• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bike World espoo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frogi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin pääsi käymään että tuolta tuli mopo hankittua.
Alku näytti huonolta kun Masa oli näköjään yksin myymässä pyöriä ja asiakkaita oli kiusaksi asti. Pienenä kauneusvirheenä nappasi myöhemmin tulleen käsittelyyn ohitseni vaikka oli minut jo kyllä havainnut aiemmin, uusi tulokas sattui vaan sitten osumaan ensin silmään.
Kun asiaan päästiin, kauppaa tehtiinkin ns. tosissaan pohjalta "mihin hintaan tehdään kaupat tässä nyt ja heti". Välirahassa oli riittävästi tinkivaraa, lisävarusteet sai päälle asianmukaisella alella ja asennus kaupan päälle.
Maahantuojalla kuulemma oli koko putiikki kiinni kyseisen viikon jostain syystä, mutta silti pyörä saatiin kilpiin alle kahdessa vuorokaudessa (tällä foorumilla väitetty että on joillekin kovin vaikeaa nykyään?).

Ensihuolto lisävarusteiden asennuksineen järjestyi 1,5 viikon päähän joka ei kai ole pitkä aika mopohuollossa keskikesällä, mutta 4-5 päivää olisi ollut minulle sopivampi. Huollon ajaksi sai pyörän lainaan kun en ihan kulmilla asunut.
Huollon toiminta ei ihan täysin vakuuttanut, työn jälki paikoin vähän kiireisen oloista ja mopoon pantu halpisöljyä joka mielestäni ei vastaa valmistajan vaatimuksia (melko outoa merkkihuollossa!). Navigaattorin virtapiuhat kytkettiin "samalla vaivalla" ilman veloitusta.

Mutta kaikkiaan ihan positiivinen operaatio etenkin itse pyöräkaupan osalta.

Vaihdoin pyörän eilen, palvelu oli erinomaisen hyvää. Menen uudestaankin
inlove.gif

Pyörä vaihtui jälleen joulun alla ja sama erinomainen palvelu Matilta. Tähän joku irvileuka vois todeta että paree ollakin, kun niin usein pyörää vaihtelen ettei pärstä pääse unohtuun
biggrin.gif

Samoin varustepuolelle iiiiiso plussa vaikkei kauppoja tällä kertaa syntynytkään
bowdown.gif

Jonkinmoinen miinus huoltopuolelle tosta mun ed. pyöräkaupasta syyskuussa, luovuttivat pyörän niin vähillä öljyillä että oikein pelotti kun tarkistutin öljyt. Lieventävänä (?) asianhaarana ehkä se että pyörä vaihtu silloin apaut lennosta.

Omalla kohdalla on hommat toiminut muuten, mutta huoltopuolen pikahuoltokäytäntö on mielestäni hanurista. Ainakaan allekirjoittaneella ei ole aikaa mennä oven taakse jonottamaan josko pyörän saa tai ei saa huoltoon heti aamusta. Pienemmille huolloille kun eivät suostu edes aikaa varaamaan, vaan sääntö on aina käydä pikahuollon kautta.

Talviaikaan pyörän huolto sujui hyvin kun jätin pyörän sinne pariksi viikoksi. Saivat fixailla sitä silloin kun halusivat. Kesäaikaan en suostu pyörää päivää pitempään liikkeessä seisottamaan. Kesäaikaan tuleekin huollatettua Raision BW:ssä kun siellä on huoltopuoli pelittänyt todella sujuvasti.

Jäi viime kesänä ostamatta prätkä sieltä. Oli tullut ns. yllätysvoitto tilille....Ajattelin motskariin laittaa.

Istuin Z1000 päällä ja myyjää tähyilin.... No yksi käveli ohi, ilmaisin kiinnostukseni sanomalla "täältäkö sitä lääkettä prätkäkuumeeseen saa?". Se sano tekevänsä vaan jotkut vakuutuspaperit loppuun ja tulevansa palvelemaan mua... No kesken vakuutuspapereita marssi sisään sen kollega ja heidän juttutuokionsa alkoi. No vartin odottelun jälkeen poistuin myymälästä. Nyt sitten syssymmällä ostin sitten sen prätkän.... Ja onneksi en ostanut Z1000, en siitä ois pitänytkään....

