• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blackbirdiin Powercommander?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

LMH

New member
Terve,
talviiltojen iloksi mietin josko investoisi XX vm. 2005 Powercommanderin. Onko moisessa mitään mieltä jos ei vaihda putkia ja laita vapaavirtaussuodatinta samalla? Mikä parantui asennuksen myötä ja miten vaikutti bensan kulutukseen? Kävitkö penkittämässä vai ajeletko valmiilla kartalla?
Yritin vähän selata foorumia, mutta ei heti vastaavaa juttua XX'stä osunut silmiini.
Kiitoksia etukäteen vastaamaan vaivautuneille

T. LMH

saa sillä säädettyä väännöt sellaiselle kierros alueelle että voi ajaa reissua pienemmillä kierroksilla joten löpön kulutuksen pudotuksen huomasin minä ainakin,(hiilikuitu)slipareiden vaihdolla taas putoo painoa parikymmentäkiloo,suodattimen vaihdolla ei normaalissa ajossa oo merkitystä.
tehoa ei varmaan saa muuten kun asentamalla turbon,siis kunnolla tehoa,pikkuisen saa jollain syttykiekon vaihdolla.
näin mulle on kerrottu
lookaround_orig.gif

Juu komppaan edellistä ja TODELLAKIN sen vaparisuodattimen voit jättää kaupan hyllylle, alle 400 hv siitä ei ole mitään hyötyä.
062802moto_prv.gif

Kaukanahan se tietysti etelästä on, mutta Oulussa on Bikefox, joka on peuhannut XX:ien kanssa pitkään. Sieltä löytyy osaamista.

Ittellä on Yoshin RS3 4-1 torvi, K&N filtteri ja PC-II. Vakioon joskus lisää 7 heppaa papereiden mukaan.

En ole tarkistanut sitä toisessa dynossa. Mutta kun saa nyt talvella ketjut ja rattaat vaihtoon, niin ehkä keväällä voisi käydä rullilla. Saisi seoksetkin selvitettyä samalla.

Miten se on ajossa? Ihan hyvä. Vaikka PC-III olisi varmaan parempi, sen voi säätää tarkemmin. Ja kun alkaa 'nypyttämään' kaupungissa, on aika putsata suodatin.

En tiedä, mitä pitäisi mennä, mutta elämäni eka 1/4 maili meni 10,79s Lappeenrannassa. Viime kesänä Hallissa GPS:n mukaan mailin loppunopeus 284.3 km/h, kuskilla (90kg) goret päällä.

Ja muita muutoksia on korkeampi pleksi (tuplakupla), peilien 20mm/puoli jatkot (levennys siis) ja edestä madallettu tolpista 18mm, Hallissa oli takaa madallus n 20mm. Kolmen laukun telineet on koko ajan kiinni, boxit tarvittaessa.

Millaista muilla matkapyörästä olisi kerrottavaa? Onkos kukaan ahtanut, porttaillut kantta tai vaihtanut nokkakeppejä tms?

07 ruisku, penkitetty nyt talvella pelkillä akran hiilarislipareilla ja sen jälkeen myös asennetulla pc:llä.

vakiona takaselta teho ja vääntö: 132.01 ja 112,39
sliparien kans: 135,08 ja 114,80
sliparit ja pc3 säädettynä: 138,62 ja 117,90.

kokemuksia muuten ei vielä ole miten vaikuttanut ajoon ja kulutukseen, mut eiköhän se kulutus ole normiajossa aikalailla sama ellei hieman pienempi ku vääntöä tullu lisää..

suodattimena on uusi alkuperäissuodatin, ei mikään vapaavirtaushässäkkä ku en sellaista halunnu...

No niin... saas nähdä mitä oma vm-06 ponkaisee Laserin kannuilla ja PC:n kanssa
crazy.gif
Tarkoitus myös jättää vakio ilmansuodatin paikoilleen...saa kuulemma tarpeeksi happee silläkin

kokemuksia muuten ei vielä ole miten vaikuttanut ajoon ja kulutukseen, mut eiköhän se kulutus ole normiajossa aikalailla sama ellei hieman pienempi ku vääntöä tullu lisää.
samalla tavalla käyttäytyi mun x-11 pc-III asennuksen ja säätöjen jälkeen,nyt tulee takaselta se mitä tehdas lupaa akselilta(tuolla kuva albumeissa on kuvaa käyristä,ja x.stä)paras vaikutus ajoon on slipareiden(carboonin)vaikutus pyörän kevenemisen myötä ja mulla meni 1.paikassa ne säädöt pers..leen niin 2.paikka paikkasi ja sen jälkeen kyllä huoltoasema sai olla melkein 50km kauempana,nyt 22l tankilla oon uskaltanut ajaa 240km muuta kulutusta en oo laskenut kun ajotapa on vähän "epätasainen"
buttrock.gif

Terve taas, PClll on tilauksessa
062802jumpie_prv.gif

Ruokahalu näyttää vaan kasvavan... Jos hommaa Akran tai Yoshin koko röörin niin mahtuuko alkuperäiset tuplaäksän sivulaukut vielä kiinni ja joutuuko irrottamaan keskiseisontatuen?
Akraa taitaa ainakin saada e-hyväksyttynä? Riittääkö tämä jos harrastaa ulkomaan matkailua, Suomen jutuista olen jonkin verran lueskellut?
Jos jollain ylimääräinen esim. Akran putki saattaisi kiinnostaa...

