• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bluetooth Handsfreet 2nd Gen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on ollut scala rider q2 viikon käytössä

Kypärästä kypärään toimii erinomaisesti. Myös maantienopeuksissa.
Radio kuuluu vähän heikommin isolla tiellä.

Puhelut kuuluu heikommin? Mistäköhän johtuu? 80km/h on toisen puheen ymmärtäminen vähän heikonlaista.
Eli BT-yhteyden kautta kuuluu heikosti..
Osaisko joku kertoa miksi?
ps.Kypärä on KBC VR2, jonka sisällä kyllä tuulee jonkun verran.. Ja kaiuttimet on paksuhkojen pehmusteiden alla..

Ei parane Camosissa lähtevä puheluääni, vaikka mitä tekis..
Tosin eivät paljoo ulkomaisilla sivustoilla tuota ylistäneet, paitsi toi stereoääni.
Liekö tässä sitten joku vika, pitänee koittaa jollain toisella puhelimella ensin.

Ei parane Camosissa lähtevä puheluääni, vaikka mitä tekis..
Tosin eivät paljoo ulkomaisilla sivustoilla tuota ylistäneet, paitsi toi stereoääni.
Liekö tässä sitten joku vika, pitänee koittaa jollain toisella puhelimella ensin.
Itse muutaman kerran camosia testiny ja ainakin nokia 6151 kanssa tuntuu hyvin toimivan. Kaverin kommentti puhelun aikana n.80km/h vauhdissa että pieni kohina kuuluu taustalla, mutta hyvin saa selvän puheesta.

Puhelut kuuluu heikommin? Mistäköhän johtuu? 80km/h on toisen puheen ymmärtäminen vähän heikonlaista.
Ootko kokeillut lisätä voluumia "mokkulan" ylänappulasta. Minulla oli ensin sama tilanne, mutta parani voluumia lisäämällä ja radiossa kyllä riittää tehoja, niin että pitää välillä pienentää.

Siitä on jo aikaa kun kahlasin tän ketjun läpi viimeksi, enkä millään muista onko aiheesta jo vastausta.. (18 sivua, ei vaan jaksa)

Jotenkasta , mitenkä on , jos ei ole PMR:iä käytössä ja olis kahdella mopolla pitempää reissua tekemässä.

Mopoissa olis erimerkkiset BT-paketit kypärissä.

Suostuuko ne pariutumaan keskenään ??

Onko kellään kokemuksia asiasta.

062802moto_prv.gif

Yleensä eivät; intercom-ominaisuus tuuppaa perustumaan valmistajakohtaiseen epästandardiin viritykseen, ja mahdollisuudet sille, että kaksi eri valmistajaa keksii täsmälleen saman virityksen ovat aika pienet ...

Camosia kokeiltu paikallaan E51:en kanssa ja samanlaista mölyä kuulemma mun puhe.
Vai toimiiko tuo paremmin vauhdissa, kun on muutakin melua ilmassa, se on vielä kokeilematta.
Pitää heittää testilenkki, kun sade hellittää.

Ootko kokeillut lisätä voluumia "mokkulan" ylänappulasta. Minulla oli ensin sama tilanne, mutta parani voluumia lisäämällä ja radiossa kyllä riittää tehoja, niin että pitää välillä pienentää.
on volume täysillä, tuntuu vaan että bt:n kautta kuuluu heikommin.. pitää varsin koittaa kehitellä joku reikä siihen pehmusteeseen..
Jos ei mitään muuta konstia ole bt:n parantamiseksi..

Testailin tänään tota Q2sta.

Radio on ehkä hieman hiljaisempi kuin edellisessä Scala FMssä.
Puhelinta en kokeillu, mutta vanha kuuluin hieman hiljaisena kun puhelu aukes. Nuukia e90. Volyymit palas kun painoi lisää mökää Scalasta. Jostainsyystä tuo toistu aina eli puhelimen / Scalan volyymillä ei ole yhteistä "muistia" noin sen pähkäilin.

