• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bluetooth kypäräpuhelimet 2010

Täälläkin Senan valinnnut....
Valintaan vaikutti olennaisesti se, että Scalan G4sta ei ollut saatavana/nähtävänä (kuin tilauksesta).
Sena/G2 verrattaessa, Senaa ladataan 5V, Scalaa 9V. Senaan tulee tupakansytytin laturi mukana - Scalaan vain verkko... ja mistä ihmeestä saa 9V?? 5V vaikka USB liittimestä.

No, Senassa toimii pariutuminen ja puhelut onnistuu. En ole kokeillut ääniohjauksia, kun haluan nähdä kelle vastaan ja painan nappia.
Ohjainpyörä on hanskaan hyvä, joskin vähän "tahmea".

Mutta, ohjeiden mukaan se pariutuu vaihtoehtoisesti kahteen eri tilaan (oliko se pelkkä kuuntelu tai puhe/kuuntelu).
Tämmöistä valintaa ei tule. Tämä ei välttämättä ole ongelma, koska puhelut toimii.

Varsinainen ongelma on se, että puhelimesta ei kuulu BT kautta musiikki eikä navi ohjeet - puhumattakaan kappaleohjauksesta.

Hommasin sen juuri ennen reissua ja joutui käyttämään johtoyhteyttä jotta sai kaiken tarpeellisen toimimaan kun ei ehtinyt selvittelemään tilannetta.

Kysymys kuuluukin... pitäisikö toimia???
Luuri E66, Nokia sivujen mukaan ko mallissa pitäisi olla mm. AVRCP.

Joutunee ottamaan yhteyttä myyjään ensi alkuun ja testataan toista yksilöä sekä toista puhelinta.

Ratkaistu:
Kävin vaihtamassa laitteen pykälää tuoreempaan versioon ja nyt toimii myös mp3 toisto, sekä navi ohjeet.

Eikö tuo saattaisi mennä yhteen suuntaan? Siis ääni.
Toinen puhuu, toinen kuuntelee.
Kannattaa miettiä kumpi puhuu, jos eukon kanssa ajelee...
kaboom.gif

Itsellä ja muutamalla kaverilla Interphone F4.

-Kantomatka 500m-1000m näköyhteys
-Akku valmius 800h ja puhetta 10h
-Helppo asentaa ja parittaa toisen kanssa
(Pystyy parittamaan 8 puhelimen kanssa mutta siinä vielä onnistumatta)
-ym....

Tuli ostettua Schubert:n C3 kypärä ja nyt aikomus hankkia puhelin, navigaattori ja mielellään PMR-radiopuhelinyhteysmahdollisuus pakettiin joka pitäisi olla johdoton.

Schubert SRC ja Nokia C5 puhelin, toiminee Buetooth:n kautta puhelut ja ajo-ohjeet?
PMR-radiopuhelinta tähän ei mun ymmärryksen mukaan saa kiinni, olenko oikeassa?

Tuli ostettua Schubert:n C3 kypärä ja nyt aikomus hankkia puhelin, navigaattori ja mielellään PMR-radiopuhelinyhteysmahdollisuus pakettiin joka pitäisi olla johdoton.

Schubert SRC ja Nokia C5 puhelin, toiminee Buetooth:n kautta puhelut ja ajo-ohjeet?
Jos, siinä on kaksi bluetoothsirua toiseen menee puhelin/navi, niin siihen toiseen voi laittaa esim bluetooth pmr-puhelimen Midlandilla oli, mutta niitä ei taida enää saada.

Jos, siinä on kaksi bluetoothsirua toiseen menee puhelin/navi, niin siihen toiseen voi laittaa esim bluetooth pmr-puhelimen Midlandilla oli, mutta niitä ei taida enää saada.
Kyl niitä digimesta mainostaa viel. Kannattaa kysyä' myös rxtx tuotteesta

Harmi kun tuossa Sena:ssa ei oo ratiota. Muuten vaikuttais hyvältä paketilta. Onko kokemuksia radiollisista mikä niistä olis "paras" myös intercom käytössä?

