• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Biltema MP-varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/12-Volttia/Aurinkokennopaneeli-31631/
tuo kenno oli pari päivää huhtikuussa kiinni ruohonleikkurin akussa joka on myös Biltema mallia ja hyvin on
alkanut Murray käynnistyä ja sitähän ei mitenkään hirveemmin huollella :thumbup:

mää en kyllä käsitä miks jostain akusta joka maksaa kolmen neljän bensatankillisen hinnan pitää niin kauhea poru pitää :dunno:
mitä sitten vaikka joka toinen kesä hakee Biltemasta tai Motonetistä uuden että vehje pelaa ja käynnistyy.

ne lämpimät ajohanskat on muuten lämpimät :)-
ja vesitiiviit

Mä lopetin sen jälkeen kalliiden merkkiakkujen oston kun ne kuitenkin unohtuu vehkeisiin kiinni talveksi ja pakkanen puraisee akut rikki. Murrayssa, mönkijässä ja mökin aurinkopaneelissa on joko Bilteman tai Motonetin hinnat-alkaen akut jahyvin toimii. Murrikassa oli akku taas talven paikallaan ja keväällä lähti käyntiin kun avainta vähän näytti, sama havainto oli mönkijöiden kanssa kun niillä tuli välillä pitkiä seisokkeja talvella kylmässä tallissa.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa brändituotteesta jos B-tuote toimii vastaavalla tavalla.

Niin ja ei Biltemakaan tee yhtään laitetta, saapasta tai muutakaan itse. Vaan se tilaa niitä kiinasta tarpeeksi ison erän, jotta saa hinnan halvemmaksi. Kiinasssa ne toisetkin teettää tavaransa ja laitattavat oman logon päälle.
Olin kauan sitten töissä eräässä toimistossa, jonne tilattiin tietokoneita. Koneet tuli ja aloin kokoamaan. Oli tehtaalla käynyt fiba. Niiltä oli jäänyt liimaamatta tietokoneen nimi koneeseen. Nimi lapuja oli kuitenkin jokaisessa paketissa mukana. Nimilappuja oli neljän eri tekijän. Laitoin pirruuttani jokaiseen koneeseen aina eri lapun. Hihihii

Mielipiteitä tämmösistä? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...ilokohtainen-varustus/Suoja/Suojatakki-82293/
Olis edukas ja vois heittää minkä rotsin vaan kaapista päälle ;)

Aika kälynen suojapaita.

Tilaa mielummin kiinasta/eBaysta Dainese, hinnat on piiikkasen järkevämmät mitä kotimaisessa motokaupassa. Mulla on täältä ostettu 280€ Dainesen suojapaita kaksiosaisella rintapanssarilla ja pojalle tilasin samanlaisen paidan kiinasta, ihan sama paita, Dainesen logot ja merkinnät puuttuu. Kaveri tilasi yksiosaisella rintapanssarilla ja siinä oli kaiki Dainesen merkinnät, verrattiin aitoon ja vahva epäilys on että tulee samalta linjalta.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trk...0&_nkw=dainese+body+armour&_sacat=0&_from=R40

Suojapaidasta sen verran että on pirun hyvä monessa paikassa, mutta ei kalvollisen ajotakin alla yli +20 asteen lämmöissä. +20 suojapaidan päällä pidän kalvotonta enduro/kuoritakkia ja sitten kun lämmöt nousee entisestään niin krossipaita päälle, pelittää hyvin myös katukäytössä. Jatkuvaan käyttöön en suojapaitaa ole mieltänyt vaikka sen pitäminen järkevää olisikin, vauhti/rymyreissuille se tulee laitettua mutta päivittäisessä käytössä on mun makuun hieman epämiellyttävän oloinen.

Biltemasta akku emännän pyörään kun yuasa laukesi kesken reissun stopilla vaikka aamulla kivasti starttasi. Chaissee laatua kun ei kestäny kuin 7 vuotta:grin: jos tuo biltema kestää 3 kesää niin haukkuu hintansa takaisin.

Omaan mopoon kai pitäs hakea uusi akku kun alkuperäinen ollu jo 6 vuotta käytössä ja alkaa esittämään lopun merkkejä. Biltemasta tosin ei oikean kokoista löydy joten taitaa mennä euroglobe hankinta listalle. Yuasan 160€ kpl hinta tuntuu korkeahkolta...

Tietty jos jostai löytyy alle huntin yuasan YTZ10S 8,6 ah niin sellaisen ostaisin:wanna:

Viimeksi muokattu:
Bilteman ajosaappaat ostin reilu pari vuotta sitten, sillä hetkellä tuntui hyvältä idealta säästää ajosaappaissa. Jotain 70 € makso. Ei siinä mitään, hyvin ovat kestäneet &pysyneet ehjänä pari kautta /20 000 ajokilsaa eikä sen kummemmin huonoa sanaa. Alusta asti tuntuneet lenkkikengiltä/armeijan huopakkailta mukavuuden suhteen. Pyöränä 929rr, ajoasuna 2-os nahkapuku. Ajotyyli kaupunki-maantiehissuttelu.

