• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bilteman ja Motonetin kassien erot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -perttu-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-perttu-

Hämeen hitain
Onkos joku jo vertaillut näitä laukkuja eli onko muuta eroa kuin hiuksenhieno kokoero ja hinta?
Biltema 39,90 ja Motonet 79,90. Mahtaako hintaero olla perusteltu?

Motonet löytyy naapurikunnasta, mutta hinnan erotuksella ajelisi kyllä lähimmälle Biltemallekin.

Motonetin laukuista ei tietoa,mutta pojalla on nuo bilteman laukut.
Ne on kyllä tosi vetelää kamaa, mut tyhjää paremmat.

Bilteman laukut levisi ensimmäisellä reissulla. Sadesuojasta lähti pinta pois. Laukut sinällänsä kesti kasassa.

Ei niillä sadesuojilla mitään tee, mutta laukut on hintaansa nähden ok. Kestää ne kevyemmän sateen ilmankin niitä muovikassisadesuojia.

Multa voi muuten hakea nimellistä korvausta vastaan tommoset Bilteman laukut. Yhden kesälomareissun palvelleet, yksi kiinnitysremmi katki (ei kestänyt prkl kaatumista). Hitosti itikanraatoja ja pari kiloa sorateiden pölyä kaupan päälle.

Sanotaanko vaikka 10e tai sixpäkki lonkeroa?
tounge.gif

Ite ostin just noi biltsikan kassit. En viel testannu mut vaikuttaa kyllä että 40e on ainaki vastinetta.
biggrin.gif

On ne varmaan ihan sellaiset kuin mitä nyt neljälläkympillä voisi olettaa saavansa. Tuskin kovin pitkäikäiset ainakaan rankassa käytössä (esim. halpisvetskarit pruukaa usein olla heppoisia).

Noita muuten ei kannata roikuttaa ainakaan suoraan takasivukatteita vasten, vaan jotkut kevyet telineet tai laukkuraudat olisi hyvä olla. Katteet on melko pian mielenkiintoisen näköiset, kun niiden ja laukkujen väliin pääsee jotain "hionta-ainetta".

Itellä nuo ei tullukkaan mihinkään jokapäiväkäyttöön. Lähinnä jos tuon mimmin kanssa ajaa vaikka mökille niin saa vähän enemmän romua mukaan.

Tarve on samoin tyyliin kerran kesässä nätillä kelillä ja juu ei tuohon rahaan voi odottaa tavaran olevan kummoista. Ei kenelläkään ole noita Motonetin Richoja ollut?

Vältä Bilteman laukkuja kuin ruttoa. Itse kokeilin yhden kesän. Sadesuojat räjähtivät vauhdissa ja laukkujen aukko on epäkäytännöllinen. Sijoita vaikka parikymppiä lisää ja osta Hanxilta joku Cargon setti.

Itsellä on nää. Ovat toimineet loistavasti.

Enkä sitten mainosta kyseistä firmaa...

Biltemaa en varsinaisesti kehu mutta käyttökokemuksia on, täytys olla tukiraudat sivuilla niiden kanssa jos enempi käyttää, aika hankala rakenne...satunnainen reissu (kerran vuodessa noin) menee ilmankin kevyellä kuormalla, sadesuojia en ole edes yrittänyt käyttää.

Hinta/laatu suht kohdallaan.

Viimeksi vein niillä mökille raskaita työkaluja mopolla, hyvin palveli siinäkin noin kilometrin metsäpolkua myöden..
smile_org.gif

Itse olen tyytyväinen piilteman laukkuihin! Sadesuojat isohko miinus, mut muuten palvellut asiansa hyvin. Laukkujen paikalla pysymiseen olen käyttänyt muutamaa mustekalaa jolla varmistan laukun varman kiinnityksen. Viime kesänä itäsuomessa pyörin ja n.1tkm välein kiristin remmejä kireemmällä. Hintaansa nähden hyvät laukut. Toki parempiakin saa kun muutaman jenin sijoittaa lisää  
smile_org.gif

edit: Oliskos mopo kohtainen ongelma, jos katteet ottavat itseensä? Mitään ongelmaa ei ole mielestäni 750f:ssä ja zx 9r:ssä

Richan laukut on tullut ostettua ja on ne toimineet matkatavaran kuljetukseen. Hokasin nyt samalla että maksoin itse huomattavasti enempi toisessa liikkeessä kuin motonetin ovh samoista laukuista.
Ja nyt näköjään vielä tarjouksessa. Kannattaa käyttää mukana tulleita suojia niin ei laukut raavi sivuja.

Bilteeman tankkilaukusta on kokemusta pari reissua kestäneestä vetoketjusta.

Itsellä on nää. Ovat toimineet loistavasti.
Täytyypä suorittaa pikku vertailu Hanxin ja Motonetin tuotteiden välillä. Kiitos vain vinkistä. Biltema alkaa pikku hiljaa jäädä unholaan...
Omissa Cargon Car002 mallissa ainakin etu- ja takaseinä ja pohja ovat kovat joten pitävät muotonsa todella hyvin.

Istuvat ainakin vanhan Diversionin päälle täydellisesti.
matkayammu.jpg

Tyhmät tollaiset kassit mihin pitää erikseen viritellä sadesuojat. Olisiko se niin vaikea tehdä kerrasta sadepitävä?
Sama tankkilaukkujen kanssa..

Tyhmät tollaiset kassit mihin pitää erikseen viritellä sadesuojat. Olisiko se niin vaikea tehdä kerrasta sadepitävä?
Sama tankkilaukkujen kanssa..

Keksitty on esim. nämä pitää vettä. Vaan kun tuohon päälle vielä telineet niin ei taida 500,- riittää  
sad_orig.gif

Edit: Ja sitten kun menee Allrightin sivuille, niin löytyi vielä tuollaisetkin Kappan vetelät kassit 135,-. Kyllä on valinta vaikeaa kun alkaa olla vaihtoehtoja...

Mulla pilteman laukut toimineet muuten hyvin mutta ekalla reissulla naarmutti solo-perän ja joutuu ottamaan kaikki kavereidenkin kamat kyytiin.
Kellään muulla meistä ei ole tollasta hirveää tavarankuljetuskapasiteettia.
Sittemmin olen teipannut reissulle perään jesarilla telttapatjan palat niin ei naarmuta enää.

Niin siis mopon perään...

Itselläni myös piilteman laukut ja palvelleet hyvin ja ongelmitta. Lukuun ottamatta ensimmäisten laukkujen valmistusvirhettä, joista aukesi sauma laukun päältä laittaessani laukkua kiinni. Vaihtoivat piiltemassa mukisematta uusiin ja ne toiminut moittettomasti ja ongelmitta. Kyseisten laukkujen kanssa ajettu noin 7000km pisin "yhtäjaksoinen" matka 2000km -> eikä ongelmia.
Mopona Suzuki GSXF750.

Back