• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade vai gixu ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jadexia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jadexia

New member
setä ajatteli vaihtaa jompaan kumpaan, jos jollain kokemuksia mielellään molemmista kuunnellaan. tiedän minähän sillä ajan
baaa.gif
, mut lähinnä ongelmia tai hyviä puolia. vm -02-04

vm. 2004 Gixusta löytyy kokemusta n. 22000km:n verran, mutta Bladea en koskaan oo ajanu, joten vaikea kommentoida siinä mielessä
confused_orig.gif

Gixu ainakin oli hauska ja luonteikas pyörä niin maantiellä kuin radallakin, eikä minkäänlaisia ongelmia tai murheita tullut vastaan noiden kilometrien aikana
smile_org.gif

Voin suositella lämpimästi...!

iteltäkin löytyy -04 gixusta kokemusta mutta pelkästään 50km verran
biggrin.gif

Oli tosi mukava ajaa, eikä kaverin omassa ainakaan oo vikaa ollu.
Ainoo mikä siinä oli huonompaa kun ninjassa oli se että tuntu joka mutkassa että lähtee kohta alta. Mahtokohan johtua kaverin sileestä taka kumista
nixweiss.gif

Pitääpä pyytää joku päivä jos vois pistää taas pienet tyypit ku on uus nakkiki
062802moto_prv.gif

03 gixun vaihdoin 06 bladeen. Molemmat hyviä
smile_org.gif
! Erityyppisiä. Blade enemmän "extreme" ajoasennoltaan, gixu muistuttaa siihen verrattuna matkasohvaa. Blade ketterämpi ja paremmat jarrut. Suskan moottori kiva ja ajovalot paremmat. Gixeri huomattavasti mukavampi huoltaa (kaikki osat hyvin käsillä, bladessa ihan
033102ass_1_prv.gif
:stä). Vaikee sanoo, kummasta tykkäisin enemmän
nixweiss.gif
....

04 Blade pari vuotta ja vakiona tonniseksi vähän tylsällä puolella. Helppo ajaa kovaa ja erittäin tasapainoinen.

03 Gikseri ratapyöränä hyvällä alustalla ja oli myös loistava ajettava.

Käy kokeilemassa ja kummasta vaan löytyy sopivan hintainen yksilö niin ei mee väärään... Suzuki on mielenkiintoisempi ajettava.

honda ainakin pitää arvon paremmin ja niitä vähempi niin tykkään ajaa 1000rr ei tule vastaan joka pv ja honda varmasti luotettava pyörä koneen luonne tasaisempi ja siksi mielestäni paljon mukavampi ja oli saksan isossa mp lehdessä testi 0-100km/h niin uusi honda kiihtyi sen 3,2s ja suzukin uusi k7 malli kans 3,2s että taitaa olla se väitetty 185hv vaa tehtaan lupaus suzukissa ja radalla jerezissä ajetussa testissä honda oli nopein yamahan kanssa ja suxuki ja kawa 0,23s kierros hitaampia.

honda ainakin pitää arvon paremmin ja niitä vähempi niin tykkään ajaa 1000rr ei tule vastaan joka  pv ja honda varmasti luotettava pyörä koneen luonne tasaisempi ja siksi mielestäni paljon mukavampi ja oli saksan isossa mp lehdessä testi 0-100km/h niin uusi honda kiihtyi sen 3,2s ja suzukin uusi k7 malli kans 3,2s että taitaa olla se väitetty 185hv vaa tehtaan lupaus suzukissa ja radalla jerezissä ajetussa testissä honda oli nopein yamahan kanssa ja suxuki ja kawa 0,23s kierros hitaampia.
Eikö sun näppiksestä löydy välimerkkejä ollenkaan? Pisteitä, pilkkuja ym..
omg.gif
Helpottaisi ainakin tuon tekstin lukemista.
idea3.gif

honda ainakin pitää arvon paremmin ja niitä vähempi niin tykkään ajaa 1000rr ei tule vastaan joka pv ja honda varmasti luotettava pyörä koneen luonne tasaisempi ja siksi mielestäni paljon mukavampi ja oli saksan isossa mp lehdessä testi 0-100km/h niin uusi honda kiihtyi sen 3,2s ja suzukin uusi k7 malli kans 3,2s että taitaa olla se väitetty 185hv vaa tehtaan lupaus suzukissa ja radalla jerezissä ajetussa testissä honda oli nopein yamahan kanssa ja suxuki ja kawa 0,23s kierros hitaampia.
Tämä oli siis täysin puolueeton näkökulma.
biggrin.gif
Sori, oli pakko.

Taitaa olla enemmän henkipuolen asioita noi valinnat. Koeajot (ylläri pylläri) varmaan selkeyttää asioita..... tai sitten tekee valinnasta vielä vaikeampaa.

