Benellin kestävyys ja TreK

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sohvaperuna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sohvaperuna

New member
Tykkäsin tosi paljon messuilla esillä olleesta Benellin Tre 1130 K:sta. Siinä pyörässä yhdistyi niin ulkonäön, ajoasennon kuin paperienkin perusteella monet niistä ominaisuuksista, joita seuraavalta mopoltani odotan. Kun kysymyksessä on kuitenkin uusi malli eikä mulla ole merkistä aikaisempaa kokemusta, niin voisiko joku kyseisellä merkillä kurvaileva kertoa, miten uuden karheana hankitut Benellit ovat pelittäneet.

Ja jos joku ulkomailla asuva tai matkaileva tyypittää kyseisen pyörän vielä tämän talven aikana, lyhyetkin fiilistelyt ja koeajokokemukset olisi mukava jakaa. Googlettamalla löysin pari ameriikankielistä artikkelia, joissa pyörää kehuttiin, mutta muuten tietoa oli hintsusti saatavilla. Italiaa en ymmärrä ja saksakin menee pitkälti arvailun puolelle.
 
Tornadossa ei ahistanu mikään muu kuin se tankin muotoilu... Sattana kun jarrutat sopivasti niin tankki painaa vatsalihakset erilleen... Joo, ei ole mun ongelmani, eihän mulla ole edes vatsalihaksia, mutta mutta, kuitennii.

Noin muuten se oli kyllä todella nätti kapistus (toivottavasti puhutaan samasta vehkeestä  
thumbs-up.gif
)

Itteasiassa, todella surkee vastaus, ei ainakaan mitään tekemistä kysymyksies kanssa  
baaa.gif


Edit: Niin... tosiaan... puhuin TÄYSIN eri pyörästä
withstupid.gif
Entistä enemmän anteeksi
 
Koneen pitkäaikaista kestävyyttähän ei kerro kuin aika. Reilun vuoden ajalta kokemus on erittäin hyvä. Sama konehan on esim. TnT:ssä, Cafe Racerissa ja Tornadossa, tehoja vaan vähän erilailla.
Itse konehan on juurikin tuon muutaman vuoden vanha vasta. Benellin ihan ikioma ja uusi.

Maahantuojan pojat Tre-K:llä ajoivat Italiassa nyt syksyllä, ja pelkkiä kehuja kuulin. Ketterä, kevyt ja vääntävä ja paljon muuta hienoa
cool.gif


Nimimerkillä; Itsekin ajamaan pääsyä odottava.
 
Ainoa mieleenjäänyt mopo koko messuilta oli Benellin Cafe Racer. Koeajoa odotellessa...
Mut en mie viel tänä vuonna vaihda Hondaa
inlove.gif
mihinkään =)

Sori. Ei mitään järkevää sanottavaa tähän ketjuun.
 
Tre K oli minunkin mieleen kuten on Ducen Multistradakin. Guzzi kuitenkin on tulossa.

Benellinkin osto vaatii ennakkoluulottomuutta ja pientä paineensietokykyä kun ennakkoluulojensa rasittamat lajitoverit utelevat epäilevinä syitä ja manaavat varmoina pitämiään seurauksia.
 
Tre K oli minunkin mieleen kuten on Ducen Multistradakin. Guzzi kuitenkin on tulossa.

Benellinkin osto vaatii ennakkoluulottomuutta ja pientä paineensietokykyä kun ennakkoluulojensa rasittamat lajitoverit utelevat epäilevinä syitä ja manaavat varmoina pitämiään seurauksia.
Juu, ei ole hontamiesten mopo ei.
wink.gif

Mitä ihmellisimpiin kysymyksiin ja kommentteihin saa varautua, jos moisen hankkii. Sarjassamme kokemusta on, vähemmänkin harvinaisten mopojen kohdalla, ja erityisesti hontakuskien suusta. Mutta eiköhän tuollakin ajele ihan mukavasti, ja onhan noilla mualimalla jo ajeltukin, Suomessakin sentäs muutamalla.
Mielenkiinnolla odotellaan kevättä ja kesää, että pääsis tripla-testaamaan sekä uuden Multistradan, uuden Tigerin sekä tuon TreKin. Noista saman genren ajokeista ainakin teknisesti ja ulkonäöllisestikin mielenkiintoisin ennakkoon on juuri tuo Benelli. Ainoa kosmeettinen 'vika' on tuo tehtaan nykyinen omistajan osoite, mutta eihän sillä isolla rahalla tunnetusti kansallisuutta ole.