Pyörien välistä ei ole vielä päässy testaan eikä yhteyttä Rideriin, mutta eiköhän tämä tästä...

Camosia kokeiltu paikallaan E51:en kanssa ja samanlaista mölyä kuulemma mun puhe.
Vai toimiiko tuo paremmin vauhdissa, kun on muutakin melua ilmassa, se on vielä kokeilematta.
Pitää heittää testilenkki, kun sade hellittää.
Itselläkin oli ongelma että oma puhe kuulu huonosti kyytiläisen settiin.Puhe kuului huonosti eikä saanut selvää sanoista.Siirsin mikin hiukan kauemmaksi suusta,niin kyytiläinen sai selvää sanoista  
smile_org.gif

En tiedä miten kuuluis jos ottas koko vaahtomuovin tuosta mikistä pois  
wink.gif

Nyt kokeiltu vauhdissakin, puhelimella soittaessa vastapuoli saa silti arvata mitä sanoo.
Visiiri kiinni ei mitään selvää saa, mutta hiukan parani kun visiiri on auki....
Olisko suunniteltu avokypärään ko.laite.
Onko C3 liian hyvä suikka tuolle Camosille vai Camos täysi susi.
Mikistä otin vaahtomuovin pois, ei auttanu mitään.
Oli mikki sitten lähellä suuta tai kaukana, ei mitään eroo asiassa, samaa paskaa pukkaa ulos.
Puhelimen vaihdolla ei myöskään ollut mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.
Nyt vielä jos yrittäis yhteyttä 2:den suikan välillä menis hermot kokonaan.
No maanantaina soittoa Digimestaan, selvitelkööt ongelmaa.

Olisko vielä jollain hyviä ehdotuksia tuohon ongelmaan ?

Nyt kokeiltu vauhdissakin, puhelimella soittaessa vastapuoli saa silti arvata mitä sanoo.
Visiiri kiinni ei mitään selvää saa, mutta hiukan parani kun visiiri on auki....
Olisko suunniteltu avokypärään ko.laite.
Onko C3 liian hyvä suikka tuolle Camosille vai Camos täysi susi.
Mikistä otin vaahtomuovin pois, ei auttanu mitään.
Oli mikki sitten lähellä suuta tai kaukana, ei mitään eroo asiassa, samaa paskaa pukkaa ulos.
Puhelimen vaihdolla ei myöskään ollut mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.
Nyt vielä jos yrittäis yhteyttä 2:den suikan välillä menis hermot kokonaan.
No maanantaina soittoa Digimestaan, selvitelkööt ongelmaa.

Olisko vielä jollain hyviä ehdotuksia tuohon ongelmaan ?
Tosi kurja juttu kun sulla ei toimi  
sad_orig.gif

Kannattaa olla suoraan yhteydessä maahantuojaan duelille,niin saat vastauksen varmaan nopeimmin tuohon ongelmaan  
wink.gif

Mikki vois tosiaan olla parempi  
smile_org.gif

Kyllähän noiden langattomien vehkeiden kanssa tuntuu aina olla joitain ongelmia
sad_orig.gif

Tarttee alkuviikosta soitella heille, ainakin tämä ko.laite menee vaihtoon, josko vika on tuossa itte palikassa.
Ei voi oikeen avatakaan tuon takuun takia.

Musat kyllä soi komeesti, se pitää myöntää.
Oikeen bassoakin tulee
smile_org.gif

Toimiiko sulla unnah toi puhelimella soitto kunnolla ?
Mä vaan tota ominaisuutta tarviin duunin takia, muuten sillä ei olisi niin suurta väliä.
Tuolle intercom puolelle mulla ei ainakaan nyt ole käyttöö.

