Blackbirdin nykiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vielä tosta alkuperäisestä aiheesta... mulla -04 matta, joka ei oo nykinyt. 1000km-huollossa kiristivät kaasun välyksen, minkä jälkeen on ranteestakin johtuvaa nykimistä esim. mukulakivellä huomattavasti helpompi hallita.

smile_org.gif
pyöränomistaja

Mielenkiintoista lukea tätä aihetta, sillä koeajoin eilen eka kertaa XX:n "tositarkoituksella" ( ehkä ei vain vielä ajankohtaisella ). Huomiotani kiinnitti juuri hitaassa nopeudessa pienellä vaihteella tapahtuva nykäys kaasua lisätessä. Ihan kuin olisi jossain välystä tai jotain... Taajamanopeudessa oli hankala ajaa, muuten ei siitä ollut haittaa.

Melkoisesti muutin mielipidettäni näistä sporttisista matkapyöristä; luen itseni vielä aloittelijaksi, mutta XX ei tarjonnut mitään kauhunhetkiä. Pyörä totteli nöyrästi kaasukättä ja rauhallisestikin oli helppo ajaa. Tietenkin sen tuntee, että voimaa on jossain siellä... Ainoa epäilys on, että ajoasento on liian kyykky vanhalle selälle  
biggrin.gif
. Täytyy jossain välissä päästä tekemään pidempi koeajo.

eipä tossa tuntunut olevan minkäänlaista nykymistä...ihan tasaseen meneepi....04 ja ajettu alle 1000 kilsaa...

Kaverilla on XX joka tekee outoja asioita......toi nykiminen on yksi sellainen...
Alhaalta pienillä vaihteilla se vastaa kaasuun,mutta saattaa yhtäkkiä 'nyykähtää' ja taas seuraavaksi syttyä tulille ja siitähän ei hyvää seuraa....
Isoilla vaihteilla ajaessa 3000-4000rpm välillä nypyttää ja kaasulla hyytyy ja taas syttyy.....
Eli jonkinlaista vuoristorataa kaasussa?Joku kosketushäiriö?
Näissä bläkeissähän on joissain ollu jotai kosketushäikkää?

Kaveri on tunnontarkka ja tietää itsekkin paljon tekniikan päälle,mutta tää on mysteeri?
Apuja jos tiedätte,niin välitän kamulle.....Kiitos!

Mä en edelleenkään mitään tajua, mutta meillähän bläkkäri "nyykähti" kerralla, kesken ajon ihan pimeeksi. Vikana oli regulaattori (kai edes kirjoitettu oikein..en tiiä...Petskulta voi kysyä lisää).
Osan vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään.
Nykimistä ei ole ollut koskaan.

Ainoa nykiminen mikä minulla oli hitaasti ajettaessa se kaasun reagointi, sekin hävisi akra,pcIII kilkattimien kanssa.

Mulla oli aikanaan XX vm 99 ja se tuppasi nykimään alhasilla kierroksilla ja pienellä vaihteella. Varmaankin olisi  häipynyt PCIII+putkenvaihdolla yms. Ei sellasta alitehoista ja ylipainoista matkapyörää viittinyt pitää, piti vaihtaa pois.

XX:n voima... no jaa... kaikki on suhteellista... , ihan vaan kuriositeettina, vakio Busan vääntökäyrä nousee XX:n maksimin yläpuolelle jossain 3000 RPM paikkeilla.

Ettei nyt XX kuskeilla alkas alahuuli väpättään niin pehmennetään vähän,  XX on erinomainen matkapyörä kaikkine pienine heikkouksineen.

Anteeksi ja kiitos

Anteeksi nyt,mutta onko tämä nyt ymmärrettävä niin,että XX onkin niin huono,että pitää Power Commadereita ja putkia vaihtaa että tulee nykimätön ja parempi...hyvää siitä ei taida saada.....elekää nyt,ei oo provo....ihmettelen vaan...
wink.gif

Onko tämä nykiminen siis ominaisuus.....?