Ja kiitokset taas vastaamaan vaivautuneille!

Terve taas, PClll on tilauksessa
062802jumpie_prv.gif

Ruokahalu näyttää vaan kasvavan... Jos hommaa Akran tai Yoshin koko röörin niin mahtuuko alkuperäiset tuplaäksän sivulaukut vielä kiinni ja joutuuko irrottamaan keskiseisontatuen?
Akraa taitaa ainakin saada e-hyväksyttynä? Riittääkö tämä jos harrastaa ulkomaan matkailua, Suomen jutuista olen jonkin verran lueskellut?
Jos jollain ylimääräinen esim. Akran putki saattaisi kiinnostaa...

Ja kiitokset taas vastaamaan vaivautuneille!
Ei ainakaan omien akrojen vuoksi pitänyt irroittaa tukea,eikä ollut este laukuillekaan.

Akran 4-1 rännin kanssa ei keskituki enää varsinaisesti käy mutta pienellä askartelulla sekään ei ole ongelma.Eikä ole esteenä laukkujen käytölle.

valitettavasti pyörä myyty eikä tullut otettua kuvia...

Ps: jotain jäi muuten myynnin jälkeen vielä talliin, givin 3 laukun teline, akran titaani/hiilari pönttö, clip-onit (orig.), jalkatapit (orig.).....

07 ruisku, penkitetty nyt talvella pelkillä akran hiilarislipareilla ja sen jälkeen myös asennetulla pc:llä.

kokemuksia muuten ei vielä ole miten vaikuttanut ajoon ja kulutukseen, mut eiköhän se kulutus ole normiajossa aikalailla sama ellei hieman pienempi ku vääntöä tullu lisää..

suodattimena on uusi alkuperäissuodatin, ei mikään vapaavirtaushässäkkä ku en sellaista halunnu...
Laitettiinkos pyörään O2 eliminaattorit vai jäikös lambda paikoilleen?...kun kaikkien katalogien mukaan O2 eliminaatoreita pitäisi olla 2 kpl PC:n asennuksen kanssa vai koskeeko se vain kokoränniä jos lambda poistetaan?Muuten lukemani mukaan FI valo jää kojetauluun palamaan pysyvästi vai mitenkäs se nyt olikaan...
withstupid.gif

muistaakseni siihen taitaa kaksi mennä.

en muista mitä laskussa luki käytettyjen osien kohdalla, ku pöntöt laitettiin paikoilleen siellä missä penkityskin tehtiin, sen takia ettei olis ollu mitään järkeä ite alkaa niitä omassa tallissa laittamaan ja kuskaamaan mopoa pakkasessa edes takaisin, ensin penkitys vakiona, pyörä omalle tallille asennukseen ja taas penkityspaikalle ja säätöön..

fi ei pala mopon ollessa käynnissä.

Pajalle tuo omakin on keväällä menossa...eiköhän siellä tiedetä mitä tehdään  
smile_org.gif
...ihan vaan mielenkiinnosta kyselen,että mihinkäs ne eliminaattorit laitetaan jos toinen lambdan tilalle niin mihis toinen???

Pajalle tuo omakin on keväällä menossa...eiköhän siellä tiedetä mitä tehdään  
smile_org.gif
...ihan vaan mielenkiinnosta kyselen,että mihinkäs ne eliminaattorit laitetaan jos toinen lambdan tilalle niin mihis toinen???
Yksi niitä ainakin mulla oli. Anturin liitin tankin alta irti, ja tökkeli eliminaattori tilalle. Mä ainakin olen elänyt siinä uskossa, että noi kahden lambdan jutut on jotain jenkkimallien ominaisuuksia, tai sitten jonkun tietyn vuosimallin.

onkohan siinä jenkissä sitte muutenki jotain eroa eurooppaversioon..?

vai onko siellä jotku tiukat kalifornian tyylin saastemääräykset vai miksiköhän niitä olis siellä kaks ja meillä vaan yks..  
nixweiss.gif

No niin...PC tuli ja potkuakin hieman lisää...147,39hp ja 115,60nm takasella...voin sanoa että kannatti  
biggrin.gif
.Lambda sai poistua ja tilalle plugi ja 1:ksi kappalehan noita O2 eliminaattoreita meni.Olisin liittänyt tuon käppyräpaperin mutta kun ei taas osaa sitäkään  
withstupid.gif

No niin...PC tuli ja potkuakin hieman lisää...147,39hp ja 115,60nm takasella...voin sanoa että kannatti  
biggrin.gif
.Lambda sai poistua ja tilalle plugi ja 1:ksi kappalehan noita O2 eliminaattoreita meni.Olisin liittänyt tuon käppyräpaperin mutta kun ei taas osaa sitäkään  
withstupid.gif
onkohan tuo miten mitattu, ruiskupeli kyseessä ilmeisesti kuitenkin..

aika paljon eroa jos mulla suunnilleen 6,5hv tuli lisää ja bikefoxin säädössä toiseen pyörään se 7hv.

jos laskis et periaatteessa sama kone ja lähtökohta ku itellä, ni 15hv olis tullu tuolla penkillä eli puolet enemmän.. mutta vääntöä näemmä hieman vähemmän..

omat käytännön kokemukset kulutuksen suhteen jne vielä vähäiset, vappuajelu tuli toki tehtyä, mut muuten tullu vähän vielä ajeltua. eihän tuo toki mitenkään huonolta tunnu edelleenkään...  
smile_org.gif

Back