02 gixulla ajanu vajaa 20 000 km ja luonnetta riittäis hondallekkin jakaa
tounge.gif

Itse suosittelisin koeajoa jos mahdollista, vanhemmissa pyörissä se ei vaan tosin ole helppoa. 06 bladea koeajanut ja pyörässä ei ollut mitään valittamista, mutta ei mitään kehuttavaakaan, minun kohdalla se on hondan suurin ongelma, kilokyykyn pitää herättää tunteita muuten mä voisin ajaa yhtä hyvin autolla.

Mitä se luonne on?
Hankalampi ajaa? Pärisee enemmän?

Mitä se tarkoittaa jos prätkä ei herätä tunteita puolesta tai vastaan?
Toimii kuin Sveitsiläinen kello?
Ei aiheuta sydämen tykytyksiä mutkissa?

Makunsa kullakin. Uskoisin, että molemmat on huikeita pyöriä. Kunhan väri ja hinta miellyttää niin go for it!

No jos et tiedä miten luonne vaikuttaa ajamisessa niin säälin sua, kukin tyylillään, sen taki sanonkin aina että koeajo on parempi kuin kysyä merkkiuskollisilta orgilaisilta mielipiteitä. Jos honda tuntuu oikealta pyörältä niin varmasti loistovalinta, niinkuin sanoin en minä siitä mitään valittamistakaan keksinyt. Kumminkaan en semmoista ikinä ostais.

Ajelin tossa männäviikolla pari päivää -04 1000cc Hondalla. Aivan loistava peli. Todella tasapainoinen, jarrut ja alustat huippua. Käyttökelpoista tehoa ihan ok, ainakin jos vertaa omaan 750cc Suzukiin.

Mutkatielle todella vakaa, vaati vähän totuttelua ton pikkugiksun jälkeen. Pyörää piti "ohjata" enemmän, mutta oli jotenkin paljon rauhallisempi kaarteissa, ja kun pääsi mopon kanssa sinuksi, pystyi kyllä ajamaan mutkat tosi vauhdikkaasti. Ajoasento stemmasi 177cm pitkälle aivan sairaan hyvin, pyörässä itseni pituiselle hukkapätkälle sopivasti tilaa liikkua penkillä. Kyseistä pyörää oli kyllä kutiteltu padan osalta ja alustan säädöt istuivat juuri itselle. En sitten tiedä jos ihan vakiota kokeilisi, toimisiko itsellä niin hyvin.

Sinänsä ahistava koeajo vannoutuneelle Suzuki-fanille. Jos olisi rahaa, niin Blade olisi uudeksi pyöräksi todella varteenotettava vaihtoehto.

No jos et tiedä miten luonne vaikuttaa ajamisessa niin säälin sua, kukin tyylillään, sen taki sanonkin aina että koeajo on parempi kuin kysyä merkkiuskollisilta orgilaisilta mielipiteitä. Jos honda tuntuu oikealta pyörältä niin varmasti loistovalinta, niinkuin sanoin en minä siitä mitään valittamistakaan keksinyt. Kumminkaan en semmoista ikinä ostais.
Poliitikkomainen vastaus. Jos ei pysty vastaamaan esitettyyn kysymykseen niin vastaa jotain ihan muuta ja kääntää jutun aiheen muuksi.

Meinasin sanoa suunnilleen samat sanat, mutta ehdit ensin.

Mielipiteet on kuin persreiät, kaikilla yksi ja toisilla ahtaammat kuin toisilla.

Poliitikkomainen vastaus. Jos ei pysty vastaamaan esitettyyn kysymykseen niin vastaa jotain ihan muuta ja kääntää jutun aiheen muuksi.
Niinpäniin, tietenkin se, että solvataan toisen tapaa vastata eikä ole omia mielipiteitä asiasta on paljon parempi.

Ja rehellisesti sanottuna EI, en osaa sanallisesti kertoa mitkä yksittäiset asiat tekee pyörästä luoteekkaan ja mitkä eivät. Koska tämä asia on juurikin se tunne perskarvoissa kun pyörää käyttää. Kun joku muu käyttää sanaa luonne kuvaillessa pyörää, ja se ei sinulle tarkoita yhtään mitään on sitä myös aivan täysin turha selittää. Jos sä et sitä asiaa huomaa ajaessa, et sivä varmasti tietokoneen ääressä tule tajuamaan. Jos se tekee minut tyhmäksi että koen satulassa jotain mitä en pysty sanoin kuvaamaan, sitten luultavasti olen tyhmä. Tommosten kommenttien heittäminen tosin ei tee sinustakaan järkevää.

