• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bike World espoo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frogi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin eilen kiertelemässä useampia liikkeitä etsimässä sopivaa kaksiosaista nahkapukua. Olin jo periaatteessa valinnut Dainesen Racing mallin takin ja siihen sopivat Delta Pro housut, mutta halusin vielä kokeilla muitakin vaihtoehtoja. Ollessani Espoon Bike Worldissa kaverin testaillessa takkeja kysyin huvikseni tarjousta kyseisestä Dainesen setistä. Olin jo saanut kohtalaisen tarjouksen Vantaan liikkeestä, joten en odottanut mitään erikoista, mutta hinta todellakin yllätti positiivisesti. Eipä tarvinnut lähteä Saksasta tilailemaan pukua! Muutenkin palvelu ihan Ok, tultiin tarjoamaan heti apua kun katseltiin pyöriä.

...... Ollessani Espoon Bike Worldissa kaverin testaillessa takkeja kysyin huvikseni tarjousta kyseisestä Dainesen setistä. Olin jo saanut kohtalaisen tarjouksen Vantaan liikkeestä, joten en odottanut mitään erikoista, mutta hinta todellakin yllätti positiivisesti. Eipä tarvinnut lähteä Saksasta tilailemaan pukua! Muutenkin palvelu ihan Ok, tultiin tarjoamaan heti apua kun katseltiin pyöriä.
Jepulis, tämä toimii todella hyvin Espoossa, heti pyörämyynnin puolelta huomioidaan kun sisään haahustelee, mutta varustepuoli hiukan laahustaa, kävin siellä katsastamassa ajopopoja aika moneen kertaan talven ja kevään aikana ja ei niitä jaksanut edes kokeilla kun yhdessäkään popossa ei ollut mitään hintaa esillä.
Tuli tänään visitoitua taas kerran ja heti pyörämyynnin henkilöt huomioivat ja tervehtivät mutta varustepuolella sai haahuilla huomaamatta.
Positiivinen ylläri ole että popot olivat saanet hinnat näkyville ja niitä olisi jopa voinut sovitella.

Ostin nykyisen pyörän tuolta talvella ja keväällä pyörässä oli hieman sanomista mutta välittömästi pääsimme sopuun korjauksesta yms. asioista joten A++ palvelua!!

Niin pääsi käymään että tuolta tuli mopo hankittua.
Alku näytti huonolta kun Masa oli näköjään yksin myymässä pyöriä ja asiakkaita oli kiusaksi asti. Pienenä kauneusvirheenä nappasi myöhemmin tulleen käsittelyyn ohitseni vaikka oli minut jo kyllä havainnut aiemmin, uusi tulokas sattui vaan sitten osumaan ensin silmään.
Kun asiaan päästiin, kauppaa tehtiinkin ns. tosissaan pohjalta "mihin hintaan tehdään kaupat tässä nyt ja heti". Välirahassa oli riittävästi tinkivaraa, lisävarusteet sai päälle asianmukaisella alella ja asennus kaupan päälle.
Maahantuojalla kuulemma oli koko putiikki kiinni kyseisen viikon jostain syystä, mutta silti pyörä saatiin kilpiin alle kahdessa vuorokaudessa (tällä foorumilla väitetty että on joillekin kovin vaikeaa nykyään?).

Ensihuolto lisävarusteiden asennuksineen järjestyi 1,5 viikon päähän joka ei kai ole pitkä aika mopohuollossa keskikesällä, mutta 4-5 päivää olisi ollut minulle sopivampi. Huollon ajaksi sai pyörän lainaan kun en ihan kulmilla asunut.
Huollon toiminta ei ihan täysin vakuuttanut, työn jälki paikoin vähän kiireisen oloista ja mopoon pantu halpisöljyä joka mielestäni ei vastaa valmistajan vaatimuksia (melko outoa merkkihuollossa!). Navigaattorin virtapiuhat kytkettiin "samalla vaivalla" ilman veloitusta.

Mutta kaikkiaan ihan positiivinen operaatio etenkin itse pyöräkaupan osalta.
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä oli tämä halpisöljy mitä laitettiin? Sehän on mukavaa jos huollon puolella saa halpisöljyä koska ei ne putiikin puolella olevat pullot mitään halpoja ole.

Täytyy taas sanoa, että itse olen kyseisessä liikkeessä varaosapuolella saanut hyvää palvelua, mutta tossa viime viikolla kävin ekaa kertaa siellä pyörää katsomassa, niin oli kyllä huonointa palvelua mitä olen pyöräkaupassa saanut.

