• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Biketeam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei Biketeamin henkilökunnasta ole moitteen sanaa. Ihan mukavia tyyppejä kaikki.  MUTTA. Ne tarjoukset. Menin jokin aika sitten katsomaan heidän mainostamaansa BMW 1300 GT Special Edition- mallia. Kysäisin sitten heidän hinta-arviotaan 2007 mallin FJR:stä, ajettu 19200 km. Tarjosivat tasan 10000 €, väliraha siis 17400 €. Jäi nyt ja todennäköisesti tulevaisuudessakin hankkimatta, ainakin heiltä.
Onko se nyt niin kauhean pielessä?
Kesällä -10 pyydettiin ajamattomasta -09 mallisesta FJR:stä 14990 €. Ja olis saanut tehdä tarjouksen ilman vaihdokkia.
Hinnan pudotus 20 tkm ajetusta 5000 € 3 vuodessa. Se on vähän.

juu sama homma että kyllä ne myyjät on ihan kohteliaasti palvelleet ja mukavia tuntuvat olemaan.
MUTTA tarjoukset on juu alakanttiin. Mulle sanoi alkukesästä kun kokeilin vaihtaa omaani isompaan, niin jo pöydälle kävelessään myyjä sanoi että tämän jälkeen et luultavasti minusta tykkää kun kuulet vaihto tarjouksen. Eihän siinä kauppoja sitten tullut.
isomman löysin bikeworldista ja täytyy sanoa että kunnon tarjouksella.
Ja ei tunnu hinnat laskevan kyseisessä biketeamissa millään. Muutamia pyöriä myyty todella pitkään siellä samoilla hinnoilla.

Samoin kuin autoliikkeissä niin myös moottoripyörä liikkeissä sisällä oleva kalusto on lainarahan takuuna. Jos kauppias pudottaa myytävän kaluston hintaa 10-15% niin pankinjohtaja ilmestyy pian paikalle ja kysyy että missä meidän rahat on. Jos muutama peli on hyvitetty pitkäksi niin ja on myymättä vielä syksyllä niin keväällä se on vuoden vanhempi ja tuntuu vielä kalliimmlta.
Näitä "väärin hinnotetuja" yritetään joillakin keinoilla saada vaihtumaan ja ongelmaa siirtymään mutta eräänä päivänä "ongelma" on pakko ratkaista. Jos ei kauppias halua lisää väärinhinnoteltuja niin sitten hyvityshinnat ovat asiakkaan mielestä pielessä ja koko firma sellainen joka kannattaa kiertää kaukaa
wink.gif

Ei Biketeamin henkilökunnasta ole moitteen sanaa. Ihan mukavia tyyppejä kaikki.  MUTTA. Ne tarjoukset. Menin jokin aika sitten katsomaan heidän mainostamaansa BMW 1300 GT Special Edition- mallia. Kysäisin sitten heidän hinta-arviotaan 2007 mallin FJR:stä, ajettu 19200 km. Tarjosivat tasan 10000 €, väliraha siis 17400 €. Jäi nyt ja todennäköisesti tulevaisuudessakin hankkimatta, ainakin heiltä.
Kesällä -10 pyydettiin ajamattomasta -09 mallisesta FJR:stä 14990 €. Ja olis saanut tehdä tarjouksen ilman vaihdokkia.
No minusta kyllä on pielessä, jos sama pulju pyytää 2003 mallin Fjr:stä 11790 €. Ilman vaihtaria saa varmaan jonkun satasen rabattia mutta jos on vaihtari niin varmasti väliraha on riittävän suuri liikettä ajatellen.

Kuka ja missä on ollut myynnissä ylivuotinen tuohon hintaa ?  Sehän olisi kannattanut ostaa pois kuljesimasta vaikkei olisi tarvinnutkaan.

No minusta kyllä on pielessä, jos sama pulju pyytää 2003 mallin Fjr:stä 11790 €. Ilman vaihtaria saa varmaan jonkun satasen rabattia mutta jos on vaihtari niin varmasti väliraha on riittävän suuri liikettä ajatellen.

