Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, vaihto ei vielä aiheellinen, mutta tohon jousihommaan ei siis väännetä mitään esijännitystä tolla ihmetyökalulla?Helpompi ottaa pois tuo kapine kun sen ruuvaa kasaan ja ei sitä saa paikalleen laitettua pitkänä. Löysää kiinnitys pultit ja sen jälkeen kierrä pienellä ruuvarilla jousikasaan ja pidä ruuvarilla se kasassa ja irroita kiinnitys pultit käsin. Vedä kiristin ulos. kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Tosin kannattanee laskea jousi kasatessa varovasti löysäksi ettei mene ketju liian kireälle.
Haynesin manuaalissa on mittakuva tuosta työkalusta
Noin sen ainakin itse tein ja mopo toimii vieläkin.....
![]()
Uudessa kiristimessä lienee sokalla varmistettu tuo jousen pysyminen kasassa. Ruuvari ajaa saman asian kuin tuo sokka.Tuotani...saako tyhmä kysyä?
Hankin tuommosten mopedin itekkin viikko takaperin, ja välittömästi varasin ajan kiristimen vaihtoon.
Operaation kulku:
1. Vanha kiristin irti(kaksi kuusiokoloruuvia)
2. Uusi paikalleen(uudet ruuvit)
3. Siitä uuden päästä nykästään joku sokka irti, joka vapauttaa jousen.
4. Ruuvataan siihen sokan tilalle tulppa.
Homman kokonaiskesto noin 10 minuuttia. Puhutaanko nyt eri asiasta vai jäikö minulta nuo erikoistyökalut vain huomaamatta?