Täältä lähtee täydet pojot BW Espoolle ja erityisesti Miettiselle. Olen tehnyt 13 kuukauden sisään kahdet kaupat hänen kanssaan ja tähän asti kaikki on sujunut mainiosti, Matti osaa mielestäni kaupankäynnin ja lisäksi aftersales-toiminta eli mm. takuukysymysten käsittely hoidetaan niinkuin pitääkin eikä yritetä luistella vastuusta.

Jatkossakin kääntynen saman liikkeen puoleen pyörätarpeissani... Jos vaan merkkiä löytyy.

EDIT: Positiiviset fiilikset jatkuu, juuri koukkasi BW:n auto pihassa ja toi talliin Super Duken. Menneekin tämä ilta tuolla autotallin puolella täpinöissä, ajohalut olis päällä, pakko varmaan suitsia oluella  
tounge.gif
Eikä vieläkään ole sellainen olo et olisi jäänyt kaupasta ns. perse kipeeksi ja omilla rasvoilla.

^Täysin samaa mieltä.
Olen käynyt k.o liikkeessä viimeisen vuoden aikana ainakin 10 kertaa ja joka kerta on joku tullut vapaaehtoisesti palvelemaan ekan minuutin aikana.
Täysin päinvastainen palveluasenne tuolla kuin saman firman Vantaan toimipisteellä.
Tämä siis koskee pyörämyynti osastoa.

Vantaan toimipisteen varustepuolelta olen kyllä saanut ensiluokkaista palvelua.

Lisäksi juurikin Miettisen Matin kanssa on luontevaa tehdä kauppaa kun hinnasta/lisävarusteista/huolloista pystyy tinkaamaan ja sopimaan.
Näin ei todellakaan aina ole joka liikkeessä.

Espoon BW:stä on minunkin Kawa kotiin tuotu. Maken kanssa asioiden, ja pelkästään positiivista sanottavaa. Myös huolto on pelannut. Vantaan liikkeessä en ole aikoihin käynyt, niin huonoa on siellä ollut palvelu. Sekin tosin saattaa nyt muuttua, kun Make siirtyi Espoosta Vantaalle... Aika näyttää.

Ruusuja, ruusuja  
bowdown.gif

Kävin eilen huollattamassa moottoripyöräni Espoon BW:ssä ja täytyy sanoa että palvelu pelaa  
cool.gif

Lopullinen hintakin oli puhelimessa sanottuun hintaan verrattuna hieman edullisempi, palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa.

Kaikki eivät ilmeisesti pikahuollosta niinkään välitä, mutta minulle se on oiva ratkaisu. Siitäkin plussaa.

Täydet 10 pistettä, kiitokset Espoon BW!  
smile_org.gif

Edit. Täytyy vielä mainita että Vantaan BikeWorld on 25km lähempänä kotiani kuin Espoon vastaava pulju. Silti oli pakko Espooseen asti ajella
wink.gif

Mullakin on Espoon BW:sta pelkästään hyvää sanottavaa. Parissa muussa kaupassa pyörän ostaminen on jäänyt kiinni lähinnä siitä, ettei kukaan halunnut sellaista myydä. Tuolla halutaan. Ja on semmoinen olo, että halutaan pitkäaikainen asiakas, eikä vaan sitä yhtä kauppaa tehtyä. Kuitenkin ruokahalu usein kasvaa syödessä, pyörää vaihdetaan tai ainaskis huolletaan ja varusteitakin hommataan.

Kyllä sen kahvitunnilla olevan päiväunelmoijan kanssakin kannattaa jutella. Se voi iltapäivän kaffeepaussilla tulla takaisin ja ostaa mopon. Ja se todennäköisesti tarvii pyörän lisäksi myös sitä peräänkuulutettua palvelua
smile_org.gif

Pelkkää plussaa täältä  kyseiseen liikeeseen. Homma toiminut joka kerta niinkuin olen olettanut. Pysyn asiakkaan edelleen.

PS. Myyjä jopa muisti minut nimeltä edelliseltä käynnistä.

