Benellin kestävyys ja TreK

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sohvaperuna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mikä ettei? Tuskin tuosta hirveesti haittaakaan oo, kun nakupyörillä harvemmin ajetaan alvariinsa huippunopeuksia, mutta toisaalta alempien kierrosten parempi vääntö on eduksi. Eipä ne mitään kuristettuja oo, kunhan on vaihdettu nokkia tms.

Enivei, mukavan oloinen mopo tuo TreK noin livenä, mielenkiintoinen vaihtoehto Tigerille ja Multistradalle. Harmi vaan että keulapäässä on jätetty keulaputkien säädöt pois, toisin kuin esim. TnT:ssä. Noh, voihan se olla että perussäädötkin riittää moisessa mopossa.
 
Minkähän ihmeen takia ne on laskenut tehoja tuohon trekiin ja niihin tnteihin? Kun siinä tornadossa on sama kone, mut yli 160 heppaa.
Kaikkien merkkien kaikki nakumallit ovat aina olleet kuristettuja.
Riippuu tosiaan vähän siitä, että miten tämä "kuristaminen" käsitetään. Nakuissa haetaan hippasen alempaa sitä vääntöä ja tämä lienee tässä tapauksessa sitten "kuristamista". Aprilleissa ei ainakaan toi "kuristaminen" ihan hurjaa ole. Millen 143 vs. Tuonon 139 konia. Ei paha...
thumbs-up.gif
Ja Benellille kaikkea hyvää kestävyyden sun muun osalta. Koeajoa odotellessa...
 
Minkähän ihmeen takia ne on laskenut tehoja tuohon trekiin ja niihin tnteihin? Kun siinä tornadossa on sama kone, mut yli 160 heppaa.
Kaikkien merkkien kaikki nakumallit ovat aina olleet kuristettuja.
Riippuu tosiaan vähän siitä, että miten tämä "kuristaminen" käsitetään. Nakuissa haetaan hippasen alempaa sitä vääntöä ja tämä lienee tässä tapauksessa sitten "kuristamista". Aprilleissa ei ainakaan toi "kuristaminen" ihan hurjaa ole. Millen 143 vs. Tuonon 139 konia. Ei paha...
thumbs-up.gif
Ja Benellille kaikkea hyvää kestävyyden sun muun osalta. Koeajoa odotellessa...
Käytännössä vain tahtoo olla niin, että on laitettu ahdistavampi putki ja pienemmät kaasarit/läppärungot ja samalla on hävinnyt vääntöäkin. Tai vääntö on pysynyt ennallaan, ja huippua leikattu, jolloin kone tuntuu vääntävältä, koska huippua on vähemmän ja huippu ei nouse esiin.
 
hyvin benelli on mulla pelittänä...-06 cafe..14000km viime kesänä tuli mittariin ilman suurempia ongelmia..1 tulppa pimeni kesken laulun, loppukesästä rupesi vaihdevipu liikkumaan tahmeasti kylmällä kelillä ,lämpimällä toimi moitteettomasti
omg.gif
vikana oli kovettunut/likainen akselin stefa/ohjuri. osan vaihto uuteen (eri materiaalia) ratkaisi ongelman.....akku sais olla tehokkaampi.... bensan kulutus oli yllätys 6,8l/100km on todellakin minimi(emännän ducatin perässä ajoa
biggrin.gif
)nyt commanderi asennettuna ,luulisin että toi bensankulutus vähän paranee ensi kesälle.....pientä tuunausta ensi kesälle..rumat syyläri/tankki muovit pois ja hiilikuitu osat tilalle...
Heitäpä kuvia peliin kun saat muovilärpäkkeet vaihdettua alumiinisiin ! Varmaan moni odottaa
062802jumpie_prv.gif
 
Harmi vaan että keulapäässä on jätetty keulaputkien säädöt pois, toisin kuin esim. TnT:ssä. Noh, voihan se olla että perussäädötkin riittää moisessa mopossa.
Tosta bluesin linkistä kun lukasee, niin väittäisi seuraavaa:
"50mm Marzocchi inverted fork, fully adjustable"

Kyllä ainakin mulle kelpais...
bowdown.gif
Njaa, mitähän lie jenkit sitten testailleet, tai sitten ne etuputkien tavanomaiset yläpään säädöt on hyvin piilotettu.

Oon tossa käynyt kylmätyyppäämässä TreKin jo pariin kolmeen otteeseen koeajotilaisuutta odotellessa, ja siinä ne etuhaarukan päät on semmoset tavanomaiset tylpät ja ruuvittomat, just niinkuin tossa jenkkienkin esittelemässä versiossa, kliksis.

Mutta niin tai näin, eipä tuon kannata tosiaan antaa häiritä, niin kauan kuin itse ajokki on vailla omaperskohtaista ajoelämystä. Ihan mukavalta tuntui se ajoasento ainakin päällä istuskellessa, pikkaisen paremmalta kuin esmes uudessa Tigerissä tai jopa Multistradassa.
 
