• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Benelli 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika rouhee käyntiääni tuossa Benellissä. Yhdellä pajalla kuuntelin ja totesin, että niinhän se käy kuin dieselin pitääkin...
 
Toi Tornadon "esse" -malli kolahti eniten meikäläisen silmään..

Tornado 1130esse

Hintaa en tolle nähnyt missään.. taitaa erota tosta normaalista Tornadosta muutenkin kuin vain väritykseltään.. oli ainakin Öhläriä, Bremboa jne.. En jaksanut tarkemmin kattella niitä perusmalleja että oliko niissä samat kamat..
 
Kesällä kävin kans kokeilemassa tuota Cafe raaseria ja tehojen puolesta se oli kyllä pettymys. No Bomberin testi vahvisti asian - takikselta ainoastaan 109hp....
Varmaankin noissa koeajopyörissä on jokin säätö pielessä tai ahdistava imu/pakoputkisto, koska ko mopojen tehon todellakin pitäisi olla suuruusluokkaa n. 116-120hv takarenkaalta ja se olisikin jo aika mukavasti.

Vertailuna oman 999R:n takarengasteho Viaberin inertiadynossa oli 130,4hv ja tehtaan ilmoitus konetehosta vakioputkella 139hv joten se on vain n.reilut 6% puutetta takafillarilta kun asennettuna sekä säädettynä on pyörän mukana tullut hiukan avoimempi putki ja vapaammat imusuodattimet.

Upeita pyöriä ovat sekä ulkonäöltään, että ääneltään. Ajoasento kylmätyypeissä oli aika mainio myös. Pakko päästä koeajelemaan ensi kesänä. Tyyliä noissa on vaikka muille jakaa.
 
...Ettei ollut vaan se kuuluisa "anti hangover" -nappi ( Niinkuin Brittilehdessä kutsuttiin Powercontrol-namiskaa )painettuna mittauksen aikana
biggrin.gif
 
kovin pieneltä tuntu toi 109hv takikselta...oma cafe oli eilen säädettävänä,(devilin slipari ja commanderi) ensimmäisillä säädöillä 131hv takapallolta...
 
Äsken kaupassa ollessani huomasin uuden Ruotsalaisen Biken jossa oli esiteltynä ensi vuoden pyörämallit, niin siellä oli mm. naku TNT 1130, johon oli ilmoitettu tehoiksi 175hp!
Mahtaako olla totta vai pelkkä painovirhe
nixweiss.gif
 
penkitys paikka oli two wheel center...
Juu, sitä samaa ihmettelin itsekin. (Juttelin A-P:n kanssa aiheesta pe... Vissiin just sun pyörän penkityksen jälkeen).
Tosin, voin kertoa, että tuossa Bomber-lehden penkityksessä (mikä suoritettiin tosissaan hd-centterissä) ei tainnut olosuhteet olla aivan kondiksessa... Dynolapussa ilman lämpötila 36´c jne... Aika paljon... Ja onkohan lämmitetty pyörä kunnolla (liian kylmällä koneella seokset säätyy automaattisesti liian rikkaalle jne...) ? Kaikki vaikuttaa kuitenkin. Kyllä siellä se rapeet 130hp pitäis kyllä olla.. Nappi pohjassa putoo hepat n. 10hp:n verran.
 
Back
Ylös