Kuka ja missä on ollut myynnissä ylivuotinen tuohon hintaa ?  Sehän olisi kannattanut ostaa pois kuljesimasta vaikkei olisi tarvinnutkaan.
Sehän on joka keväinen / kesäinen homma kun keskieurooppa alkaa dumpata viimeisiä ylivuotisia esim. Suomeen.
Seuraa uuden vuoden puolella harmaa (pien-)tuojien pyyntejä ja tee tarjouksia. Ole varovainen, ettei käteen jää useita.
Busa ja FJR ovat varsinkin olleet polkumyynnissä. Busan (09) olisi saanut viime kesänä  13,5 tonnilla. Kyseessä oli toimitusmyynti. Kuorma tuli yleensä joka toinen viikko. Värin sai valita (ei kaikkia). Kirjallinen sopimus etukäteen ja maksu luovutettaessa. (Rehti homma). Takuu
confused_orig.gif
??
Samaan aikaan pyydettiin "virallisesta" 2v vanhasta VFR:stä toista tonnia enemmän kuin "harmaasta"ylivuotisesta ajamattomasta ABS mallista. Myyjäliike sanoi (aivan oikein) että: Mä myyn sitten kun ylivuotiset loppuu, ja kaikki eivät ole perillä harmaiden hinnoista tai arvostavat esim. kuluttajan suojaa.

Samoin kuin autoliikkeissä niin myös moottoripyörä liikkeissä sisällä oleva kalusto on lainarahan takuuna. Jos kauppias pudottaa myytävän kaluston hintaa 10-15% niin pankinjohtaja ilmestyy pian paikalle ja kysyy että missä meidän rahat on.
Teoriasi on kyllä hiukan pielessä, tuommoinen vaihto-omaisuus ei kelpaa lainarahan vakuudeksi. Jos olet törmännyt tuollaiseen tilanteeseen, että pyörän omistaa jokin rahoitusfirma, niin kyseessä on todennäköisimmin koeajopyörä, joita kaikki liikkeet eivät itse halua omistaa. Mikä sikäli on ymmärrettävää, onhan esim. 10 pyörässä kiinni helposti 100-150.000euroa...

BIKETEAM Vantaa! vaihdoin pariviikkoa takaperin pyörän ko.liikkeessä, sain vanhasta pyörästäni vähintäänkin hyvän hyvityksen. no uudessa(gtr1400-07) pyörässäni ilmeni viikonlopun ajon jälkeen jarruvika(ilmeisesti rakenteellinen).soitin myyjälle ja sovin että vien pyörän huollon pihaan sunnuntaina, yllätyksekseni myyjä vastasi puhelimeen vielä sunnuntai iltana klo19.30. maanantaina sitten huollosta tiedustelemaan kauankohan mahtaa osien tulo kestää? vastaus oli väh.viikko ,ja eikun soittamaan myyjälle ,niin lupasi vaihtopyörän bmw1300gt täksi ajaksi kun korjaavat pyöräni .nyt käynnistyi toinen viikko, ja kävin uusimassa vaihtopyörän ajoluvan, niin pyöräkin vaihtui vielä astetta mukavampaan kawa 1400gtr ja matka jatkuu. mitään vääntöä eikä rutinoita ole tarvinnut liikkeen kanssa harrastaa ,joten ei voi kuin antaa 100% + palutteen liikkeelle! on toinen pyöräni ko.liikkeestä eikä varmasti jää viimeiseksi!

Bemu odottaa Biketeamissa neljättä viikkoa virtalukon vaihtoa varkausyrityksen jälkeen... aika säälittävää toimintaa BMW:ltä.

En tiedä onko se normaalia menettelyä kun tämmönen juippi menee katteleen pyöriä ja kysyy että: "voisinkohan mä vähän koittaa tätä" ni myyjä sanoo et: "no jos sä otat sen".

Pyörässähän ei ollut kilpeä ni myyjä sano et ei niitä siirtokilpiä turhaan jaksais siihen ruuvvailla.

