• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blackbird vs. Fireblade

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tks

New member
Nyt suosituksia ja mielipiteitä seuraavista pyöristä.
CBR 1100 XX Blackbird -98
CBR 900 RR Fireblade -01

Nykyinen pyörä on 600:nen (eri merkki...).
Ajo on pääasiassa yksin ajoa, pääasiassa maantieajoa, mutta aina mahdollisuuksien mukaan myös mutkanautiskelua, välillä myös kaks päällä.

CBR 900 RR Fireblade -01

Ajo on pääasiassa yksin ajoa, pääasiassa maantieajoa, mutta aina mahdollisuuksien mukaan myös mutkanautiskelua, välillä myös kaks päällä.
Itselläni oli vm 03 XX mutta vaihdoin sen 1½ kauden jälkeen 04 RR:ään, eipä kaduta vaihto.

RR on kevyempi, mukavampi mutkapätkällä, hauska myös jos vähänkään kikkailu kiinnostaa (900rr on siihen hommaan kuulemma suorastaan loistava), RRllä voi radallekin mennä ilman huolta että katteet saa heti osumaa kun oppii kurvailemaan reilummin.

XX taas on vakaa, luotettava, 2-päällä 100% parempi ja toimii myös hyvin lastattuna.
Kate toimii loistavasti ja moottorin eristys on hyvää luokkaa ja ei pahemmin kilkuttele.

Allright, juuri näin itsekin olen mietiskellyt. Mutta mitenkäs kilometrit tuntuvat noissa pyörissä? Onko jotain tiettyjä isompia huoltoja esim. 90 - 100tkm?
Kuulin vähän huhuja, ettei XX:ssä olisi kilometreillä kauheasti merkitystä, mikäli vaan huollot on tehty. Suomessa poliisilla (taas huhuja) on XX jolla mittarissa 250tkm!

Allright, juuri näin itsekin olen mietiskellyt. Mutta mitenkäs kilometrit tuntuvat noissa pyörissä? Onko jotain tiettyjä isompia huoltoja esim. 90 - 100tkm?
Kuulin vähän huhuja, ettei XX:ssä olisi kilometreillä kauheasti merkitystä, mikäli vaan huollot on tehty. Suomessa poliisilla (taas huhuja) on XX jolla mittarissa 250tkm!
No moottorin kestävyys riippuu miten sitä pidetään, XX:llä kuulemma sahattu 250.000 mailia ja vieläkin liikkuu.

Hyviä motteja molemmat mutta veikkaan että XX:llä ehkä hieman "varmempi" rakenne (tämä mutua).

yleispyöränä RR on parempi, sopii radalle, kikkailuun, matkaan, maantielle. Kaksi päällä kyllä XX on parempi.

aika paljon tuo 100tonnia on. ehkä mitään teknistä ongelmaa ei tule, mutta jälleenmyynti on lähes mahdoton.

JT

Nyt on päätös tehty!
062802jumpie_prv.gif

Vaakaa kallistui mukavuuteen ja isoon koneeseen. Jokainen voi tästä itse päätellä kumpi tulee...

sillon valitsit väärin....itse ajelin 04 vuoden bläkkärillä 30 tkm ja vaihdoin viime syksynä bleidiin ja en oo missään muodossa sitä katunut...en matkaa enkä kaupunkia ajellessakaan....no ehkä noi laukut ei siihen sovellu....mulla ainakin puutu persekkin enemmän bläkkärissä....kyytiläinen saattaa tosin valittaa välillä bladessa istumista..mitään muuta syytä en näe bläkkärin hankinnalle....
mut jokaisella omat mielipiteet ja tarpeet ja silleen...