Tulipa nähtyä viime syksynä kaverin kaatumisen jälkeen, minkälaista jälkeä tulee kun tappi tulee jalasta läpi. Mulla itellä ei tee enää noita Bilteman tossuja mieli, tuli tavallaan tuon seurauksena hoksattua kuinka tärkeää on että saappaat ovat kunnolliset. Tehköön jokainen tästä omat päätelmänsä, olen puhunut :jpstyle: Eipä muuta kuin turvallisia kilsoja kaikille ja kesän odotteluja :orgmp:

Bilteman ajosaappaat ostin reilu pari vuotta sitten, sillä hetkellä tuntui hyvältä idealta säästää ajosaappaissa. Jotain 70 € makso. Ei siinä mitään, hyvin ovat kestäneet &pysyneet ehjänä pari kautta /20 000 ajokilsaa eikä sen kummemmin huonoa sanaa. Alusta asti tuntuneet lenkkikengiltä/armeijan huopakkailta mukavuuden suhteen. Pyöränä 929rr, ajoasuna 2-os nahkapuku. Ajotyyli kaupunki-maantiehissuttelu.

Tulipa nähtyä viime syksynä kaverin kaatumisen jälkeen, minkälaista jälkeä tulee kun tappi tulee jalasta läpi. Mulla itellä ei tee enää noita Bilteman tossuja mieli, tuli tavallaan tuon seurauksena hoksattua kuinka tärkeää on että saappaat ovat kunnolliset. Tehköön jokainen tästä omat päätelmänsä, olen puhunut :jpstyle: Eipä muuta kuin turvallisia kilsoja kaikille ja kesän odotteluja :orgmp:

Kyllä minusta tuntuu että jos jalkatappi tulee jostakin nilkan läpi niin kyllä siinä on sama kuka ne kengät olis valmistanut.

Onko kukaan hypistellyt/ kokeillut tuota Biltiksen istuinpehmustetta? Airhawkin hinnalla noita saisi kolme, mutta tuon pehmoisuutta ei ilmeisesti pysty säätelemään.

Kyllä minusta tuntuu että jos jalkatappi tulee jostakin nilkan läpi niin kyllä siinä on sama kuka ne kengät olis valmistanut.

Usko pois, on niissä kengissäkin eroja...

Itsellä on ne vanhemmat mustat touring tennarit, ja verrokkina diadoran stonet sekä a* tech 10:t.
Jotenkin tuntuu että noilla viimeksi mainituilla ei tule pipi ihan niin helpolla kuin ensiksi mainituilla... :dunno:

Khyl, mitä enemmän kenkä/saapas alkaa muistuttamaan krossisaapasta, sitä varmemmin nilkka/jalkaterä säilyy ehjänä mälleissä. Mä olen käyttänyt Adventure tyyppisiä saappaita, on ihan käveltäviä ja mukavia jalassa, suojaa paremmin kun monet tourig-tossut tai turvakengät, mutta... Jos haluaa jalat ihan oikeasti turvaan kengän sisälle niin kannattaa katsoa ihan jotain muuta kun edellämainittuja suojaavuudeltaan kumisaappaita muistuttavia kenkiä.

Siinä vähän mallia miten käy kun ajellaan räppitossut jalassa 7:40: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=atCrbQv5P3k

Eipä noi bilteman katusaappaat kauaa kestäneet!:)- Noin 5 ajokertaa, ku hajos vetoketju.:thumbsup: Menin palauttaan ja ei siinä mitään, mut meinasin ottaa uudet. Otin hyllystä kengät ja vedin ne jalkaan, niin heti halkes vetoketju:thumbup: Otin toiset saappaat ja niistäkin halkes ketju kiinni vetäessä... joten rahat kassalta ja:bye:

Kävin katteleen sitten vähän parempia saappaita ja lopulta päädyin hankkimaan ALPINESTARS S-MX 5 malliset saappaat. Kalvollisia en kehannut ostaa ku olisivat maksaneet n 90€ enemmän ja ei mun ajoasukaan kestä vettä:grin: Valitettavasti nekin jouduttiin tilaamaan toisesta liikkeestä. Toivottavasti noi kestää minkä tarvii.

Onkos kukaan ostellut noita bilteman ohjaustangonpääpeilejä? Siis näitä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...eilit/Taustapeilit-ohjaustangon-paihin-82489/

lähinnä mietin että tekeekö noilla yhtää mtn. Ei tietysti hinnan puolesta paljoo mene huti vaikka ostaisikin ja ekan ajon jälkeen päätyisi roskiin. Tarttis tosiaan siirtää peilit tangon päihin kun nykyisistä peileistä näkee ainoastaan omat kyynerpäät.

Ei ole henk. kokemusta, mutta peilit ovat suhteellisen kauhean näköiset omasta mielestä. Sirompia, halvempia ja samantapaisia peilejä saa ebaystä 5€ lähtien, ja ebayn peilit kyllä toimivat!:;):

Kyllä noita on nähty, ei tangon päissä vaan porukat on virittäneet niitä tangon alapuolelle. Pari kertaa ajanut kaverin pyörää ja mä en tykänyt kun ei näe kunnolla taakse.

Onkos kukaan ostellut noita bilteman ohjaustangonpääpeilejä? Siis näitä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...eilit/Taustapeilit-ohjaustangon-paihin-82489/

lähinnä mietin että tekeekö noilla yhtää mtn. Ei tietysti hinnan puolesta paljoo mene huti vaikka ostaisikin ja ekan ajon jälkeen päätyisi roskiin. Tarttis tosiaan siirtää peilit tangon päihin kun nykyisistä peileistä näkee ainoastaan omat kyynerpäät.

Itellä oli pikkuerkissä. Aivan hemmetin hyvät. Nykysen pyörän luukkiin ei istu, muuten vaihtasin samantien. Noilla parani näkyvyys varmaan miljoona %, näki jopa taaksepäin, eikä pelkästään omia olkapäitä. Inan verran vielä kuperat, niin näkökulmaki on laajempi.

Kaikenlisäks ne on ihan pätevän näköset. :jippikaijee:

Back