Anteeksi nyt,mutta onko tämä nyt ymmärrettävä niin,että XX onkin niin huono,että pitää Power Commadereita ja putkia vaihtaa että tulee nykimätön ja parempi...hyvää siitä ei taida saada.....elekää nyt,ei oo provo....ihmettelen vaan...
wink.gif

Onko tämä nykiminen siis ominaisuus.....?
Se nykiminen  mitä itse koin on jo niin hiusten halkomista ettei siitä  kannata mitään johtopäätöstä tehdä.
Ja kyllä se XX on HYVÄ verrattuna busaan

P.S : ethän ottanut provona  
tounge.gif

Kyllä toi mun kamu kuitenkin pitää nykimistä selkeesti haittana,siis häiriötekijänä...joten ei mitään pientä oo....

Nightwolffille sen verran,että:
Paremmuudesta tietty ollaan erimieltä,mutta se ei oo tän keskustelun aihe....  
tounge.gif
smile_org.gif

Siis jos jollain on oikeesti kokemusta esim. johtosarjojen maadoitusongelmista tms...niin kertokaa niin pääsee kamu 'rauhottuun'.....  
smile_org.gif
Sen mopo on siis 2001

Kyllä toi mun kamu kuitenkin pitää nykimistä selkeesti haittana,siis häiriötekijänä...joten ei mitään pientä oo....

tounge.gif
smile_org.gif

Siis jos jollain on oikeesti kokemusta esim. johtosarjojen maadoitusongelmista tms...niin kertokaa niin pääsee kamu 'rauhottuun'.....  
smile_org.gif
Sen mopo on siis 2001
No joo, tulpat ja putsari katottu ? Uskon että noi kaikki perus hommelit ootte tehny, joskus olen kuullu että regulaattori menee epäkuntoon ja sattaa aiheuttaa "sähkö" onkelmia, tehkää pari mittausta tuleeko oikeat jännitteet oikeaan paikkaan.
Minulta saa myös ton korjaus/huolto oppaan pdf muodossa jos tarvii... se oli jossain honda foorumissa topikkina.

Toi hyytyminen ja uudestaan sytkähtäminen vaikuttaa kohtuu omituiselta  
nixweiss.gif
 toivottavasti vika löytyy pian

Nightwolffille sen verran,että:
tounge.gif
smile_org.gif

smile_org.gif
Sen mopo on siis 2001
Mulla tuli siihen -99 XX:ssä vika jossa pyörä nyki ja välillä sammu, sähköt hävis ja sitten hetken päästä lähti uudelleen käyntiin. Olin ihan ymmälläni.. Vein liikkeeseen ja siellä oltiin vielä enemmän ymmällään, pyörä oli viikon korjattavana...Soitettiin Brandtille, vaihdettiin liikkeen XX:n kanssa ruiskuboxin ja johdot yms..ei löytynyt.. kunnes katsottiin akun kaapeleiden kiinnitykset... ja vika löytyi..akun maakaapelin liitos oli löyhä. Onneksi eivät laskuttaneet kaikesta korjausajasta (yli 20 tuntia)..HUH vaan ainoastaan 2 tuntia.

Mitä taas busaan ja XX:n vertailuun tulee niin ei niitä pyöriä kannata vertailla keskenään, ne on ihan eripyöriä ja painii ihan eri sarjassa.

Jos mun pitäisi tänä päivänä valita noiden kahden väliltä niin valinta olis ihan selkee...*B*U*S*A* . tosin Busan heikkous on tylsyys..pyörällä on äärettömnän tylsä ajaa suomen nopeuksilla kun vaihteella kuin vaihteella joutuu suomessa ajamaan pinta/osakaasulla...ja jos ajaa huussin ominaisuuksien mukaan , kortti saa kyytiä....

No tällaista. Edelleen olen tyytyväinen EX-XX:n vaikka en sitä enään ostaisikaan. en tosin ostaisi busaakaan, vaikka mahtava huussi onkin.

Lisää vinkkejä: ed. omistajan aikana XX:ni vaihdettiin takuuna H.I.S.S:n johtosarja (johtonivaska virtalukosta alaspäin). En muista aiheuttiko juuri kuvatunkaltaisia oireita ihan täsmälleen, mutta vinkiksi kuitenkin...oli ilmeisesti huono liitos/juotos joistakin johdoista.

JukkaH

Back