• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bilteman satulalaukut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zx-12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulihan ne kesällä hommattua ja reilu 3000km on ollut pyörän päällä. Hinta-/laatusuhde todella hyvä. Mulla ainakin hemmetin nopia laittaa paikalleen. Tarraremmit penkin päälle ja takarenkulat vetäsin remmillä yhteen takalampun alta. Tuon setin kun nostaa pyörän päälle ja laittaa edessä olevista alemmista renkuloista matkustajan jalkatapin kiinnikkeisiin remmillä, niin se on minuutissa valamis.. Jos enemmän on ollut tavaraa ja laukkuja pitänyt laajentaa, niin olen vetäissyt kahvoista remmillä vähän yhteen, niin eivät roiku pakoputkessa kiinni. Sadesuojilla puolestaan ei tee yhtään mittää. Kappaleena oli samantien.

Jos joku tarttee moisia Bilteman sivulaukkuja, niin mulla olis tallissa täysin käyttämättömät. Tuli hommattua turhaan tuohon vaimon mopoon, ei halua käyttää kuin perälaukkua.
Hinta vaikka 30,- , eli 25% alle kaupan hinnan.

Niin joo tosiaan, Vantaalta nämä löytyy.. Pitää noutaa, en lähettele minnekään.
Pistä postia jos kiinnostaa

Tuli kanssa hommattua hiljattain satunnais tarpeeseen...luonnaa kohtuuhyvin DR:n päälle kun on pikkutarakka ja takaboxi lisänä, ei ole vielä ollut reissua kiinni mutta heti ekan "kylmät tyypit" kokeilun jälkeen korvasin pienet mustat remmit vuorikiipeilijän hakasilla...sen lisäksi on ainakin yksi ylimääränen kevyt kuormahihna jolla saa kiristeltyä löysät pois.

-Yhdisteremmit saisi olla kiinteä ilman typeriä tarrakiinnityksiä.
-sadesuojia en viitsinyt edes kokeilla, roskatavaraa...

http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=23135

näyttääkö hivenen lähes samoilta...
biggrin.gif

Laukun sisälle pitänee ujuttaa muovinen jäykiste (oli irtaallaan laukussa), niin pitääkö sitä lyhentää kun ei tunnu sopivan
omg.gif

Minulla meni muovivahvikkeet paikalleen kunnolla vasta käytön myötä, eli laukut tavaraa täyteen ja homma toimii paremmin. Kai niitä lyhentääkin voisi, jos ne eivät meinaa paikalleen mennä, melko reilun kokoisilta vaikuttivat.

Laukkuhan on yläosastaan auki
omg.gif
. Siinä sellaiset siivekkeet ja tarrat jotka ei edes käy toisiinsa.
Luulin että laukku avataan vetoketjusta, mutta vetoketjulla vain isonnetaan laukut.
Miten tuo aukko suljetaan noilla siivekkeillä/tarroilla
nixweiss.gif

Pistetäänkö ne siivekkeet vain yhteen ja taitetaan tarranauha alimmaiseksi ja läntätään yhteen ja sitten niillä klipsuilla kiinni
lookaround_orig.gif
häh?
Miks ihmeessä niissä ei voi olla vetoketjua
bawling.gif

En tod suosittele laukkuja  
crazy.gif

Meinas tulla  
bawling.gif
kun huomasin toisen laukun pohjan revenneen tikkauksistaan ja siellä olevan 12 päkin melkein pudonneen tielle. Onneks huomasin ajoissa kun pysähdyin tankille. Päki toiseen laukkuun ja äkkiä kotio juomaan se **tutukseen.
033102beer_1_prv.gif

Tais pakokaasut olla laukulle liian kuumaa kamaa.

ps. Laukut on vielä niin pirun hankalat avata niiden ollessa kiinni pyörässä.

Laukun sisälle pitänee ujuttaa muovinen jäykiste (oli irtaallaan laukussa), niin pitääkö sitä lyhentää kun ei tunnu sopivan
omg.gif
Ite jouduin muutaman sentin nipsauttaan pois niistä että sai istumaan paikoilleen. Mutta parempi näin päin että joutui lyhentään. Jatkaminen kun olisi vähän hankalempaa.

Mutta ilmeisesti muillakin on ollut ongelmia noiden sadesuojien kans. Itellä ei kestäny edes matkaa muhokselta kempeleeseen. (n.30km) Paikallaan ollessa ajoivat kyllä asiansa loistavasti.

Ite en oo tuota kiinnitysten löystymistä huomannu mutta mä tosin kyllä solminkin ne ylimääräiset remmit aina johonkin kiinni etteivät lepata. Pikaliinat voisi kyllä olla pätevä vaihtoehto. Nopeuttaisivat laukkujen sitomista huomattavasti. Tähän vanhempaan cbr:ään sopivat aika hyvin ja saa kiinnikkeetkin sopivasti kiinni niihin sivurautoihin ja takalaukun telineeseen.

Tavaraahan näihin mahtuu yllättävänkin paljon. Vaatetavaraa sun muuta tuli otettua huomattavasti enemmän reissuun mukaan kuin autolla lähtiessä mutta hienosti mahtui tavarat eikä tarvinu ottaa vielä edes lisäkapasiteettia käyttöön noista laukuista.

Eli tekeeköhän noilla mitään? kellään kokemuksia?bongasin tuollaiset bilteman kuvastosta,eivät ainakaan hinnalla pilatut.39,90 näyttäis maksavan.
Unohtakaa biltema ja ostakaa vehkeet oikeasta kaupasta.

Niin minä ainakin teen tästä lähtien,ostin nuo satulalaukut ja saihan ne sitten lähettää takasin kun toisen laukun pohjassa oli 3 sentin viilto mistä päivä paisto sisälle.Ei tuolta kaupasta kyl saa mitään ehjää ja kunnollista.

Ja pian joku sanoot et avasin paketin puukolla ja tein samalla viillon laukkuun,empäs vaan ihan ilman työkaluja sormi voimin
smile_org.gif

Samanlaisia virheitä voi olla ihan missä tahansa muussakin kaupassa. Jopa niissä merkkiliikkeissäkin.

Samanlaisia virheitä voi olla ihan missä tahansa muussakin kaupassa. Jopa niissä merkkiliikkeissäkin.
Kyllähän aina virheitä sattuu kaikilla merkkiliikkeessä vaan vähemmän,mutta omalla kohtaa mitä on ostellu merkkivehkeitä ei vielä ole ollu valittamista.

Tilasin juuri saksan maalta puolta kalliimmat satulalaukut katotaan nyt onko laatu kohdillaan.

Itellä on noi laukut ja kyllä ne tällä mun vähäisellä käytöllä asiansa ajaa. Suoja kortongit tosin repesivät ekalla reissulla, eli niitä ei kai ole ajonaikana pidettäviksi suunniteltu. Jos enemmän reissaisin olisi pyörä ja laukut toista mallia.

Mulla olis kanssa tallin nurkassa moiset Biilteemalaiset joutilaina. Kiinnityshihnojakin on paranneltu. Kahdella kympillä saa hakea Espoosta. Ei lähetellä, ei postitella...

Back