Nyt on päätös tehty!
062802jumpie_prv.gif

Vaakaa kallistui mukavuuteen ja isoon koneeseen. Jokainen voi tästä itse päätellä kumpi tulee...
Hyvä valinta
033102beer_1_prv.gif

Kyllä reissuhommissa kyykky on aina kyykky. Ja Blackbird varmasti bladea parempi varsinkin kaks päällä
bowdown.gif
Niinpä; kysymys on valinnoista. Ainoa asia, jossa XX on Bladea parempi, on kuljetuskapasiteetti. Jos joutuu tekemään B-luokan matkoja eli vaimo on mukana, valinta on matkalehmä (=XX). Jos on varaa valita eli saa tehdä A-luokan matkoja, joilla vaimo ei ole mukana, valinta on Blade. Meillä vaimo ei ole kiinnostunut prätkäjutuista yhtään, joten matkustan aina A-luokassa, Bladella.
033102beer_1_prv.gif

Nyt on päätös tehty!
062802jumpie_prv.gif

Hyvä valinta  
033102beer_1_prv.gif

Kyllä reissuhommissa kyykky on aina kyykky. Ja Blackbird varmasti bladea parempi varsinkin kaks päällä  
bowdown.gif
Niinpä; kysymys on valinnoista. Ainoa asia, jossa XX on Bladea parempi, on kuljetuskapasiteetti. Jos joutuu tekemään B-luokan matkoja eli vaimo on mukana, valinta on matkalehmä (=XX). Jos on varaa valita eli saa tehdä A-luokan matkoja, joilla vaimo ei ole mukana, valinta on Blade. Meillä vaimo ei ole kiinnostunut prätkäjutuista yhtään, joten matkustan aina A-luokassa, Bladella.  
033102beer_1_prv.gif
Bladella on heitetty myös 2-päällä reissuja (pidempiäkin mm .og jysäriin 600+km) ja ei mitään ongelmia esiintynyt.
OK ehkä eurooppaan en lähtisi 2-päällä mut kyllä noi muutaman sadan km lenkit heittää kevyesti.
Bladen takaistuin on sen verran korkeammalla että kyytiläinen näkeekin kivasti maisemaa eikä pelkästään gorepuvun selkäosaa.
tosin siellä ylhäällä on aika kivan tuulista
tounge.gif

Vertailin Bladea ja XX:ää viime kesänä peräjälkeen, lähtökohtana oli ~25000 km VFR:llä sitä ennen. Suorituskyvyn suhteen en huomannut juuri mitään eroa, kun perse on tottunut vuosien saatossa hieman rauhallisempaan peliin. Sen kuitenkin huomasi heti, miten XX tekee voimaa silkinpehmeästi, Blade värisee sen verran mitä useimmat pyörät nykyään värisee. Se oli pieni yllätys, miten vähän pyörien painoero tuntui katuajossa, ero olisi vissiinkin tullut selvemmin esiin radalla. XX oli selvästi tilavampi, joka ei 190-senttiselle ei ole aivan yhdentekevää. Blade oli kintuille niin tolkuttoman ahdas, ettei sellaisen hankinta tule mun kohdalla koskaan kyseeseen. Bladen jarrut oli odotetusti selvästi paremmat.

Lopulta vedin tärkeimmät valintaperusteet yhteen ja hylkäsin molemmat pyörät, joskin XX olisi noista kahdesta ollut helppo valinta. Sitä ei n. 5000 euron hintaero XX:n hyväksi olisi juuri vaikeammaksi tehnyt.

