Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vai on katti epäolennainen asia. Minäpä väitän että kulutus pienenee katin poistolla, jolloin seossuhdetta voi loiventaa ja säätää se optimaaliseksi moottorille eikä katille...Katti on tässä epäolennainen asia. Niitä on ollut käytössä jo kauan ennen viimeisimpiä kiristyneitä päästönormeja. Vetomiehellä jälleen tähtäimessään sekoitella puurot ja vellit.
Väitän, että esim. ex-DL650-09:ni kulutti samanlaisessa ajossa vähemmän kuin saman mallinen -06 pyörä.
Minäkin väitän, että uudet, painavammat autot kuluttavat vähemmän kuin 40-luvun kevyet autot. Autojen massan lisääminen siis pienentää kulutusta.Juu en väittänyt katista mitään. Vaan siitä, että uudemmat, tiukempien normien mukaiset pelit kuluttaa vakiokuosissa vähemmän vastaavanlaisessa ajossa, kuin vanhemmat. Esimerkkinä mikä tahansa laite, joka oli ennen Euro-2 ja on nyt Euro-3. Ja erot ei suinkaan maailmaa mullistavia, mutta kuitenkin selkeästi mitattavan suuruisia.
Joitakin nyt vaan kiinnostaa sekin puoli kulkineesta. Älä aja Delvacilla, älä mieti kulutusta, älä etsi halvempaa rengasta, älä tankkaa halvempaa bensaa, älä tilaa mitään netistä mitä saisit kalliimmalla paikalliselta. Älä osta tonnin ajopukua kun Rukkaa saa kahdella. Ostit mitä tahansa niin kannattaa miettiä jatkaako elämää ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla. Älä nyt ainakaan alennusmyyntejä käytä. Ne nyt on niin markinaaliostoksia että kannattaako missään asiassa edes vertailla hintoja. Suomessahan se on häpeä jos on niin köyhä ettei pysty maksamaan listahintaa joka asiasta. Tinkiminen, hyi helvetti.Jos kulutusta tarvii miettiä, niin ei kannata aloittaa/jatkaa koko harrastusta.
Niin. Eiköhän se pointti ole enemmänkin siinä, ettei ne bensakustannukset ole tässä harrastuksessa se suurin menoerä jos ei aja 50tkm kaudessa. Ylensä nämä moottoripyöräilyyn liittyvät hankinnat tehdään tunteella eikä järjellä, sillä aivan satavarmasti ajaisit ajosi halvemmalla jollain diesel pololla.Joitakin nyt vaan kiinnostaa sekin puoli kulkineesta. Älä aja Delvacilla, älä mieti kulutusta, älä etsi halvempaa rengasta, älä tankkaa halvempaa bensaa, älä tilaa mitään netistä mitä saisit kalliimmalla paikalliselta. Älä osta tonnin ajopukua kun Rukkaa saa kahdella. Ostit mitä tahansa niin kannattaa miettiä jatkaako elämää ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla. Älä nyt ainakaan alennusmyyntejä käytä. Ne nyt on niin markinaaliostoksia että kannattaako missään asiassa edes vertailla hintoja. Suomessahan se on häpeä jos on niin köyhä ettei pysty maksamaan listahintaa joka asiasta. Tinkiminen, hyi helvetti.Jos kulutusta tarvii miettiä, niin ei kannata aloittaa/jatkaa koko harrastusta.
Ehkäpä, mutta se mitä kyseenalaistin oli väitteesi, että kannattaa aina ostaa ruiskupeli jos haluaa päästä vähällä bensalla. Myös kaasaripeli voi olla todella taloudellinen, jopa ruiskupeliä taloudellisempi.Jos muut asiat pysyy samoina, ainoastaan polttoaineen syöttötapa muutetaan kaasuttimista ruiskuun, niin kyllä kulutuksen suunta yleensä on alaspäin (kun vakiokuosissa olevia kamppeita verrataan).