Ja lisäksi nimenomaan poliittinen vastaus. Jos joku utelee kahden pyörän välisiä eroja on turha kehua omaa pyörää maasta taivaaseen täysin subjektiivisellä näkökulmalla. Tosiasia on että ihmiset ovat erilaisia ja blade on varmasti monelle ihmiselle parempi pyörä ku kiksutin. Yritin vain selventää miksi se minulle ei ole.

Sieltä varmasti tulee taas oikein näppärä kommentti siitä miten mun mielipiteet ovat sinusta tyhmiä, mutta se oikeasti meneekin näin. Mielipiteissä on hauskaa se, että niitä on kaikilla ja suurin osa on täyttä P***aa.
033102ass_1_prv.gif

O-100km/h kiihdytyksellähän sen huipputehon voi voi todeta...Noi molemmat mopot sais kiihtymään 0-100km/h 3,2s vaikka ois vaan 135hv..
Enkä nyt väitä että suits olisi parempi tai nopeampi kuin Honda,kun en k7 ole ajanut.
Toi 0-100km/h on semmonen Essonbaari päätelmä,että legendaarisempaa saa melkein hakea.Yleensä ku joku aloittaa kehumisen 0-100km/h arvoilla,menee mielenkiinto kyseisen henkilön juttuihin tai ainakin kyseenalaistan "tietämystä"

Samoilla linjoilla, tuo 0 - 100 km/h on myös harhaan johtavakin, samalta viivalta lähtiessä toisella voi olla parempi aika, mutta toinen on edellä. Kumpiko sit olikaan parempi?

Niinpäniin, tietenkin se, että solvataan toisen tapaa vastata eikä ole omia mielipiteitä asiasta on paljon parempi.

Ja rehellisesti sanottuna EI, en osaa sanallisesti kertoa mitkä yksittäiset asiat tekee pyörästä luoteekkaan ja mitkä eivät. Koska tämä asia on juurikin se tunne perskarvoissa kun pyörää käyttää. Kun joku muu käyttää sanaa luonne kuvaillessa pyörää, ja se ei sinulle tarkoita yhtään mitään on sitä myös aivan täysin turha selittää. Jos sä et sitä asiaa huomaa ajaessa, et sivä varmasti tietokoneen ääressä tule tajuamaan. Jos se tekee minut tyhmäksi että koen satulassa jotain mitä en pysty sanoin kuvaamaan, sitten luultavasti olen tyhmä. Tommosten kommenttien heittäminen tosin ei tee sinustakaan järkevää.

Ja lisäksi nimenomaan poliittinen vastaus. Jos joku utelee kahden pyörän välisiä eroja on turha kehua omaa pyörää maasta taivaaseen täysin subjektiivisellä näkökulmalla. Tosiasia on että ihmiset ovat erilaisia ja blade on varmasti monelle ihmiselle parempi pyörä ku kiksutin. Yritin vain selventää miksi se minulle ei ole.

Sieltä varmasti tulee taas oikein näppärä kommentti siitä miten mun mielipiteet ovat sinusta tyhmiä, mutta se oikeasti meneekin näin. Mielipiteissä on hauskaa se, että niitä on kaikilla ja suurin osa on täyttä P***aa.  
033102ass_1_prv.gif
En mielestäni solvannut vastaustasi vaan sitä että kun pyydettiin perusteita vastaukseesi niin heitit heti säälikommentit kehiin.

Vastauksilla ja kommenteilla on huomattavasti enemmän painoarvoa jos pystyt niitä jotenkin muuten perustelemaan kuin sanomalla: No jos et tiedä miten l**** vaikuttaa ajamisessa niin säälin sua.

Ehkäpä tuo luonne on samanlainen asia kuin V2-koneen hurja ja laaja alavääntö. Missään muualla sitä ei ole esiintynyt kuin puheissa...
wink.gif

Ei itse asiassa ollut tarkoituksena kuulostaa "säälikommentilta". Mutta voihan se honda-fanilta siltä kuulostaa. Se ettei pyörässä ole valittamista ei minun mielestä ole koskaan huono asia
wink.gif

Ja itse en usko joulupukkiin enkä ole koskaan uskonu V2sten alavääntöön
033102bebe_1_prv.gif
(tostakin varmasti saan pari kivaa vastausta) mutta mun pikku maailmassa pyörissä on luonnetta
biggrin.gif

Tuleekohan luonne-tunne pyörään sit enemmän ihmisestä kuin masiinasta jos et semmosesta asiasta tiedä. Joka tapauksesta tää alkaa tuntua puupäitten päänhakkauskilpailulta josta lopputulos on yleensä silppua ja päänkipua, kaikki tyylillään
062802moto_prv.gif

Poijjaat vaan kiusaa sua Mezza... Ne vaan "unohtaa" kylvää näitä hymiöitä.  
062802jumpie_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

inlove.gif

Back