Varmaan ajatteli et ei tämmönen juippi kuitenkaan mitään ole ostamassa. Ostimpahan kuitenkin. Mut vähän jäi epäilevä kuva Biketeam vantaasta.
nixweiss.gif

Eipä ole BT mikään häävi hyvittäjä! Kysäisin (piruuttani) omani K 1200S:n (ylivuotinen 2010,ESA, ajotietokone,omat laukut,ajettu n 17500 km) vaihtoarvoa Adventureen. 14000e olisin saanut vaihdossa n 23000e maksavaan Adveen. :D Ei tullut kauppoja! :grin:

Kysyin spostilla B-teamista Vantaalta jo lokakuun lopulla vaihtoa uuteen ZZR1400 vm.2012.....johtaja vastasi että ei ole hintoja joten ei voi vielä myydä. Eipä ole kai saanut hintoja tähän päivään mennessä kun ei ole kuulunut mitään missään vaiheessa..:D...onneksi löytyi heti toinen Kawasaki-dealer joka teki mielellään kauppaa ja päästiin hyvin sopimukseen kaikista kauppaan liittyvistä asioista...:respect:

Mun ainut kokemus ko. liikkeestä..

Pyörä kävi vantaan toimipisteessä tänään ensihuollossa, ja tässä hieman omia ajatuksia:

+ Puhelimeen vastattiin jokaisella soitolla
+ Öljynsuodatin näytti uudelta
+ Palvelu oli ystävällistä

+-0 Bensakorkki "väärin päin"(onko käännetty sen takia, että näyttäisi että on tehty jotain?)

- Ei dokumentteja tehdyistä toimenpiteistä(huoltokaavake, tms.)
- Ketjut yhtä kuivat kuin viedessä
- Pyörä yhtä paskanen kuin viedessä

Huolto-ohjelmaan tuskin pesu kuuluu, mutta kun kotilon saman hintaluokan huoltoon on aina kuulunut pesu, niin jotenkin oletin sen kuuluvan tähänkin.
Ketjujen kuivuus ja dokumenttien puute sai epäilemään, onko huollossa ylipäänsä tehty yhtään mitään, onko edes öljyjä vaihdettu, vai pelkkä suodatin vaan pyyhkästy puhtaaksi??
Onneksi tänään oli aurinkoinen päivä, niin mopo sai ainakin tarpeeksi valoa... :D

Bemarini nokkaketju alkoi rallattamaan yllättäen heti sen jälkeen kun oli vaihdettu uusi nokkaketjun kiristäjä. Aluksi minä ja moni muu oletti ettei vika voi olla itse nokkaketjussa... se kun oli aikaisemmin ollut aivan hiljaa! Uusi kiristäjä vaihdettiin siksi että pyörässä oli vielä "vanhan mallinen" kiristäjä ilman öljysäiliötä ja takaiskuventtiiliä.
Bemarini meni ensimmäisen kerran pukille Biketeamin huollossa pe 19.4.
Iltapäivällä 16.55 sieltä soitettiin että vika löytyi ja että pyörä on kunnossa saman päivän aikana.
(kiristäjä oli asennettu toisessa liikkeessä väärinpäin ja siksi se ei toiminut oikein!)
15 minuuttia myöhemmin soittivat ettei vika ollutkaan siinä tai ainkaan ketjun rallatus ei loppunut...
Soittelin sitten viikonlopun jälkeen maanantaina ja tiistaina kysellen että mitäs nyt sitten? Eivät osanneet oikein juuta eikä jaata sanoa!!?? Tiistaina 23.4. sovin huoltomiehen kanssa että laitetaan nyt sitten uusi ketju ja rattaat. Kaksi päivää myöhemmin torstaina 25.4. oli tehty tilaus näistä osista joita ilmeisesti ei löytynyt edes Ruotsista.
Tällä hetkellä pyörä siis seisoo siellä odottaen osia saapuvaksi Saksasta.
(Nämä osien tilauspvm ja pyörän tilanteen sain tietää tänään kun soitin sinne...)
Tähän asti Biketeam on ainakin hoitanut tätä huoltokeissiä erittäin surkeasti!!! Minulle ei ole soitettu kuin ne ensimmäiset 2 kertaa että tulee kuntoon... -eipäs tulekaan... Sen jälkeen huolto on ollut aivan hiljaa eivätkä ole kertoneet mitään minulle oma-aloitteisesti! Itse on pitänyt soittaa ja kysyä että missä mennään.
Jos lopussa ei tapahdu ihmeitä, on tämä varmasti viimeinen kerta kun pyöräni vien Biketeamin huoltoon
ja todennäköisesti myös viimeinen kerta kun ostan pyörän ko. liikkeestä (Tämä Bemari on siis sieltä ostettu syyskuussa 2011)
Tämänpäiväisessä puhelussa kysyin mahdollisuutta GoodWill -pyyntöön tehtaalta nokkaketjun ja rattaiden vaihdon suhteen. Katsotaan nyt mitä siihen vastaavat...