Voi kaasutinpyörätkin kuluttaa niukasti, en minä sitä sano.Ehkäpä, mutta se mitä kyseenalaistin oli väitteesi, että kannattaa aina ostaa ruiskupeli jos haluaa päästä vähällä bensalla. Myös kaasaripeli voi olla todella taloudellinen, jopa ruiskupeliä taloudellisempi.Jos muut asiat pysyy samoina, ainoastaan polttoaineen syöttötapa muutetaan kaasuttimista ruiskuun, niin kyllä kulutuksen suunta yleensä on alaspäin (kun vakiokuosissa olevia kamppeita verrataan).
Paljonkin kokemusta moisista?Hommaa vanha Guzzi / brittipyörä / tms. Ei paljoa kulu, kun ei koskaan pääse ajamaan kovin pitkälle kerrallaan.![]()
Pointti on siinä että toiselle kelpaa halvempi kuin toiselle. Toinen pitää kunnollisena sitä mikä ei toiselle kelpaa millään. Ihmiset on erilaisia ja erituloisia. Joku haluaa harrastaa vaikka tulot on pienemmät kuin toisella, ja silloin monista pienistä asioista nipistäminen saattaa sen mahdollistaa. Sitten on heti joku huutelemassa että kannattaako edes harrastaa kun lasket kulutuksia. Pidän myöskin siitä että harrastusvälineet on kunnollisia, mutta en tuomitse niitä jotka syystä tai toisesta eivät kallistu hintahaitarin keskiarvon yläpuolelle. Oli sitten kyse mistä tahansa harrastusta sivuavasta asiasta. Ne on ihmisen omia valintoja.Niin. Eiköhän se pointti ole enemmänkin siinä, ettei ne bensakustannukset ole tässä harrastuksessa se suurin menoerä jos ei aja 50tkm kaudessa. Ylensä nämä moottoripyöräilyyn liittyvät hankinnat tehdään tunteella eikä järjellä, sillä aivan satavarmasti ajaisit ajosi halvemmalla jollain diesel pololla.Joitakin nyt vaan kiinnostaa sekin puoli kulkineesta. Älä aja Delvacilla, älä mieti kulutusta, älä etsi halvempaa rengasta, älä tankkaa halvempaa bensaa, älä tilaa mitään netistä mitä saisit kalliimmalla paikalliselta. Älä osta tonnin ajopukua kun Rukkaa saa kahdella. Ostit mitä tahansa niin kannattaa miettiä jatkaako elämää ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla. Älä nyt ainakaan alennusmyyntejä käytä. Ne nyt on niin markinaaliostoksia että kannattaako missään asiassa edes vertailla hintoja. Suomessahan se on häpeä jos on niin köyhä ettei pysty maksamaan listahintaa joka asiasta. Tinkiminen, hyi helvetti.Jos kulutusta tarvii miettiä, niin ei kannata aloittaa/jatkaa koko harrastusta.
