• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade&Ixil

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earache
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Earache

New member
Jeesh,eli blade sai takapäähänsä ovaali hiilari putken (Ixil-competition),äänet ovat ihan jees (matalat mutta ei liika äänekkäät murinat). Kysymys kuuluu,onko kuinka moni säättänyt Bladensa putken vaihdon jälkeen? Eräs ammattimies (asentaja) sanoi että suutinten vaihto/säätäminen on turhaa hommaa,sanoi että mopo alkaa vaan kuluttamaan turhan paljon... Onko kukaan vaihtanu putken säädättämättä mopoa,onko ilmenny mitään ongelmia? itseäni ei kiinnostaisi maksella satoja euroja turhasta säätämisestä jos ei asialla ole mitään konkreettista virkaa..
Riittääkö esim. neulojen nosto?
eli kokemuksia kehiin,kiitos!

Ohuen prikan verran ehkä voisi nostaa ja seosruuveja avata varttikierrosta mutta jokainen päättäköön itse. Pelkän pöntön vaihdon jälkeen en myöskään lähtisi suuttimia suurentamaan vaikka voihan sitäkin kokeilla kun ei irtosuuttimet juuri mitään maksa.

Eli sinäkään et ole ilmeisesti senkummemmin säätäny/penkitelly tota sun bladea,tolle putkelle mikäli oikein tulkitsin?

PS: on muuten ihan tyylikäs toi sun blade..

Ohuen prikan verran ehkä voisi nostaa ja seosruuveja avata varttikierrosta mutta jokainen päättäköön itse. Pelkän pöntön vaihdon jälkeen en myöskään lähtisi suuttimia suurentamaan vaikka voihan sitäkin kokeilla kun ei irtosuuttimet juuri mitään maksa.
mikä versio mahtaa olla nykyinen ku joka kuvas eri putki.....

..Eräs ammattimies (asentaja) sanoi että suutinten vaihto/säätäminen on turhaa hommaa,sanoi että mopo alkaa vaan kuluttamaan turhan paljon...
Mulla kyllä tippui kulutus omassa pyörässä suutinten vaihdon ja säätöjen jälkeen..

Minusta ei ollut turha homma kylläkään...
buttrock.gif

Noniin tuotahan on hierottu penkeissä. Siihen lykätty tuo Akran täyshormi, suuttimet, syttypyörä, vapari, iridiumtulpat, suurennettu luistien reikiä, yms... Tehoa 130hv takaapäästä.

Nyt laitoin tuoreempaan kuvaan linkkiä tohon vanhan viereen. Kuva pari viikkoa vanha joten laitan uudemman kuvan jossa valmis pyörä kun kerkeen ottamaan. Saa kommentoida meneekö ihan metsään toi viritys.
tounge.gif

Noniin tuotahan on hierottu penkeissä. Siihen lykätty tuo Akran täyshormi, suuttimet, syttypyörä, vapari, iridiumtulpat, suurennettu luistien reikiä, yms... Tehoa 130hv takaapäästä.

Nyt laitoin tuoreempaan kuvaan linkkiä tohon vanhan viereen. Kuva pari viikkoa vanha joten laitan uudemman kuvan jossa valmis pyörä kun kerkeen ottamaan. Saa kommentoida meneekö ihan metsään toi viritys.
tounge.gif
OHOh,onpas radikaalisti mopo muuttunu
eek.gif

tounge.gif
Toi uus persus keventää mopon ulkonäköä kivasti!
thumbs-up.gif
Jospa vaikka tekis samanlaisen modauksen omalle pikku-cebarille ens talvena!

Mulla oli edellisessä mopossa juuri Ixilin hiilaripönttö. Neuloja siinä nostettiin ennen kuin pöntön laitoin, vakiona 109 hp takaselta Korpiahon penkissä. (jo edellisenä kesänä huollon yhteydessä, missä Korpiaho kommentoi, että voi suoraan laittaa bolt-onin päähän jos tykkää). Seuraavana kesänä kyselin, että eikö tosiaan tartte säätää, niin sain vastauksen, että jos se ei nyi tai röpötä jne ja vetää tasaisesti, säädön tarvetta tuskin on. Itsellä ainakin toimi ihan hyvin niinkin. Äänet ja ulkonäkö mielestäni Ixilissä oli hyvät.

Joo neuloja ajattelin pikkasen nostaa,en ole ainakaan huomannu että nykisi.. olen kans kuullu että bolt-onin voi ruuvata suoraan paikoilleen ilman sen ihmeempiä säätöjä.. kieltämättä toi ixilin pönttö on kyllä hyvännäköinen ja kuulonen hintaansa nähden suomesta ostin ja maksoi 260 eur. äänet on sellaset matalat murinat jotka ei kuitenkaan ole liian kovat
smile_org.gif

En tarkoittanut tuolla ensimmäiselllä viestillä etteikö kannattaisi säätää, tulee sillä kaikki hyöty irti pöntöstä. eikä käy niin että teho laskisi. Työlästä hommaa toi on, tekee sen sitten korva kuulolla tai penkissä. Useita eri säätöjä suosittelen kokeilemaan. Omani säädöissä meni noin 6 tuntia, mutta eipä yksi suomen parhaista säätäjistä löytänyt korjattavaa. TSI-miehet rules!
wink.gif

Mulla vm. 92, K&N ja suora Bosin pönttö vaati suurempia pääsuuttimia. Vakiot 115 jätti seokset yläkierroksilla laihalle. Nyt pääsuuttimet 118, mutta 120 voisi olla lähempänä totuutta. Vakioneulojen nostosta ei kokemusta, koska heitin Factoryn neulat tilalle. Seosruuvien asento 1.75 kierrosta auki, vakioasennolla (2.75) osakaasulla ja alakierroksilla seos turhan rikas. Penkissä pyörää ei ole vielä käytetty, koska haluan itse kokeilla ja askarrella. Apuna vain tarkka seosmittari ja ei niin tarkka perstuntuma.
biggrin.gif

Back