Hot Rod
New member
Biketeam Vantaan huolto ei todellakaan toiminut kohdallani. Vein pyörän (Triumph 2012) helmikuun 15. 32 tkm huoltoon välttääkseni ruuhkat. Aika oli sovittu viikkoa aikaisemmin. Sain pyöräni takaisin toukokuun 4.!!! Oli talvilomia ja koulutuksia eikä ollutkaan tarvittavia säätöpaloja. Viikkoja kului ja huollosta ei kukaan ilmoitellu mitään. Itse kävin paikalla ja soittelin useaan kertaan, et missä mennään. Paras vastaus tuli maaliskuun lopulla: on ruuhkaa huollossa. Pyörän saatuani ja tankkauksen jälkeen pyörä lähti yskien käyntiin ja sammui. Lähti hetken päästä käyntiin ja toimi ok. Lauantai aamuna matkaan ja 60 km kotoa meinas lähteä henki. Ohitustilanteessa pyörä sammui. Pääsin ehjin nahoin pientareelle ja ihmettelin missä vika. Bensaa valui koko koneen ympäriltä maahan. Bensaletkun pikakiinnike irti. Oli huollossa rikkoutunut. Nippusiteillä varmistus ja hissukseen takas kotiin. Purkaessani tienvarressa katteita huomasin niiden olevan löysällä ja osa puuttui. Juuri huomasin että alumiininen pohjapanssari on unohtunut huollon lattialle. Eli sain huollosta takaisin hengenvaarallisen pyörän puuttuvilla osilla.![]()
Tuossa ohitustilanteessa olisi kuski saattanut kuolla monella tapaa: palaen, törmäillen tai näiden yhdistelmä. Heräsi kysymys että kuka olisi ollut vastuussa? Onnettomuustutkijat olisivat löytäneet tapaturman syyksi viallisen bensaletkun kiinnikkeen, pyörä käynyt juuri Biketeamin huollossa. Ei hyvältä näytä...
Asiakas maksoi täyden huoltohinnan tästä useamman kuukauden huoltoteatterista ja edelleen joutuu palaamaan tuonne kiinnikkeen takia ja keräilemässä huoltoon jääneet osat mukaan. Haloo. Nähtäväksi jää mitä tästä tuumaa huollon päällikkö tai firman johto, ja kuinka korvaa tällaisen töpeksimisen asiakkaalle. Vai laittaako vaan laskun uudesta liittimestä ja sen asentamisesta... Tässähän on aineksia iltiksen jutuksi...




.