiköt kunnossa. Sitten korjaaja huomasi (silmämääräisesti) että kaksi tulppaa antaa kipinää useammin kuin kaksi muuta, miksi?? Kunnes kohta selvisi että se johtuu HALL-anturista, joka ilmoittaa kampiakselin asennon. Toinen käämi antaa pulssin 360 asteen välein (toimii oikein) ja toinen jopa 120 asteen välein. Tämä ilmeisesti sekoittaa ohjausyksiköt.
Kiireellä kyselemään uutta anturia. BMWltä ja Boschilta ilmoitettiin että ei löydy Suomesta ja hinta olisi vajaa 400 € Soitto Vaaran Ismolle ja sieltä tuli mieleinen vastaus. Käytetty löytyy hyllystä heti ja hintaa olisi 100 €.
Vihdoin tänään tuli kirjekuori jossa oikean NÄKÖINEN osa oli. Anturi paikalleen ja starttaamaan.
Kerrasta käyntii
Eli yhteen vetona ja opetuksena.
- Kannattaa korjata pyörä heti
- Ei ensimmäisenä haukkua Ouluntullin bensaa
- BMW:n asiakas palvelu on ....
Mahtava auringonpaiste ja kiireellisiä töitäkään ei ole rästissä, joten ajopuku päälle keula kohti Raahea (jos vaikka anoppi keittäisi kahvit). Ouluntullista menovettä tankkiin ja männät takomaan.
5 km ajettua, rekkaa ohittaessa (uusi moottoritie ei vielä valmis) kone sammui kokonaan. Idioottivarma kone jätti tienpäälle . Soitto Ouluun ja kohta olikin jo pyörä peräkärryssä matkalla autotalliini. Matkalla tein diaknoosin että olivat Ouluntullista myyneet pas...aista polttoainetta ja jossain olisi vain tukos.
Niin meni loppusyksy, meni Joulu, Uusivuosi ja meni myös Pääsiäinenkin.
Lumi rupesi sulamaan ja kevätaurinko paistamaan. => taidanpa korjata pyörän, etten myöhästy TAAS ajokaudesta. Ensin vaihdoin polttoaineen ja suodattimen, sama vika. Pyörä starttaa mutta ei lähde käyntiin, ihan kuin ei saisi tarpeeksi löpöä. Sitten mittasin polttoaineen paineen, tasainen 2,5 bar, kuten korjausopas paineen ilmoittaa. No nythän ei vika voi olla kuin tulpissa. Tulpat irti ja kaikki tulpat antavat kipinää. Vissiin bensa ei sittenkään kuljekkaan ruiskuille asti. Ruiskut irti ja jokainen ruisku antaa reilusti bensaa (ruiskut menevät suoraan imusarjaan) => Mitä Helv...
Kipinää ja polttoainetta tulee, mutta ei käy
Soitto BMW huoltoon ja kyselemään paljonko maksaa ruiskujen ja sytytyksen ohjausyksiköt. Ilmoittivat vain että ei ne hajoa, koskaan kuulemma Suomessa ei ole myytyy yhtään ohjausyksikköä. Aikani tingattua ilmoittivat hinnaksi a' 600 € kpl
Seuraavaksi yhteyttä Boschin huoltoon, että voisivatko mitata ohjausyksiköt => ei kuulemma voida koska heillä ei ole arvoja ko. yksiköille. Sitten soitto BMW:n maahantuojalle että pitäisi saada mittausarvoja. Salaista tietoa kuulemma. Seuraavaksi yhteys BMW tehtaalle Saksaan, sama saat..nan vastaus, emme anna ko. tietoja, ota yhteys paikalliseen BMW huoltoon
Jäljelle ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin ottaa yhteys Euro-Centeriin. Ihmeelinen vastaus: Eivät kuulemma pysty testaamaan pyörääni, koska heillä ei ole ko. testiohjelmaa.
Eli:
- Boschin huollolla olisi laite, jos olisi vain mittausarvot
- BMWn huollolla olisi arvot, jos olisi vain mittalaite
Vappu tuli, ja muut pääsivät ajelulle => ei mitään syytä olla Vappuna ajokunnossa
Karu aamu oli taas herätä, pää kipeä ja pyörä edelleen rikki. Oma vika kun talvi olisi ollut aikaa korjata sitä
Ei muuta kuin soittelemaan Boschin huoltoja läpi löytyiskö joltain sattumoisin BMW mittausarvot. Muutaman soiton jälkeen BINGO Raskaskonehuolto (korjaavat yleensä vain rekka-autoja) Wihelän konepajalta kehottivat tuomaan pyöräni sinne. Pyörä kiinni oskiloskooppiin ja tutkimaan. => kaikki ohjausyksiköt kunnossa. Sitten korjaaja huomasi (silmämääräisesti) että kaksi tulppaa antaa kipinää useammin kuin kaksi muuta, miksi?? Kunnes kohta selvisi että se johtuu HALL-anturista, joka ilmoittaa kampiakselin asennon. Toinen käämi antaa pulssin 360 asteen välein (toimii oikein) ja toinen jopa 120 asteen välein. Tämä ilmeisesti sekoittaa ohjausyksiköt.
Kiireellä kyselemään uutta anturia. BMWltä ja Boschilta ilmoitettiin että ei löydy Suomesta ja hinta olisi vajaa 400 € Soitto Vaaran Ismolle ja sieltä tuli mieleinen vastaus. Käytetty löytyy hyllystä heti ja hintaa olisi 100 €.
Vihdoin tänään tuli kirjekuori jossa oikean NÄKÖINEN osa oli. Anturi paikalleen ja starttaamaan.
Kerrasta käyntii
Eli yhteen vetona ja opetuksena.
- Kannattaa korjata pyörä heti
- Ei ensimmäisenä haukkua Ouluntullin bensaa
- BMW:n asiakas palvelu on ....