Viime viikonloppuna tuli suurin odotuksin tyypitettyä tuommoinen TreK. Täytyy sanoa että pettymys oli melkoinen. Koeajoyksilössä oli jotain ongelmia ruiskun/sytkän kanssa ja meno oli lievästi sanottuna ontuvaa. Tyhjäkäynti vaelteli 2-3 K:n välissä ja oli aivan järkyttävää yrittää tasaisesti kiihdyttää pikkuvaihteilla, mikäli ensinnäkään sai pykälät sisään. Vapaata ei löytynyt kirveelläkään. Vekotin tärisi ja tutisi niin että tuntui ettei liikkeen pihasta kerkeä tielle asti, ennenkuin mutterit on pihalla.
Komean näköinen tuo kyllä on ja konseptina varmaan ihan toimiva, mutta tuo laatu jättää kyllä paljon toivomista. Valitettavaa tosiaan ja se keula muuten ei ole säädettävä
sad_orig.gif
 
Kieltämättä tuo oli pieni pettymys. Mukavahan tuolla oli kurvailla ja voimaakin tuntui olevan mukavasti. Koeajettava yksilö oli kyllä huonossa hapessa. Kävin koeajolla ennen yhtätoista ja silloin tyhjäkäynti oli vielä alle 2tonnin, mutta tasainen ajo ei onnistunut, vaan nopeus vaihteli kokoajan. En ymmärrä miksi tuossa kunnossa oleva pyörä annetaan koeajoon. Olisi kyllä mukava päästä koeajamaan kunnossa oleva yksilö. Toisaalta tuon kokemuksen jälkeen en ehkä kuitenkaan uskaltaisi ostaa benelliä itselleni.
 
Juu, ihan miellyttävä kokemus oli tää TreK. Hiukan pisti miettimään seuraavan mopon tyyppiä, sillä sen verran mukavalta ja kyvykkäältä tuokin vaikutti. Kuumetta pukkasi myös Cafe Racerin jälkeen...
Ilmeisesti ollut turhan kiire koeajorumban aikataulu, kun koeajoon on pistetty lähes ajamaton ja huonosti säädetty yksilö, mutta mitäs pienistä. Kyllähän tuokin kulki, kun kaasukahvaa väänsi eikä yrittänyt törrätä tyhjäkäynnillä. Toivottavasti löytävät ja korjaavat sen viiden tonnin kohdalla olleen bugin pois, tai vaihtavat koko lastun ko. koeajoyksilöön. Liekö sitten ongelma pahentunut rumban edetessä. Silti, tosi kiva mopo. Tykkäsin tuosta enemmän kuin siitä uudesta Triumph Tigeristä. Trumpan uutuus oli selvästi 'hondamaisempi' ja ajoasento hankalampi. Konetehoa ja vääntöä oli molemmissa ihan kohtuudella, tommoisiksi pyöriksi.
 
Näköjään samoja pyöriä ollaan kokeiltu
smile_org.gif
Tiikeri ei kyllä sytyttänyt millään osa-alueella, vaikka onkin ilmeisesti suunnattu meille setä-ikäisille. Toimivana Trek pyyhkisi tuolla lattioita.
Sen verran jäi tuosta Trekistä hampaankoloon, että menen piruuttani joku päivä ajamaan sitä puodissa ollutta vihreätä TNT:tä. On se vaan munakkaan näköinen vehje...
 
Viime viikonloppuna tuli suurin odotuksin tyypitettyä tuommoinen TreK. Täytyy sanoa että pettymys oli melkoinen. Koeajoyksilössä oli jotain ongelmia ruiskun/sytkän kanssa ja meno oli lievästi sanottuna ontuvaa. Tyhjäkäynti vaelteli 2-3 K:n välissä ja oli aivan järkyttävää yrittää tasaisesti kiihdyttää pikkuvaihteilla, mikäli ensinnäkään sai pykälät sisään. Vapaata ei löytynyt kirveelläkään. Vekotin tärisi ja tutisi niin että tuntui ettei liikkeen pihasta kerkeä tielle asti, ennenkuin mutterit on pihalla.
Komean näköinen tuo kyllä on ja konseptina varmaan ihan toimiva, mutta tuo laatu jättää kyllä paljon toivomista. Valitettavaa tosiaan ja se keula muuten ei ole säädettävä
sad_orig.gif
+1
Samat sanat. Mikäli ajamani peli oli ehjä ja ok, en kyllä voi antaa positiivista kommenttia pyörästä/ominaisuuksista/laadusta.
 
Väärinkäsitysten välttämiseksi, haluaisin maahantuojan ominaisuudessa kommentoida koeajettavana ollutta Tre-K 1130-mallia.

Koeajettavana olleessa Tre-K 1130:ssa oli ongelmia tyhjäkäynnin sekä 5000 kierroksen kohdalla. Ongelmat johtuivat ruiskunohjauksesta ja ne lisääntyivät sitä mukaa kun pyörällä ajettiin. Tiukan koeajoaikataulun takia, emme ehtineet säätää pyörää kuntoon.