Vähän aikaa sitten luin VFR Clubin foorumista, kun paikallinen prätkälähetti kertoi ajamisistaan. Ajoi VFR:nsä 200 000:n asti ja myi sitten sen toiselle lähetille. Viimeksi kun asiaa kysyi, oli 700 000 jo ohitettu. Ja kun brittilästä on kyse, niin varmaankin maileista puhutaan.

mix pitää miettiä että ajaako 100000km vai puolmiljoonaa.. eiköhän se vaihdujo reilusti ennen sitä??

aika paljon tuo 100tonnia on. ehkä mitään teknistä ongelmaa ei tule, mutta jälleenmyynti on lähes mahdoton.
Osta BMW. Niillä ajetaan kevyellä kansirempalla puoli miljoonaa kilsaa.
sport05.gif
Ei sillä bmw:llä puolta miljoonaa voi ajaa,semmosta vatkainta ajaa korkeintaan puol tonnia ja vaihtaa harrastusta,jos ainoa vaihtoehto on puimuri (BMW)
wink.gif
Yritin vastata "R"Sujarille yhtä leikkisästi kuten hänkin on todennut BMW:eistä (vaikka minulla ei sen merkkistä prätkää ole), että jos Suzuki olisi ainoa vaihtoehto, niin minäkin vaihtaisin harrastusta. Liekö joku "Finlandisierungin" hyvin taitava, huumorintajuton ja Suzukilla ajava moderaattori vetänyt herneen nenäänsä kun viestini poistettiin. Ei mailaa pidä niin tiukasti sentään puristaa.
wink.gif

Koittakaapas mulle työntää hernettä nenään, ei mene...
En mäkään aio suinkaan puolta miljoonaa mun puimurilla ajaa, kyllä se menee vaihtoon ennen sitä. Tosin tilalle saattaa tulla uudempi puimuri.
kaboom.gif
Eli ei sitä koskaan opi...
sport05.gif

Vertailin Bladea ja XX:ää viime kesänä peräjälkeen, lähtökohtana oli ~25000 km VFR:llä sitä ennen. Suorituskyvyn suhteen en huomannut juuri mitään eroa, kun perse on tottunut vuosien saatossa hieman rauhallisempaan peliin. Sen kuitenkin huomasi heti, miten XX tekee voimaa silkinpehmeästi, Blade värisee sen verran mitä useimmat pyörät nykyään värisee. Se oli pieni yllätys, miten vähän pyörien painoero tuntui katuajossa, ero olisi vissiinkin tullut selvemmin esiin radalla. XX oli selvästi tilavampi, joka ei 190-senttiselle ei ole aivan yhdentekevää. Blade oli kintuille niin tolkuttoman ahdas, ettei sellaisen hankinta tule mun kohdalla koskaan kyseeseen. Bladen jarrut oli odotetusti selvästi paremmat.

Lopulta vedin tärkeimmät valintaperusteet yhteen ja hylkäsin molemmat pyörät, joskin XX olisi noista kahdesta ollut helppo valinta. Sitä ei n. 5000 euron hintaero XX:n hyväksi olisi juuri vaikeammaksi tehnyt.
Mäkin ajoin niillä kohtuu peräkkäin, ja valinta olis ollu ilman muuta Blade.

Oli se melkoisen paljon kevyempi vietävä kuin kohtuu raskassoutuinen XX. Koneessa oli paremmin löylyä, jousitus ja runko tuntui paremmalta jne.

Mun mielestä pyörät oli ihan eri planeetalta. Blade oli oikean sporttipyörän tuntuinen, XX urheillullinen matkapyörä. Niinhän se onkin!

CBR 900 RR Fireblade -01

Itselläni oli vm 03 XX mutta vaihdoin sen 1½ kauden jälkeen 04 RR:ään, eipä kaduta vaihto.

RR on kevyempi, mukavampi mutkapätkällä, hauska myös jos vähänkään kikkailu kiinnostaa (900rr on siihen hommaan kuulemma suorastaan loistava), RRllä voi radallekin mennä ilman huolta että katteet saa heti osumaa kun oppii kurvailemaan reilummin.

XX taas on vakaa, luotettava, 2-päällä 100% parempi ja toimii myös hyvin lastattuna.
Kate toimii loistavasti ja moottorin eristys on hyvää luokkaa ja ei pahemmin kilkuttele.
Onko sit eroo 900rr vs. 1000rr noissa ominaisuuksissa?

Back