Bläkkärin repsikan pyörteet, mikä auttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xx99jkl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

xx99jkl

old fart
Tuolta vihityltä vaimolta on tullut palautetta...  
crazy.gif

Takana on Bläkkärissä pyörteitä tuossa +100km/h vauhdissa. Nyt kokemukset kiinnostaa. Itse olen 177cm ja vaimo 165cm.

Mitäs on asiat ratkaistu?

Haku tuotti mm sellaisen tuloksen, että esim BMW R1200RT Laminar Lipin kanssa on hyvä. Joitakin Bläkkäreitä myydään valmiiksi varustettuna Laminarin kanssa. Niistä ainakin luulisi olevan kokemuksia.

Onko muitakin kokemuksia?

Vaikuttaakohan asiaan yhtään, mutta matkalla on pyörässä Giwin laukut 3 kpl mallia möhkäle  
wink.gif

Nyt olis vielä aikaa hankkia apuja sekä asennella niitä. Kohta ne kelit helpottaa, niin sitten vaan  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Itellä ainakin auttoi kun laittoi tuplakuplan, ei tullut enää valituksia. Niitä spoilerivisiireitä tai laminaarilippejä en kyllä itse laittaisi, aika karmean näköisiä ovat.

Joo tuota, laitat siihen pyörääsi yksipuoleisen tehoputken. Sit otat vasemmalta puolelta sen takajalkatappi telineen veke ja varmuudeksi sahaat myös sen jalkatapin oikealta takaa pois. Eli sulle jää siihen pyörään oikealle puolelle vain pakoputkea varten se kannatinrauta.
biggrin.gif
Varmuudeksi pulttaat sen kiinnipitokahvan pois siitä takaa. Voi olla, että appari ei enää valita mistään pyörteistä tämän jälkeen.
033102beer_1_prv.gif

Ja asiaan. Itsellä auttoi se, kun alkuperäisestä pleksistä leikkasin noin 40mm. pois yläreunasta. Nyt tuuli käy enemmän rintaan kuin kypärään. Toinen vaihtoehto on laittaa sellainen pleksi, joka heittää sen tuulelen selkeästi kypärän yli. No nämä invamopo tyyppiset pleksit on järkyn näköisiä, mut toisaalta toimivia.

Ps. En suosittele ohkaista touring peksiä, jos tarkoitus on ajaa pyörällä yli 240 km/h.
wink.gif

Takapenkkiläisellä mittaa 165 ja mulla 181.

MRA tuplakupla, kakspäällä ajettaessa, reippaissa motarinopeuksissa melkoinen pyörteiden aiheuttaja. Kuskin pää kyllä pyörii enemmän meidän tapauksessa.

Kapan Touringplexi, semmonen muhkea, muttei spoilerimalli rauhoittaa kuskin pään ja jonkin verran matkustajaakin. Eli koen sen paremmaksi matka-ajossa.

Yksin ajellessa tuplakupla sopii mulle taas parhaiten. Ei pyörteile pahasti ja ilmanpainekin kohdistuu ylemmäs kuin vakiopleksillä.

Nyt on penkkikin modattu niin, että kyytiläinen pääsee lähemmäs kuskia. Tällä olis tarkoitus vähentää sitä pyörteilyä siellä takana. Meillä siinä välissä on semmonen 30 cm niin siellä kyllä ilma liikkuu ees taas.

En tiedä auttaako, mutta penkki on ainakin hieno nyt!

Hyvä sen kyytiläisen oloihin on yrittää vaikuttaa parantavasti. Jos kotiin on matkaa 4000km ja niskat on jumissa niin ettei pää käänny niin ei ole v....nkaan väliä miltä se pleksi siinä keulalla näyttää kunhan kyydissä on siedettävä olla.

Kosketelkaa toisianne, eli emakolle käsky lähennellä. Ei sitä kukaan ohitettavista kuitenkaan huomaa... -ja jos inhottaa, moinen lähentely, niin osta pannari!
033102bebe_1_prv.gif

Minä 181 ja repsikka 160... Pyöräs tuplakupla eikä ole ikuna tullu valituksia mistään pyörteistä... Kahvoja on nostettu et ajoasentoki on hiuka pystömpi ku vakion, saattaa ehken osaltaan vaikuttaa asiaan..

Back