Berikin nahkatakit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JLeinonen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ostin helmikuun Mp-messuilta Berikin takin kun halavalla sai ja koko 58, oli ainut mitä rekissä jäljellä, no silloin se tuntui napakalta kun äkkiä kokeli ja alla vielä huppari
withstupid.gif

Ei takista pahaa sanottavaaa nyt viileillä kevät keleilläkään ajeltaessa kun alla pitkähianen paita tai kaksi, mutta sitten kun alle laittaa pelkän lyhythiaisen t-paidan niin ehkäpä takki vaikuttaa jonkinverran liian isolta, ainakin hiosta, kun kyynärsuojat roikkuu jonkinveran, mutta muuten istuvuus ihan ok kun takin helman tarrakiristys vedetty ihan kireimmälle, mutta hiojen pituus juuri hyvä ja hartiasuojat istuu paikoilleen itse olen 182cm/100kg.. Mutta tällä mennään..
062802moto_prv.gif

Pitää vissii reenata pelkkiä käsivarsia isommiksi niin ei hiat lepata...
idea3.gif

berikin 5888 nahkatakilla konttailtu n.60 stä.
..myös uusi takkini on berik..
ja koot on mun mielestä "normit" ite 175/80 ja 52 on sopivan napakka, 54 ja alle menee muutakin kuin t-paita.

Voisko joku muu kuin kyykkykuski kommentoida nouseeko nämä Berikin takit korviin hieman pystymmällä ajoasennolla varustetulla pyörällä ajellessa? Nykyinen takki menee vaihtoon ja Berikillä/Arlen Nessillä on ihan ok näköistä takkia tarjolla. Nykyinen takki on muuten hyvä, mutta olkapäät nousee ajoasennossa irti kehosta. Vai olenko vain epämuodostunut ihmisenä?
blush.gif

Berikin takeille plussa täältäkin.

Oman hoitoon käytän Bergsteiger Lederfett mit Vaseline und Lanolin. Macht das Leder wasserdicht, geschmeidig, weich und dauerhaft. Anerkannt beste Qualität.

Toimii, ilmeisesti Jürgenit tietää mitä nahkahousuihin kannattaa hieroa.  
smile_org.gif

Itsellä tuli myös huomattua tuo kokohomma. Kokeilin kokoa 54. Ei mahtunut vetoketju kiinni kuin puoleen väliin. Saman koon arlen ness oli juuri sopiva, mikä sinänsä oli aika hauskaa, kun käsittääkseni samasta tehtaasta kumpikin tulee.  Berikin 56 vaikutti passelin tyköistuvalta. Itsellä pituutta 177 ja painoa 85.
Myyjä kertoi että Berik ja Arlen Ness tulevat samasta tehtaasta. Sillä erolla että Berik Arlen Ness on tilavampi mitoitukseltaan.

Kesän päätteeksi pesu Marcel saippualla ja nahanhoito aine päälle niin tulee kuin uusi nahkapuku  
biggrin.gif
Berik vai Arlen Ness tilavampi? Pari kertaa kokeillu kaksosasta AN:ää ja himpun verran jää löysää, Berikiä ei meinaa soviteltavaks löytyä. Tuntuu melko vaikeelta löytää sopivaa pukinetta, pitäis löytää malliltaan tiukka 56 tai pitkä 54.

Itsellä tuli myös huomattua tuo kokohomma. Kokeilin kokoa 54. Ei mahtunut vetoketju kiinni kuin puoleen väliin. Saman koon arlen ness oli juuri sopiva, mikä sinänsä oli aika hauskaa, kun käsittääkseni samasta tehtaasta kumpikin tulee.  Berikin 56 vaikutti passelin tyköistuvalta. Itsellä pituutta 177 ja painoa 85.
Myyjä kertoi että Berik ja Arlen Ness tulevat samasta tehtaasta. Sillä erolla että Berik Arlen Ness on tilavampi mitoitukseltaan.

Kesän päätteeksi pesu Marcel saippualla ja nahanhoito aine päälle niin tulee kuin uusi nahkapuku  
biggrin.gif
Berik vai Arlen Ness tilavampi? Pari kertaa kokeillu kaksosasta AN:ää ja himpun verran jää löysää, Berikiä ei meinaa soviteltavaks löytyä. Tuntuu melko vaikeelta löytää sopivaa pukinetta, pitäis löytää malliltaan tiukka 56 tai pitkä 54.
Itsellä on molempia merkkejä nahkana käytössä. Koossa ei mielestäni ole eroa. Sen olen huomannut, että molemmat merkit sopivat meikäläisen vartalolle hyvin. Ovat ylhäältä leveämpiä, kuin esim. astarin kamppeet, jotka eivät hyvällä tahdollakaan mahdu hartioista vaikka ottaisi liiankin ison koon. Molemmista merkeistä käytän kokoa 52. Omat mitat 175/84.

Back