Edit: Päätös omalle keissille tuli kun annoin luvan vaihtaa uudet rattaat ja nokkaketjun. Ensin ääni paheni ja asentajat ihmettelivät että mikäs tässä nyt on!!?? Avasivat jakopään, irrottivat osat ja laittoivat uudestaan kiinni. Silloin alkoi toimimaan!
Oma huoltolaskuni oli erittäin edullinen!!! 2,5 tuntia töitä ja osista 50% alennus... Ei jäänyt ollenkaa paha maku suuhun!

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti menee paremmin ku mun ammoisina aikoina porsineen V-Stromin nokkaketjun kanssa. Osien saanti kesti 2,5 kk ja siihen korjausajan löytyminen osien saavuttua kaks viikkoa eli 3kk peli parsittavana. Tosin itse sain onneksi siksi aikaa veloituksetta huomattavasti arvokkaamman sijaispyörän. (Ei ketjussa mainittu liike)

Tässä palautteeni Biketeamille ja kertomukseni nettipalstoille.

Johdanto: Olen keski-ikäinen nainen. Ajokortti ollut 30 vuotta, siitä voi päätellä minkä ikäinen vähintään olen. Nopeasti arvioiden, moottoripyöriä on ollut 7 ja autoja ehkä 12 kpl 30 vuoden aikana. Noin puolet menopeleistä olen ostanut liikkeestä ja toisen puolen yksityiseltä myyjältä. En ole rikas, enkä kaunis, mutta luottoasiat on kunnossa ja sopimuksista olen aina pitänyt kiinni. Siis aika tavallinen lainkuuliainen nainen.

Tapahtui lauantaina 20. 4. 2013:
Olin potenut jo pitkään prätkäkuumetta. Ensioireina tsekkaillut netistä pyörätarjontaa, lueskellut käyttäjäkokemuksia, vertaillut teknisiätietoja yms.

Seuraava vaihehan on se, että lähdetään ihan oikeasti katsomaan ja myöskin koeajamaan kiinnostavia mp-yksilöitä.

Päätin suunnata ensimmäiseksi pääkaupunkiseudulle muutamaankin liikkeeseen, joissa oli hinta- ja kokoluokkaan sopivia pyöriä myynnissä.

Aurinkoinen ja melkeinpä jo kesäinen päivä edessä. Nakkasin ajovarusteet auton takapenkille ja ajoin lähes 100km matkan moottoripyöriä tsekkaamaan. Ensimmäisenä listalla oli Biketeam, Vantaa. Siellä oli jopa kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa.

Jotenkin tämän suuntaisesti tapahtumat menivät. Kävelin liikkeeseen sisälle ja löysin nopeasti toisen mielenkiintoni kohteista, kohta jo myyjäkin saapui paikalle. Tähän asti kaikki siis sujui ihan niin kuin pitääkin. Muutama sana siinä vaihdettiin ja sanoin sitten, että josko pääsis koeajelulle. Tähän myyjä alkoi selittämään jotain tämän suuntaista (ihan sanasta sanaan en muista): ”…ei noita vaihtopyöriä niin vaan pääse koeajamaan. Siellä on vähän rapanen kelikin, sit ne pitää pestä ja kaikkea…”
Kuten jo kerroin, päivä oli aurinkoinen, asfatti täysin kuiva, enkä toki ollut ajatellut lähteä ajelemaan hiekkateille ja kaahaamaan jokaisen mahdollisen vesilätäkön kautta.

Kysyin, että: ”Et tosiaan päästä koeajolle?” Myyjä: ”Jos kaupat tehdään, niin sit.”