sanoi:
Itse konehan on juurikin tuon muutaman vuoden vanha vasta. Benellin ihan ikioma ja uusi.
Menee hiustenhalonnaksi, mutta lienee Morinin moottoritehtaan tekele toi tripla.
 
sanoi:
Itse konehan on juurikin tuon muutaman vuoden vanha vasta. Benellin ihan ikioma ja uusi.
Menee hiustenhalonnaksi, mutta lienee Morinin moottoritehtaan tekele toi tripla.
Antaa mennä vaan. Mutta eipä ole Morinin tekosia enää. Siksi sanoinkin että kone on uusi. Benelli luopui Morinin koneen käytöstä '05. Eli '06 ja siitä eteenpäin koneet Benellin ikiomaa käsialaa.
wink.gif
 
Teknisesti ihan mielenkiintoisia pelejä, mutta ulkonäkö vähän liian ufo omaan makuun.
 
hyvin benelli on mulla pelittänä...-06 cafe..14000km viime kesänä tuli mittariin ilman suurempia ongelmia..1 tulppa pimeni kesken laulun, loppukesästä rupesi vaihdevipu liikkumaan tahmeasti kylmällä kelillä ,lämpimällä toimi moitteettomasti
omg.gif
vikana oli kovettunut/likainen akselin stefa/ohjuri. osan vaihto uuteen (eri materiaalia) ratkaisi ongelman.....akku sais olla tehokkaampi.... bensan kulutus oli yllätys 6,8l/100km on todellakin minimi(emännän ducatin perässä ajoa
biggrin.gif
)nyt commanderi asennettuna ,luulisin että toi bensankulutus vähän paranee ensi kesälle.....pientä tuunausta ensi kesälle..rumat syyläri/tankki muovit pois ja hiilikuitu osat tilalle...
 
sanoi:
Itse konehan on juurikin tuon muutaman vuoden vanha vasta. Benellin ihan ikioma ja uusi.
Menee hiustenhalonnaksi, mutta lienee Morinin moottoritehtaan tekele toi tripla.
Antaa mennä vaan. Mutta eipä ole Morinin tekosia enää. Siksi sanoinkin että kone on uusi. Benelli luopui Morinin koneen käytöstä '05. Eli '06 ja siitä eteenpäin koneet Benellin ikiomaa käsialaa.
wink.gif
Kaskas paskas, lienee siis aika päivittää omat tiedot. Kiva vaan jos itte nykyään tekevät myllynsä. Ai ständ korrekted.
wink.gif


sanoi:
bensan kulutus oli yllätys 6,8l/100km on todellakin minimi(emännän ducatin perässä ajoa
biggrin.gif
)nyt commanderi asennettuna ,luulisin että toi bensankulutus vähän paranee ensi kesälle.
Heh, älä unta nää. Ei se pakkaa sillä(kään) kyllä alenemaan, jos/kun moisilla mopoteilla ei kummiskaan malta ajaa kiltisti, hyvin tehdyn säädön jälkeen varsinkaan. Saati pisaralla pisimmälle -kisan tyyliin koko ajan pinnistellen.
cool.gif
 
bensan kulutus oli yllätys 6,8l/100km on todellakin minimi(emännän ducatin perässä ajoa
biggrin.gif
)nyt commanderi asennettuna ,luulisin että toi bensankulutus vähän paranee ensi kesälle.
Elä huoleti, omalla kokemuksella voin sanoa että keltaisenbensan hälytysvalon saa syttymään 118km ajon jälkeen...no broblemmo.