Ruusuja taas... Kaveri osti pyörän tuolta eilen, uuden hinnasta neuvoteltiin ja vaihtohyvitys oli enemmän kuin kohallaan. Asiakaspalvelu loistavaa ei pelkästään Matilta mutta myös huollon puolella (luovutushuolto kun tehtiin ja vähän ylimääräistä). Kyllä mä edelleenkin roponi tonne kannan...

Samoin pitää varustepuolelle antaa pojot, vaikka Tomi lähti Vantaan liikkeeseen (jonne on siis pakko raahautua jatkossa varusteiden osalta...), eilen siellä oli varustepuolella Päivi (mun mstä alakerrasta, onko titteli sit autosihteeri tms) ja ei voi valittaa hänenkään asenteestaan. Lisää tämmösiä.
bowdown.gif
bowdown.gif

Ettei menisi kehuskeluksi niin omalla kohdalla hävinneet useammat pyöränvaihdot juuri tuon huonon hyvitysarvon takia ja kaupat tehty sitten muualla.

Hyvityshinnat eivät mielestäni linjaa sitä onko liike hyvä vai huono. Kyseessä kun on liiketoiminta jonka ainut tehtävä on tuottaa liikevoittoa. Liikevoitto syntyy tekemällä kannattavaa kauppaa ja voinpa vakuuttaa ettei yksikään myyjäliike jätä kauppaa tekemättä jos se tarjoaa vaadittavan katteen. Miksi jättäisi ? Sehän on se syy miksi sinne porukka aamuisin herää töitä tekemään.

Valitettavan usein näillä turhuuden markkinoilla (jota mopoilu eittämättä edustaa) omistaja tuppaa rakastumaan romuunsa (sanonta) niin paljon että olettaa myyjäliikkeenkin maksavan tästä tunnearvosta lisähintaa. Näinhän kannattavaa kauppaa ei tietenkään voida harjoittaa.

Ammattitaitoinen myyjä osaa katsoa vaihdokin arvoa mahdollisen seuraavan ostajan silmin, ei suinkaan niillä silmillä jotka ovat aiemmin mopoa ylläpitäneet.

Edelleen meidän perhe on ainakin saanut aina hyvää ja osaavaa, sekä ystävällistä palvelua BW espoosta. Kokemusta on jo neljän oman kaupan verran, sekä muutaman kaverin kaupan osalta. Aina on homma rokannut niinkuin kuuluukin.

Se nyt vaan menee sillä lailla, että ostaja katsoo asioita vain ja ainoastaan omasta vinkkelistään ja miksei katsoisi. Liiketoiminnan
strategia ko. liikkeessä tuskin vähempää voisi kiinnostaa. Itse ostan BW:sta lähinnä ajovarusteita. Seasta löytyy helmiäkin.

Se nyt vaan menee sillä lailla, että ostaja katsoo asioita vain ja ainoastaan omasta vinkkelistään ja miksei katsoisi. Liiketoiminnan
strategia ko. liikkeessä tuskin vähempää voisi kiinnostaa.
Näin on, ja BW:ssä on minun mielestäni vaihtohyvitykset ovat aina olleet kohdallaan, toisin kun monessa muussa....ja kyllähän sellanen närästää kun yritetään vetää mahdollisimman paljon välistä, ja itse joutuu maksaa...

Edellisen pyörän ja yhen takin olen ostanu sieltä. Aina kun olen käyny olen saanut hyvää palvelua. Huomattavasti parempaa ja nopeammin kuin autokaupoissa elikkä ei valittamista. Voin käydä paikassa toistekkin shoppailemassa.

Kauppa pitäisi sulkea välittömästi. Aina kun netin kautta kyselyn jättää välirahasta  uudempaan,  tulee kaupat. Rahan menoa ei voi estää. Ei vaan kiitokset taas Matille hyvistä kaupoista.
biggrin.gif

Ehdottomasti ruusuja - jälleen

Tilailin reilulla tonnilla osia mopoon, lähetin muutamaan paikkaan sähköpostilla tarjouspyyntöjä, vastaus tuli nopeasti, pienten tarkennusten ja tinkimisten jälkeen osat tilaukseen, ja saapuivat nopeammin kun luvattiin.

Näin se homma toimii!

Back