Koeajojen päätyttyä, Tre-K 1130 säädettiin ja siihen ajettiin tehtaalta saatu uusi ruiskunohjausohjelma. Näillä muutoksilla pyörä saatiin kuntoon ja se toimii nyt moitteettomasti.

Haluaisimme esittää pahoittelumme kaikille pyörää tuossa kunnossa ajaneille. Tre-K 1130 ei antanut itsestään totuudenmukaista kuvaa koeajojen aikana. Huonosti toimivan ruiskunohjausohjelman takia moottorin todellinen luonne ei päässyt esille.

Järjestämme ensi viikolla uuden koeajokiertueen, jossa mukana on mm. säädetty Tre-K 1130. Toivomme että kaikki ne, ketkä ensimmäisellä kerralla pettyivät pyörään, pääsisivät kokeilemaan sitä uudelleen. Tietenkin myös kaikki muut Benellistä kiinnostuneet ovat tervetulleita! Koeajojen aikataulu löytyy osoitteesta www.benelli.fi

Ystävällisin terveisin
Ari Hagnäs
Keeway Motor Finland Oy
 
Pitänee tulla kokeilemaan uudelleen.
Joo, sen verran tuo rupesi kiinnostamaan ja kiusaamaan, että mieli tekisi kokeilla säädöissään olevaa TreKiä ja kenties tavallista TnT:tä, mutta...

sanoi:
Järjestämme ensi viikolla uuden koeajokiertueen, jossa mukana on mm. säädetty Tre-K 1130. Toivomme että kaikki ne, ketkä ensimmäisellä kerralla pettyivät pyörään, pääsisivät kokeilemaan sitä uudelleen. Tietenkin myös kaikki muut Benellistä kiinnostuneet ovat tervetulleita! Koeajojen aikataulu löytyy osoitteesta www.benelli.fi
Epistä, eihän tuossa ole Tampereen pohjoispuolen paikkakuntia olleskaan mukana.
sad_orig.gif
 
Asiallista vastinetta maahantuojalta. Liityn uusintakoeajajien joukkoon, sillä onhan epäreilua torpedoida koko mallisto/merkki yhden toimimattoman yksilön vuoksi. Sitä jotaintahan noissa pyörissä oli jo aistittavissa...
 
Nyt tuli lauantaina käytyä koeajamassa Tre K. Pyörä tuntui huomattavasti paremmalta. Tyhjäkäynti oli jostain syystä vieläkin 1500kierroksen kohdalla. Maahantuojan edustaja kommentoi sanomalla, että sitä voi kyllä pienentää jos tahtoo. Ihmettelen kyllä miksei sitä ole säädettu pienemmäksi. Ainakin itse olen tottunut, että mopon tyhjäkäynti on 1000 kierroksen pinnassa. Voihan olla, että vikä on minun päässä.
   Ajaminen kyllä maistui mukavalta, mutta hitaassa ajossa oli ärsyttävää nykimistä. Tuo ominaisuus tuli esille alle 60km/t nopeuksissa. Muuten tykkäsin moposta todella paljon, mutta voi olla ettei rohkeus vielä riitä hankintaan.
 
juu cafe raacerista katkesi laturin akseli 15000 ajettu ja yks tulppakin kärvähti vähän aikaa sitten...
 
Nyt tuli lauantaina käytyä koeajamassa Tre K. Pyörä tuntui huomattavasti paremmalta. Tyhjäkäynti oli jostain syystä vieläkin 1500kierroksen kohdalla. Maahantuojan edustaja kommentoi sanomalla, että sitä voi kyllä pienentää jos tahtoo. Ihmettelen kyllä miksei sitä ole säädettu pienemmäksi. Ainakin itse olen tottunut, että mopon tyhjäkäynti on 1000 kierroksen pinnassa. Voihan olla, että vikä on minun päässä.
   Ajaminen kyllä maistui mukavalta, mutta hitaassa ajossa oli ärsyttävää nykimistä. Tuo ominaisuus tuli esille alle 60km/t nopeuksissa. Muuten tykkäsin moposta todella paljon, mutta voi olla ettei rohkeus vielä riitä hankintaan.
sitä tyhjäkäyntiä voi säätää vasemmalla kädellä tankin alapuolella olevasta "ruuvista" vaikka kesken ajon.... mut ei kyllä käy tyhjäkäyntiä aivan tasaisesti...
 
Eipä sopineet omat aikataulut koeajon suhteen, mutta kaveri kävi tyypittämässä jonkun noista viikonloppuna. Sammutti pelin valoissa, eikä akussa riittänyt virtaa pistämään eloa kulkineeseen. Kädetystä tässä oli varmaan mukana, mutta aika ihmeellisiä juttuja noille pyörille sattuu
nixweiss.gif
 
en tiedä mikä benellien vakioakuissa on mutta ei jaksa aina lämmintä konetta käynnistää
confused_orig.gif
 
Back
Ylös