Olin täysin äimistynyt, etten tajunnut edes hermostua heti ja siinä. Eihän se ole mikään koeajo, jos kaupat sovitan ensin. Vain tyhmä tai todella rikas ostaa kulkuneuvon ilman koeajoa.
Lähdin menemään vähän niin, että, kiitti ja moi. Pihalla vielä kävi mielessä, josko tv-kuvausryhmä rientää esiin kulman takaa ja sanoo: ”Olet piilokamerassa, menepäs nyt tekemään niitä kauppoja ihan normaaliin tapaan.” Mitään kuvausryhmää ei paikalle rynnännyt, joten ajoin seuraavaan etappiin muutaman kilometrin päähän, eli Bike Worldiin. Siellä olen aiemminkin käynyt, ostanut ajopuvun, hanskoja ja muuta pientä, pyörää tosin en (toistaiseksi ainakaan). Kohtelu on ollut asiallista.

Asiallista Bike Worldissa oli nytkin. Yksi kiinnostava pyörä, jota pyysin koeajolle. Myyjä alkoi heti viemään prätkää pihalle koeajoa varten, ei valittanut mitään (olemattomasta) rapakelistä, tai vaatinut etukäteen sopimaan kauppoja. Siis näinhän normaalisti toimitaan.

Sen verran tämän kevään prätkäkuumeesta vielä, että löysin sitten yksityiseltä samanlaisen, pikkasen uudemman, silti halvemman, pyörän, kuin mitä olisin siellä Biketeamilla ollut halukas testaamaan. Kaikki olisi voinut mennä ihan toisinkin. Olisin saattanut vaikka Biketeamilta prätkän ostaa, jos olisin palannut tyytyväisenä koeajolta. Tuollaisella myyntitavalla kyseinen pyörä luultavati vie tilaa ja kerää pölyä Biketeamin hallissa vielä ens keväänäkin, mutta eipähän ainakaan ole rapainen. Tuskin kukaan sitä ostaa ilman koeajoa.

Minulle ei ole kyllä vielä koskaan aiemmin näin käynyt, sen enempää mp-, kuin autokaupoissakaan, että ei olisi päässyt koeajolle. Ihan sadekelilläkin on saanut ajella. Joskus on tullut kaupat, joskus ei.

En koskaan enää mene mihinkään Biketeamin toimipisteeseen. Ja pitkävihaisena, sekä kostonhimoisena ihmisenä, tulen kertomaan huonosta kokemuksesta mahdollisimman monelle. Kauppakoulussakin aikoinaan opetettiin, että asiakas ei kerro hyvistä kokemuksista välttämättä kenellekään. Sehän on vain normaalia palvelua, jota asiakas voi ihan odottaakin saavansa. Jos on jotenkin erityisen hyvää palvelua saanut, niin sitten kertoo parille kaverille. Mutta huonosta palvelusta kertookin sitten jo todella monelle. Ja nykyään netin kautta huonot kokemukset pääsevät vielä entistä useamman tietoon ja vaikuttvat varmaan ainakin joidenkin ostopäätöksiin. Tapauksen jälkeen jo löysinkin muutaman samantapaisen kokemuksen netin kautta, että tämmöinen lienee ihan tavallista "asiakaspalvelua" Biketeamilla.

Palvelun tuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että se resuisen näköinen ukko, saattakin olla miljonääri. Tai räkänokat ja pissikset ovat muutaman vuoden päästä ihan varteenotettavia asiakkaita. Tai se omituinen eukko voikin voittaa Lotossa ens viikolla. Eli kannattaa kaikkia asiakkaita kohdella kunnioittavasti, niin myynti varmaan paranee…

Palvelualan ammattilaisena itseänikin raivostuttaa äärimmäisen paljon ylimielinen palvelu missä tahansa yhteydessä. Pisteet edellä kirjoittaneelle daamille. Porot kunnolla nokkaan vaan ja surkeaa palvelumainetta levittämään kaikille. Tämä foorumi on hyvä paikka aloittaa:hanuria:

Palvelun tuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että se resuisen näköinen ukko, saattakin olla miljonääri. Tai räkänokat ja pissikset ovat muutaman vuoden päästä ihan varteenotettavia asiakkaita. Tai se omituinen eukko voikin voittaa Lotossa ens viikolla. Eli kannattaa kaikkia asiakkaita kohdella kunnioittavasti, niin myynti varmaan paranee…

Palveluntuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että jokainen asioiva asiakas, oli sitten köyhä ja kipeä tai rikas kuin kroisos, on potentiaalinen asiakas kaiken maailman rahoitusratkaisujen tukiessa asiakkaita hankinnoissaan.
Eli ihan sama onko miljönääri vai resupekka, kaikkia kohdellaan potentiaalisina asiakkaina.