MotoMorrinien pyörissä olevasta tekniikasta olisin huomattavasti enemmän huolissani, sillä ensimmäisenä kesänä kun pyörät ilmaantuivat suomen markkinoille, niin niitä ei myyty nm. kone-ongelmien vuoksi, samoin viimekesältä tunnetaan yksi konerikko ensimmäisellä käynnistyksellä.

Tosin kaikissa koneissa on vikoja, eipä se ole ikinä ollut merkistä kiinni. Olipa viimekesät Tripleissäkin nokkaketju ongelmia
confused_orig.gif

Eiköhän Morriinitkin jo pelitä täydeltä laidalta
biggrin.gif

Benelli TreKin tekniikkaan kyllä luottaisin, sillä sehän on rauhoiteltu TnT:n potpuri, tehoero on saatu aikaan erilaisilla nokka-akseleilla, sekä ruiskulla, myöskin kansissa saattanee olla pienehköjä eroja. Mikäli Euroopan statistiikka kattsoo TnT:n osalta, niin käyttövarmuus on ollut hyvä, ja jos koneen viritysastetta lasketaan se ei vaikuta ainakaan negatiivisesti kestävyyteen.

M
 
missäs päin tommoinen konerikko ekal startilla on tapahtunut kun en ole moisesta kuullut
confused_orig.gif
 
Anteeksi...artikulaatiossani oli vikaa Tarkoitin siis motomorrinin Corsaroa tuolla kone rikolla. En halua sillä viitata Morrinien laatuun enkä kestävyyteen, vaan spekuloida koneiden yleistä toimivuutta ja testausajan pituutta.

M
 
Näistä kumpainenkin tapahtui viimekesänä pääkaupunkiseudulla
wink.gif
 
bensan kulutus oli yllätys 6,8l/100km on todellakin minimi(emännän ducatin perässä ajoa
biggrin.gif
)nyt commanderi asennettuna ,luulisin että toi bensankulutus vähän paranee ensi kesälle.
Elä huoleti, omalla kokemuksella voin sanoa että keltaisenbensan hälytysvalon saa syttymään 118km ajon jälkeen...no broblemmo.

MotoMorrinien pyörissä olevasta tekniikasta olisin huomattavasti enemmän huolissani, sillä ensimmäisenä kesänä kun pyörät ilmaantuivat suomen markkinoille, niin niitä ei myyty nm. kone-ongelmien vuoksi, samoin viimekesältä tunnetaan yksi konerikko ensimmäisellä käynnistyksellä.

Tosin kaikissa koneissa on vikoja, eipä se ole ikinä ollut merkistä kiinni. Olipa viimekesät Tripleissäkin nokkaketju ongelmia
confused_orig.gif

Eiköhän Morriinitkin jo pelitä täydeltä laidalta
biggrin.gif

Benelli TreKin tekniikkaan kyllä luottaisin, sillä sehän on rauhoiteltu TnT:n potpuri, tehoero on saatu aikaan erilaisilla nokka-akseleilla, sekä ruiskulla, myöskin kansissa saattanee olla pienehköjä eroja. Mikäli Euroopan statistiikka kattsoo TnT:n osalta, niin käyttövarmuus on ollut hyvä, ja jos koneen viritysastetta lasketaan se ei vaikuta ainakaan negatiivisesti kestävyyteen.

M
Jaa, vai moto morinissa ollut onkelmia...? No, kai niitä huonojakin yksilöitä mahtuu näissä persoonallisemmissa pyörissä sekaan... Mä ajelin viime kesänä kymppitonnin omalla moto morinillani ilman murheita. Päin vastoin, hymy ei ole oikein vieläkään kunnolla laskeutunut, ja uusi ajokausi jo lähestyy etelästä.

Minkähän ihmeen takia ne on laskenut tehoja tuohon trekiin ja niihin tnteihin? Kun siinä tornadossa on sama kone, mut yli 160 heppaa. Olishan tuollainen trekki pirun mielenkiintoinen tuollaisena 160+ heppaisena versiona
smile_org.gif
No, jospa joku hullu turbon tuohon benellin koneeseen vielä sovittais jossain vaiheessa...
 
Back
Ylös