Toimiiko sulla unnah toi puhelimella soitto kunnolla ?
Mä vaan tota ominaisuutta tarviin duunin takia, muuten sillä ei olisi niin suurta väliä.
Tuolle intercom puolelle mulla ei ainakaan nyt ole käyttöö.
Ei ole tullut kokeiltua tuota että joku soittaa kun muutama kerta.Eka kerrolla kun joku soitti niin minun puheesta ei tahtonut saada mitään selvää,mutta kun siirsin mikin hieman kauemmas suusta,ja puhuin rauhellisesti ,niin puheita sai kuulemma selvää.Empä tiedä onko tuo lanka mikki herkempi kun tuo puomimikki.Itsekkä on avattava kypärä niin en voi kokoella tuota lankamikkiä.Yksi parempi syy miksi camos on parempi kun mitä laitteita olen kokeillut on että eipä ainaskaan katkaise puhetta kesken lauseen  
tounge.gif

Eli olishan tuossa tietenkin parannettavaa  
wink.gif

Vox avaus pitäisi saada vielä herkemmäksi,ja  :;):uo mikki voisi olla herkempi/parempi.
Muuten olen tyytyväinen camokseen  
biggrin.gif

Ai niin, camokseen on tulossa syksyllä 12 voltin laturi  
062802jumpie_prv.gif

Kiitti tiedosta, taitaa siis olla toi puhelin homma ennemmin ominaisuus kuin vika...
Olen kanssa muuten tyytyväinen, kun sais hiukan parannettua tota puh. hommaa...
No lisää pähkäilyä ja
062802moto_prv.gif

mikä tuossa camoksen laitteesta tekee niin halutun
jos se ei edes toimi käytössä?
se stereo äänikö?

q2 mennään jo toista kesää eikä mitään ongelmia ole ollut

mun kypärä on shoei raid ja muijalla shoei xr1000
niitä kuulokkeita ei ole varmaan tarkoitus laittaa sinne pehmusteitten alle.
puhelimella soitto onnistuu ihan hyvin 80km/h vauhdista
ja kaverit ei ole edes huomannut että olen ajamassa
kuulostaa kuulemma vaan tuuliselta.korvatulppia käyttäessä joutuu volumet laittamaan täysille.

hyvin toimii jopa se automaattinen volumen nosto q2:ssa
jos puhut paikallaan pyörä sammuksissa ja starttaat nostaa q2 volumea itse

jos miinuksia pitää etsimällä etsiä niin ehdottomasti bluetooth kanavien määrä ettei saa paritettua esim 4 kypärää keskenään

se stereo äänikö?

kuulostaa kuulemma vaan tuuliselta.korvatulppia käyttäessä joutuu volumet laittamaan täysille.

jos miinuksia pitää etsimällä etsiä niin ehdottomasti bluetooth kanavien määrä ettei saa paritettua esim 4 kypärää keskenään
Itsellä ei ole kokomusta tuosta Q2.Miten tuossa toimii puheyhteys ? Katkaiseeko kesken lauseen?
Avattavan kypärän kanssa en tykkää tuosta että mikki kulkee kypärän ulkopuolelta kypärän sisään  
sad_orig.gif

On melkein ainut malli jota minä en ole testannut  
tounge.gif

se stereo äänikö?

Itsellä ei ole kokomusta tuosta Q2.Miten tuossa toimii puheyhteys ? Katkaiseeko kesken lauseen?
Avattavan kypärän kanssa en tykkää tuosta että mikki kulkee kypärän ulkopuolelta kypärän sisään  
sad_orig.gif

On melkein ainut malli jota minä en ole testannut  
tounge.gif
jos käyttää vox toimintoa niin katkasee yhteyden jos puheen aloittaja ei puhu 30s mitään
mutta jos avaa linjan manuaalisesti napista niin ei katko.

saisko sen paremmin johdollisella mikillä?
http://www.rxtx-tuote.fi/index.p....tuote=Y

ja puhun nimenomaan tästä uudesta scala q2
siitähän on se vanhempikin versio mutta siitä ei mitään tietoa

Onkos tuo Bluset pätevä värkki vai kannattaako suosiosta panostaa kalliimpaan esim. camos tai scala? Tulis lähinnä navin ja musiikin kuunteluun Nokian E71:stä.

Back