Bensatankki perään

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sakutt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sakutt

New member
Kertokaahan rakkaat nahkahousut, onko kukaan "siirtäny" bensatankkia persuksiin (mopon)? Meinaan siis sinne apurungon sisuksiin.
Ihan vaan päissäni mietiskelin, että kannattaako uhrata edes ajatusta aiheelle, vai meneekö vit¤¤ hankalaksi.

Kertokaa kokemuksia, jos on..
thumbs-up.gif
 
jossain zero/dice -tyylin bobbereissa nähty että öljytankki rakennettu takalokkarin yhteyteen eräänlaisena cafe racer -maisena kyttyränä. sorry, ei vastannut kysymykseesi, halusin vain päteä.
 
Ohan buellissakin öljytankki takahaarukassa ja bensatankki taitaa olla rungossa.
 
On on. Ja onhan joissain uusissa Bemareissa tankki istuimen alla. Ja customfighters.com sivuilla oli joku värkänny Bugspoileriin bensatankin.

Mutta jos jollain omakohtaisia- tai kaverin kaverin kautta kuultuja kokemuksia
biggrin.gif
 
Eikä tarvitse olla ihan uusikaan BMW, eikös pikku-gessuissa ole ollut jo aika pitkään tankki penkin alla?

Ja kotarin 690 LC4:ssa taitaa tankki toimia itsessään takarunkona.

Noin niinkuin tehtaan tekeleinä.

Suunnitelmia takatankeista on, ei tosin ihan satulan alle, mutta sinne suunnalle kuitenkin.
Eikä oikeastaan edes ole kyse siirrosta...
Joskus sitten kun jaksaa ja ehtii...
 
Vuodesta 1990-2002 esim. Pan European 1100 mallissa on bensiinisäiliö satulan alla, alareunan ylettyessä aina 2cm:n päähän takahaarukasta.

Yläreunassa ainoastaan n.20cm leveä "putkilo" joka nousee tankin korkeuteen, valetankin takaosassa siinä tankkaus luukun alla.
Bensiinitankin tilavuus vaatimattomat 29l. Käytännössä kaikki polttoaine aina persiin alla.

Valetankin alla aromipesä.....siis ilmanputsarin kotelo.
biggrin.gif
 
Off topic munkin vastaus, mutta vastaanpa kuitenkin.

Ducatin Multistradassa tankki on myös penkin alla vaikka näyttääkin olevan normaalilla paikallaan. "Tankki" ja istuin samaa lasikuiturunkoa.. jos tosta nyt mitään ymmärsi.
smile_org.gif


Löysinpä kuvankin siitä.
 
Mulla on laitettu ylimääräinen 7l:n tankki penkin alle. Se on vaan lisätankkina, eikä korvaa alkuperäistä:

Linkki

Nappia painamalla pumppu pumppaa sen alkuperäistankkiin ja matka jatkuu.
 
Näistähän saa mukavasti ideoita.

Nyt kun löytyis vielä hitsaustaitoinen kaveri, kun ei viittis Lasse Lasikuidusta ruveta tekemään, ettei oo kuidut kaasareissa.

Tais olla vielä niinkin että jos meinas katsastaa, niin pitäis tankki koeponnistaa. Tankin pitäis kestää 2 x paine joka normaalissa käytössä. Ja muusta ku pellistä tehtyihin tankkeihin kuten kuitutankit, on insseillä monta muutakin testiä, kuten iskunkestävyys.
 
Bensatankki on aina väärässä paikassa jos se ei löydy kuljettajan edestä: ajo-ominaisuudet muuttuvat radikaalisti kun polttoaine hupenee, rr:ssä ei ole montaa pyörää ollut joissa tankki olisi kuskin alla ja nekin huonolla menestyksellä.
cool.gif
 
Hyvä pointti.

Keulahan saattaa jonkin verran keventyä kun laittaa 15-20kg perseeseen lisää painoa.
Sietääkin pohtia...
 
...
Tais olla vielä niinkin että jos meinas katsastaa, niin pitäis tankki koeponnistaa. Tankin pitäis kestää 2 x paine joka normaalissa käytössä. Ja muusta ku pellistä tehtyihin tankkeihin kuten kuitutankit, on insseillä monta muutakin testiä, kuten iskunkestävyys....
Tankin muutoskatsastus?!?!

Kaikkea sitä kuulee
biggrin.gif
 
Useimmissa kyykyissä on tyhmännäköinen tyhjä tila takapyörän ja rapakaaren välissä. Ei siihen ole kummoinenkaan temppu taikinoida jonkinlaista tankkia ja tulisi sekin tila hyötykäyttöön.
 
...
Tais olla vielä niinkin että jos meinas katsastaa, niin pitäis tankki koeponnistaa. Tankin pitäis kestää 2 x paine joka normaalissa käytössä. Ja muusta ku pellistä tehtyihin tankkeihin kuten kuitutankit, on insseillä monta muutakin testiä, kuten iskunkestävyys....
Tankin muutoskatsastus?!?!

Kaikkea sitä kuulee  
biggrin.gif
Niin kun pitäis pyörä muutoskatsastaa muiden muutosten myötä, kuten moottorin vaihdon..

En ole menossa muutoskatsastamaan pelkkää tankkia.
 
...
Tais olla vielä niinkin että jos meinas katsastaa, niin pitäis tankki koeponnistaa. Tankin pitäis kestää 2 x paine joka normaalissa käytössä. Ja muusta ku pellistä tehtyihin tankkeihin kuten kuitutankit, on insseillä monta muutakin testiä, kuten iskunkestävyys....
Tankin muutoskatsastus?!?!

Kaikkea sitä kuulee  
biggrin.gif
Niin kun pitäis pyörä muutoskatsastaa muiden muutosten myötä, kuten moottorin vaihdon..

En ole menossa muutoskatsastamaan pelkkää tankkia.
APU2:n mukaan tankin takia ei tarvi ottaa stressiä..
 
...
Tais olla vielä niinkin että jos meinas katsastaa, niin pitäis tankki koeponnistaa. Tankin pitäis kestää 2 x paine joka normaalissa käytössä. Ja muusta ku pellistä tehtyihin tankkeihin kuten kuitutankit, on insseillä monta muutakin testiä, kuten iskunkestävyys....
Tankin muutoskatsastus?!?!

Kaikkea sitä kuulee  
biggrin.gif
Niin kun pitäis pyörä muutoskatsastaa muiden muutosten myötä, kuten moottorin vaihdon..

En ole menossa muutoskatsastamaan pelkkää tankkia.
APU2:n mukaan tankin takia ei tarvi ottaa stressiä..
Mahtavaa! MMAF:n sivuilta lueskelin, että omavalmistetankista pitäis esittää todistuksia, että on koeponnistettu ja testailtu, mutta tais sitten olla jo vanhaa tietoa.

Kiitos.
 
Mulla on laitettu ylimääräinen 7l:n tankki penkin alle. Se on vaan lisätankkina, eikä korvaa alkuperäistä:

Linkki

Nappia painamalla pumppu pumppaa sen alkuperäistankkiin ja matka jatkuu.
Jenkkien Ironbutt harrastajien piirissä näyttää olevan tällaset lisätankkiviritelmät suosittuja...voi esim. piilottaa takalaukkuun.

http://www.tourtank.com/

Euroopassa Bemariin lisätankkia tekee:

http://www.hotrodwelding.nl/product.php?id=3

sopinee pikkuvirittelyllä muihinkin pyöriin.

Myös enduroihin lisätankkeja löytyy tuolta:

https://www.bajadesigns.com/NET/C-FLTNKS/FUEL+TANKS
 
Back
Ylös