T1mppa
New member
Tallissa odottaa viikko sitten haettu uusi 2018 mallinen 350 4t. Kokemuksia kunhan kesäkelit tulee.
Lasketaanko lumien poislähtö kesäkeliksi?

Miltäs ajo on maistunu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tallissa odottaa viikko sitten haettu uusi 2018 mallinen 350 4t. Kokemuksia kunhan kesäkelit tulee.

Koneramppa saatu vihdoin aloitettua. Alkutilanteessa motti oli aivan karmean likainen. Liuotinainetta painepullosta ja hammasharjaa/rättiä, ni sai alkupuhdistuksen tehtyä.
Ultraäänipesuri tulee olemaan kovassa käytössä. Eilen pesasin ekan setin. Pytty menee vielä toisen kerran uimaan, kun pakolaajennusosan nokirasva ei lähtenyt vielä kokonaan ekassa 30 min surrutuksessa.
Yllätys löyty magneton kopasta, kun siellä sisällä oli oikein hienoa hiekkaa tarrautuneena seinämiin. Ruuvarilla rapsuttamalla lähti, mutta ei hellemmin. Laitan sen vielä uä-pesuun ja katon, josko siellä irtois ilman ruuvarirapsuttelua.
Männän tappi oli mennyt soikeeks/vääntyny. Oli vähän hommaa saada irti, mutta kuitenkin aika helposti. Ei tarvinnu erikoistemppuja tehdä.
Muuten kaikki näyttää hyvältä.
Hieman näkyy hiekkaa syöneen....
Mitäs tuossa on tunteja takana ja miten katkosraot specseissä?
Meinaatko männän syöneen hiekkaa ja onko männänrenkaissa katkosraot?
.
......
. Mutta eivät osaa sanoa syytä siihen, miksi peli
.Lasketaanko lumien poislähtö kesäkeliksi?
Miltäs ajo on maistunu?
Helppo pyörä ajaa. Matala painopiste, matalalla olevat jalkatapit ja hyvin pienillä kierroksilla vääntävä kone ilman stumppaustaipumuksia antaa harrasteluun hyvän lähtökohdan. Kevyt kytkin.

Alusta on vakioksi yllättävän hyvä. Muuttuu tosin kokoajan pehmeämmäksi kun tulee sisäänajoa. Oletuksena tuo on takapainoinen, mutta laskin keulaputkia kolmioista läpi noin 10mm lisää, niin on tasapainoinen. Pitää saada lisää tunteja, että saa paremman kuvan. Vaikeeta taas alkuun tulkita mopon tekemisiä, kun uus mopo ja kuskikin on talviterässä.

Siirryin takaisin nelari leiriin 2017 250 2t meni vaihtoon ja tilalle 2018 350 4t. Tunnin kävin töhöilemässä ja tuntuu hyvältä. Perstuntumalla tehoa saman verran kuin kakstahtisessa. Mutta teho tulee "pehmeemmin" ja sen takia oma vauhti paranee. Kerran meinasin jo vahingossa keulia katolleen. Ja pikku kaato crossiradalla, josta selvisin pääkallon kokoisella mustelmalla reidessä![]()
Oliksä eilen Espoossa, joku ainakin Betalla sielä pyöri?
Onko tietoa minkä kokoiset stefat 18 350 keulaan menee. Netistä löysin vaan varaosa koodin. Mutta jos löytyisi se koko niin voisi vaikka Motonetistä löytyä.
Tuolta ainakin itse saanut nopeasti osat keularemonttiin:
http://www.mybeta.fi/product/805/sachs-48mm-keulan-huoltosarja-stefat-ja-liukurenkaat
Manuaali keulaan: https://www.betausa.com/sites/default/files/pdf/Sachs%20fork%20manual.pdf

21-vuoden 250 2t Beta ilmoitti koneremontin tarpeesta viime kuun lopulla lumimeihemi-huudatuksessa. Alakerrassa alkoi joku (kampiakselin?) laakeri rohiseen ja tyhjäkäyntihalukkuus hävisi samalla. Eipä sillä sitte uskaltanut kotia enää nilkuttaa, kärryhommiksi meni.
Avataan ja tutkitaan. Ilmoittelen tänne löydöksistä![]()
Oon nyt muutamasta paikasta ATK:sta kalastellut, että uudempien Betojen laturi pukkaa 200 W @ 6000 rpm.
Osaatteko vahvistaa?
LED umpio vie sen 40W, lämppärit oli 20W (vai olikos se 40W) ja nyt kyhästelin paikalleen kotarista ylli jääneet auton lisäpitkät mahdollista pimeää polannetykitystä varten. On sähköineen aika irtonainen asennus. Nuo vie 42 W.
Eli tuossa 102-122W.