Benelli TRK 502X

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ansaharj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ansaharj

New member
Moottoripyörämessuilla tapasin tuollaisen kaunottaren. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä pyörästä?
 
Kokemusta ei ole, mutta kysehän on kiinalaisen QianJian tehtaan (QJ Motor) tekemästä moottoripyörästä, jota myydään Benelli merkin alla Euroopassa.

Mp näyttelyssä tutustuin pyörään ja vastinetta hinnalle tuntuisi olevan. Esim. näyttö tosi hieno jne.

Liitteenä kuvat Benellistä ja QianJianistä.
 

Liitetiedostot

  • qianjiang.JPG
    qianjiang.JPG
    46,9 KB · Katselut: 108
  • benelli.JPG
    benelli.JPG
    67,9 KB · Katselut: 107
Sieltä tulee kevään aikana 702, joka vaikuttaa to-del-la mielenkiintoiselta. Paino sama kuin 502:ssa, mutta voimaa taisi olla parikymmentä heppaa enemmän.
 
Kysehän on kiinalaisen QianJian tehtaan (QJ Motor) tekemästä moottoripyörästä, jota myydään Benelli merkin alla Euroopassa.
Vai on sitten Benelli(kin) mennyt tekemään kinkit. Eikö tässä maailmassa enää mihinkään perinteikkääseen merkkiin voi luottaa :no:
 
Italiassa olis vielä ainakin yksi B-alkuinen merkki mistä en ole kuullut vuosikymmeniin: Bianchi.
Siitäkin vois kinkit jotain maksaa...pitäisköhän kysyä kuukkelilta löytyyks tietoa...no en jaksa.
 
Vai on sitten Benelli(kin) mennyt tekemään kinkit. Eikö tässä maailmassa enää mihinkään perinteikkääseen merkkiin voi luottaa :no:

Niin samainen Qianjiang Group omistaa muitakin tunnettuja merkkejä, kuten autopuolella tuo tutulta kuulostava Volvo.

Detaljina muuten että Benelli lopetti kilpailutoiminnan samana päivänä, jolloin Jarno Saarinen ja Benelli-kuljettaja Renzo Pasoni menehtyivät.
 
Italiassa olis vielä ainakin yksi B-alkuinen merkki mistä en ole kuullut vuosikymmeniin: Bianchi.
Siitäkin vois kinkit jotain maksaa...pitäisköhän kysyä kuukkelilta löytyyks tietoa...no en jaksa.

Bianchi on edelleen hyvissä voimissa ja firma ruotsalaisomistuksessa, ei ole kyllä varmaan 50 vuoteen moottoripyöriä tehnyt mutta kova nimi polkupyöräpuolella edelleen.
 

Käytännössä VAG-konsernin jäsen. Ei jatkoon :D

Ei ole mitenkään oma lehmä ojassa kun sanon, että Piaggio, johon Aprilia myös kuuluu. Sieltä saa vielä italialaisen luotettavia kilipapyöriä… carattere, carattere!
 
No onneksi emännällä on Vespa, eli jotakin autenttista sentään. Eurooppaan myytävät siis tehdään Italiassa. Intiassakin ja Vietnamissa joku tehdas aasian markkinoille.
'

Piaggio omistaa Espanjalaisen Derbinkin. Rempattiin naapurin pojan mopoa ja ihmettelin kun oli Piaggion logo pytyssä.

Kotareita tehdään Kiinassa ja Intiassa ja Trumpat Thaimaassa, eli pilalla nekin. HD taitaa olla vielä usassa valmistus ja omistus?
 
Viimeksi muokattu:
Paree kaiketi vaan pysytellä näissä hiukka wanhemmissa, joista on edes jonkinlainen aavistus valmistusmaastakin - kait :paikallatuulee:
 
Ja sitten toisinpäin, juniorin piikkinen yzf-r oli made in Italy. Jos muistan oikein... Minarelli?
 
Mitäs väliä sillä on vaikka olisi koottu kuussa?
No onhan se toki hiukka eri juttu käyttää kiinalaisia alihankintana vs. että annetaan koko brändi heille ja he vaan tarrottaa jonkin ihan puhtaan kinkki-mallin uusiksi. Tietty tuo alihankintakin edellyttää melkoista laatukontrollia, että se siellä kasattu on yhä ko. merkin kaikkien speksien mukainen tai jos huonosti käy, se alihankinnan heikko laatu alkaa nopeasti nakertaa itse merkinkin uskottavuutta, oli ne kasattu sitten ihan missä tahansa :paikallatuulee:
 
Tietty tuo alihankintakin edellyttää melkoista laatukontrollia, että se siellä kasattu on yhä ko. merkin kaikkien speksien mukainen tai jos huonosti käy, se alihankinnan heikko laatu alkaa nopeasti nakertaa itse merkinkin uskottavuutta, oli ne kasattu sitten ihan missä tahansa :paikallatuulee:

Mutta eikö Euroopassa ole päässyt viime vuosina markkinoiden huipulle tinkimällä laatukontrollista ja maksimoimalla elämysfantasioinnin?

Niin mp- kuin ha-puolella.
 
Mutta eikö Euroopassa ole päässyt viime vuosina markkinoiden huipulle tinkimällä laatukontrollista ja maksimoimalla elämysfantasioinnin?
Kieltämättä itsekin olen suuresti kummastellut miten tämä eräskin Keski-Eurooppalainen ha-valmistaja tunkee linjoiltaan sellaista kuraa ulos ettei mitään rajaa - ja silti tuo yhä tänäkin päivänä myy meillä täällä pohjolassakin kuin häkä. Ja kuin pisteeksi i:n päälle vielä maahantuojakin viittaa korkeintaan kintaalla kaikille asiakkaiden reklamaatioille ja silti kansa ostaa intopinkeänä uutta, jonottaa jopa vuoden pituisia toimitusaikoja :blink:
 
Benelliin palatakseni, niin perinteisen merkin käyttäminen kiinalaisen tuotteen markkinoinin vetoapuna on ollut hyvä business-veto. korjatkaa jos väärää tietoa mutta olen käsityksessä että mainittu Benelli 502 oli viime vuoden myydyin iso prätkä Italiassa
 
Olihan nuo Soliferin skootteritkin kiinalaisia Baotianeja, joihin liimattu tarra missä lukee Solifer.
 
Back
Ylös