Jos puolestaan olet pyörää hommaamassa, niin se on kausikustannuksien suhteen aivan sama kuluttaako pyörä 4 vai 5 litraa satasella. Ennemmin kannattaa hommata sellainen pyörä ja ajovarusteet joiden kanssa ajaessasi hymyilet edelleen parin kauden jälkeen. Siihen noi halpisrenkaan, halpisajoasun ja pienikulutuksisimman pyörän jättäminen kauppaan saattaa auttaa. Mun mielestä on ainakin paljon kivempaa harrastaa kun harrastusvälineet on kunnollisia
Samaa mieltä, köyhälläkin on lupa harrastaa tätä hienoa juttua, joka näkyy olevan pikkuporvareille itsestäänselvyys...Pointti on siinä että toiselle kelpaa halvempi kuin toiselle. Toinen pitää kunnollisena sitä mikä ei toiselle kelpaa millään. Ihmiset on erilaisia ja erituloisia. Joku haluaa harrastaa vaikka tulot on pienemmät kuin toisella, ja silloin monista pienistä asioista nipistäminen saattaa sen mahdollistaa. Sitten on heti joku huutelemassa että kannattaako edes harrastaa kun lasket kulutuksia. Pidän myöskin siitä että harrastusvälineet on kunnollisia, mutta en tuomitse niitä jotka syystä tai toisesta eivät kallistu hintahaitarin keskiarvon yläpuolelle. Oli sitten kyse mistä tahansa harrastusta sivuavasta asiasta. Ne on ihmisen omia valintoja.Niin. Eiköhän se pointti ole enemmänkin siinä, ettei ne bensakustannukset ole tässä harrastuksessa se suurin menoerä jos ei aja 50tkm kaudessa. Ylensä nämä moottoripyöräilyyn liittyvät hankinnat tehdään tunteella eikä järjellä, sillä aivan satavarmasti ajaisit ajosi halvemmalla jollain diesel pololla.Joitakin nyt vaan kiinnostaa sekin puoli kulkineesta. Älä aja Delvacilla, älä mieti kulutusta, älä etsi halvempaa rengasta, älä tankkaa halvempaa bensaa, älä tilaa mitään netistä mitä saisit kalliimmalla paikalliselta. Älä osta tonnin ajopukua kun Rukkaa saa kahdella. Ostit mitä tahansa niin kannattaa miettiä jatkaako elämää ollenkaan jos haluaa päästä halvemmalla. Älä nyt ainakaan alennusmyyntejä käytä. Ne nyt on niin markinaaliostoksia että kannattaako missään asiassa edes vertailla hintoja. Suomessahan se on häpeä jos on niin köyhä ettei pysty maksamaan listahintaa joka asiasta. Tinkiminen, hyi helvetti.Jos kulutusta tarvii miettiä, niin ei kannata aloittaa/jatkaa koko harrastusta.
Jos puolestaan olet pyörää hommaamassa, niin se on kausikustannuksien suhteen aivan sama kuluttaako pyörä 4 vai 5 litraa satasella. Ennemmin kannattaa hommata sellainen pyörä ja ajovarusteet joiden kanssa ajaessasi hymyilet edelleen parin kauden jälkeen. Siihen noi halpisrenkaan, halpisajoasun ja pienikulutuksisimman pyörän jättäminen kauppaan saattaa auttaa. Mun mielestä on ainakin paljon kivempaa harrastaa kun harrastusvälineet on kunnollisia
ZZR-1100 oli teho-/kulutus-suhteeltaan yksi parhaimmista.
Allekirjoittaneen puolesta saa ja pitää tätäkin lajia harrastaa just niin kuin itse haluaa. Sehän on itsestäänselvyys. Sen olen vain itse ns pitkää tietä kulkeneena havainnut, että kunnollisen ostaminen tulee pitemmän päälle halvemmaksi kuin sen hankintahinnaltaan halvimman. Ajoasuissa tämä tuli koettua erittäin karvaasti ja sama homma oli renkaidenkin osalta. MP-asun vermeet ei vaan laadullisesti ole samaa tasoa kuin Rukka ja niinpä tuli ostettua sitten kahdet kamat, halvat ja hyvät. Kumien kanssa meinasin kipata pyöräni kun asennutin alle tourinkirengasta kunnolla pyörään soveltuvan kumin sijaan.Pointti on siinä että toiselle kelpaa halvempi kuin toiselle. Toinen pitää kunnollisena sitä mikä ei toiselle kelpaa millään. Ihmiset on erilaisia ja erituloisia. Joku haluaa harrastaa vaikka tulot on pienemmät kuin toisella, ja silloin monista pienistä asioista nipistäminen saattaa sen mahdollistaa. Sitten on heti joku huutelemassa että kannattaako edes harrastaa kun lasket kulutuksia. Pidän myöskin siitä että harrastusvälineet on kunnollisia, mutta en tuomitse niitä jotka syystä tai toisesta eivät kallistu hintahaitarin keskiarvon yläpuolelle. Oli sitten kyse mistä tahansa harrastusta sivuavasta asiasta. Ne on ihmisen omia valintoja.