Kysyin, että: ”Et tosiaan päästä koeajolle?” Myyjä: ”Jos kaupat tehdään, niin sit.”

Olin täysin äimistynyt, etten tajunnut edes hermostua heti ja siinä. Eihän se ole mikään koeajo, jos kaupat sovitan ensin. Vain tyhmä tai todella rikas ostaa kulkuneuvon ilman koeajoa.

Ite kävin elokuussa 2012 kyseisessä liikkeessä ja mietin, josko vaihtaisi oman pyörän kyykkyyn rata-ajoja varten. Joku valmiiksi radalle laitettu Ducati siellä olikin ja kiinnosti aika paljon. Kysymyksiin vastattiin, mutta kun olisin halunnut kokeilla ajaa, oli vastaus tuo saman tyylinen "ostat ensin, niin saat ajaa vaikka kuinka.." tms. Tuli vähän "hetkinen, ootko tosissas" mallinen vastaus heitettyä niin ukko sanoi, että koeajopäiviä on yleensä toukokuussa, koita bongata. Ei ole siis pelkkää sukupuolisyrjintää, vaan kyseisen liikkeen periaate.

Edit: Olin ihan tosimielellä liikkeellä. En edes potkaissut rengasta.

Pari kertaa tuolla asioineena koeajot ovat järjestyneet ongelmitta, viime keväänä GSX650F:llä ja nyt viime kuussa FZ1:llä. Molemmilla kerroilla myyjä joutui vielä näkemään lisävaivaa kaivamalla bensaa ja starttivirtaa, kun pyörät olivat seisseet yli talven.
Kummallakaan kerralla kauppoja ei syntynyt, tiedä sitten jos kolmannella kerralla tulee jotain "aja sit kun oot ostanut"-tyyppistä vittuilua.

Olin kylmätyypeillä liikkeessä kesäkuussa 2010 ja olin kiinnostunut VFR:stä. Istuin innoissani pyörän päällä ja kysyin mahdollisuutta koeajoon, myyjä kysyi olenko tosimielellä nyt ostamassa ja kehotti tulemaan uudestaan myöhemmin sitten kun olen ostopäätöksen tehnyt. En siis saanut pyörää testattavaksi. Ihmettelen vain miten aikovat kauppaa saada kun parhaimmassa tapauksessa asiakkaan motokuume nousee koeajon jälkeen niin korkeaksi että kauppaa hierotaan heti. Viikkoa myöhemmin ostin sitten VFR:n toisesta liikkestä jossa pyörän sai koeajoon vaivattomasti.
Laitoin asiasta palautteen yritykselle ja pisteet siitä että itse toimitusjohtaja vastasi minulle sähköpostitse. Hän pahoitteli etten ollut saanut pyörää koeajoon ja lupasi palvella minua henkilökohtaisesti jos vielä olisin ollut kiinnostunut koeajosta.

Tähän aiheeseen vielä päivitystä näin kesällä 2013. Tein oikein onnistuneet vaihtokaupat uudenkarheaan Bemariin. En ollut edes uutta hakemassa mutta "erehdyin" kylmätyypittämään ja tuntui niin sopivalta omaan käteen että seuraavalla viikolla väännettiin kaupat. Vanhasta en saanut aivan sitä hyvitystä mitä ajattelin mutta sain tingittyä pienet alennukset ja palvelu pelasi hyvin tällä kertaa. Koeajamaan pääsin kivuttomasti ja kaikki meni niin kuin sovittu. Vaihtopyöränkin saivat myytyä yhden päivän aikana eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
Back