Kaikki alkoi kysymyksestä "Onko tuo tuontipyörä vai Suomipyörä?", niin myyjä vastaa rekisteriote kädessä "En tiedä." Tämän jälkeen kävin koeajamssa pyörää ja eka toteamus kun tulin takaisin oli "Joo, mennääs laittaa sitten nimet paperiin" ilman että välirahasta oli puhuttu mitään. Kaiken lisäksi minun vaihtopyörää viitsittiin katsoa sen verran, että kokeiltiin lähteekö käyntiin, mikään muu ei kiinnostanut =) No lopuksi kysäisin vielä, että onko teillä samasta pyörämallista muita vaihtureita, niin vastaus oli "Tuolta voit rivistä käydä katsomassa." Ei siin.. kortti oli höyläysvalmis ja olin valmis ostamaan pyörän, jota netissä mainostettiin superhienoksi, mutta todellisuudessa jo maalipinta oli kamala ja putket klommoilla. Kysyinkin, että onko tuolle maalipinnalle yritetty tehdä mitään, että onko tuossa jotain töhnää mikä lätee vahalla vai onko oikeasti noin kulunut, johon vastaus oli "Ei näitä ehdi tässä vaiheessa kautta ku painepesurilla surauttaa." Niin ja kysymykseen "Kuuluuko vakioputket kauppaa?" vastaus oli "En tiedä onko ne edellisellä omistajalla tallessa." Hienoa toimintaa liikkeeltä ottaa vaihturi josta ei muka tiedetä onko Suomipyörä ja kuuluuko alkuperäisosat kauppaan. =)

Mutta kuten mainitsin, niin varaosapuoli toiminut hyvin ja yhdet hanskat tullut ostettua, jolloin sain oikein hyvää palvelua =). Tosin vähän ihme musta, että liikkeellä ei ole mitään jarruletkujen tiivisteitä hyllyssä. Tosin varaosapuolelta en ole kuin öljyä hakenut, niiden tiivisteiden lisäksi :P

Sanottakoot, että itse olen toiminut 3 vuotta pyörämyyjänä ja kyseinen kokemus oli shokki.

Tosin vähän ihme musta, että liikkeellä ei ole mitään jarruletkujen tiivisteitä hyllyssä. Tosin varaosapuolelta en ole kuin öljyä hakenut, niiden tiivisteiden lisäksi :P
Mä kävin kans männäviikolla kyselemässä tiivisteitä, mutta ei löytynyt oikean kokoisia (oli niillä jotain, mutta väärillä mitoilla). Alkuperäisiä olisi voinut pistää tilaukseen, mutta huh, ei kuulemallani 2,50 euron kappalehinnalla :grin: Ajelin Motonetiin ja hain sieltä kupariset tiivisteet 0,50 e/kpl.

Oon aikaisemmin täällä tuota BW:a kehunut, eikä siinä mitään...

Mut tältä kaudelta on kyl annettava risujakin huoltopuolelle. On niin kiirus, ettei keritä puhelimeen vastaamaan ja jos keritään, niin seuraava mahollinen aika kuukauden päästä. Pirun pitkä aika Suomen lyhyessä suvessa viettää telakalla. Mitenköhän muissa paikoissa / muilla merkeillä?

Itse aloin tilaamaan aikaa kun superduken huoltoon oli jotakuinkin tonni jäljellä. Soitin ja ajan sain noin 3 viikon päähän. Kilsat meni jotain satasen verran yli huoltovälin. Totta kyllä, että jos on akuutti vika päällä/kaato, niin odottavan aika on pitkä, mutta huoltovälien mukaiset jutut pystyy mielestäni helposti ennakoimaan. Noh, samaan konkurssiin toivoin takagummin vaihtoa ja se menikin sopivasti kankaille viimeisen sadan kilometrin aikana. Maanantaina pyörää huoltoon jättäessäni en muistanut asiasta kysyä ja soitinkin heti kotiin päästyäni perään ja mainitsin asiasta. Sumplittiin huollon jampan kanssa gummeja kun noiden ensiasennusrenkaiden valmistuskin oli jo loppunut. Hän sitten ehdotteli vastaavaa rengasta ja mainitsi, että se pitää tilata kun varastot on tyhjinä ja menee varmaankin keskiviikolle. Eipä tuo minua haitannut. Jotakin pulistiin myös eturenkaasta, että se menee varmaan vielä jonkin aikaa. Tänään sitten hain pyörän huollosta ja kappas, etunenkin on vaihdettu. Huollon jamppa toteaa, että täällä tosiaan lukee vain takagummi, etusesta ei sitten veloiteta mitään. Vähän leuka loksahti, mutta enpä tuosta sitten lähtenyt tinkaamaankaan. :thumbsup:

Espoon BW:n osalta varustepuolella en ole koskaan kauppoihin päässyt, mutta se ei ole palvelun huonoutta vaan hyllystä ei ole sopivaa löytynyt, vantaan BW on sitten nykyiset varusteet antanut rahaa vastaan:jpstyle: mainittakoon ettei esim siro 47 jalkaan ihan helpolla ajokenkää löydy:paikallatuulee:

Huollot kahteen hondaan olen teettänyt Espoon liikkeessä, koska palvelu on ollut täysin virheetöntä ja jälki sitä mitä vaaditaan. Paskempi homma vain, että BW Espoossa lopettaa niin kai se pitää Vantaalla käydä sit onneaan kokeilemassa huollon suhteen. Tosin nykyisin huoltojen osalta käytän mopoja liikkeessä vain venttiiliensäädössä.

Viimeksi muokattu:
Back