Harmi kun tuossa Sena:ssa ei oo ratiota. Muuten vaikuttais hyvältä paketilta. Onko kokemuksia radiollisista mikä niistä olis "paras" myös intercom käytössä?
Ei niistä tarjolla olevista mikään ole paras.

Mulla on Scala Rider G4, toimii ja raatiossakin RDS toimii.
Hiukan särisee täysillä volyymeilla, mutta sillä pärjää toistaiseksi.
Intercomin osalta ei toistaiseksi naristavaa.

Ei niistä tarjolla olevista mikään ole paras.

Mulla on Scala Rider G4, toimii ja raatiossakin RDS toimii.
Hiukan särisee täysillä volyymeilla, mutta sillä pärjää toistaiseksi.
Intercomin osalta ei toistaiseksi naristavaa.
Radioista keskustelin RxTxllä käydessäni ja sieltä suosittelivat ehdottomasti G2 mallia et siinä on parempi radio ku G4 mallissa.
Ja seuraava kommentti oli ettei kumpikaan ole hyvä (lue=täydellinen).
Joten ostin senan ja tyydyin kuuntelee kännykän kautta musiikit.

Ja edelleen olen erityytyväinen tuohon senan ohjain rullaan, on se mukava käyttää.

Suosittelisin kaikkia kypäräpuhelimia katseleville tutustumaan Interphone F4:een. 1000 kilometrin jälkeen ei ole kuin hyvää sanottavaa, puhelimen kanssa ja pyörästä pyörään (vanhempaan Interphoneen) toimii todella hyvin ja ainakin 8 tuntia kesti linja auki yhdellä latauksella. Suosittelen lämpimästi.

Kattava arvostelu löytyy Web bike worldista.
Itsellä ja vaimolla interphone f4.Suosittelen kaikille
Paritus kun vain onnistus useamman kypärän kanssa.Saatu pelaamaan 3 kypärän kanssa.

Päivän kokemuksella Scala Raider Q2 ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Puhelut toimii autobaana nopeuksissa ja radio pelaasi ihan loistavasti omiin tarpeisiini. Hyvä setti hintaisekseen mielestäni.

Toimiiko eri merkkiset kypäräpuhelimet keskenään? Esim Scala <--> Midland...
Oisko kokemusta/tietoa?

Edittiä: Löytykin vastaus jo toisesta keskustelusta, että ei käy.

SRC:hen on näemmä tullut päivitys: update

Auttoiko tämä yhtään noihin esille tulleisiin ongelmiin? Eli kannattaako ostaa? Kokoonpano olisi: Garmin 660 ja vaimolla Scalan Q2, kännykkä Nokian E51. Oma kypärä ehkä vaihtumassa Suupertin C3:een siksi tämä kysymys.

Oletteko huomanneet jotka ovat ostaneet uuden nokian N8 puhelimen ,ettei sitä voi käyttää langattomasti kypäräpuhelimen kanssa jos meinaa kuunella navi ohjeita.
N8 puhelimesta ei voi siirtää naviohjeita bluethootin kautta  
mad.gif

Kyllä se nokia osaa  
033102ass_1_prv.gif

Öö, siis jos sieltä ylipäätään ääni tulee kypärään niin miksi ei voi? Ehkä rajoitus on puhelimen navigointisoftassa eikä niinkään itse puhelimessa

Öö, siis jos sieltä ylipäätään ääni tulee kypärään niin miksi ei voi? Ehkä rajoitus on puhelimen navigointisoftassa eikä niinkään itse puhelimessa
Itsellä on tuo N8.Ihmettilin itse kun puhelut tuli normaalisti bluethoot kuulokkeesen,mutta taasen navi ohjeet ei kuulutkun vaan puhelimen kaiuttimesta.Lähetin sähköpostia nokialle.Tulisi seuraava vastaus.
Kiitos yhteydenotostasi Nokia Care -asiakastukeen.

Puheopastusta ei ole suunniteltu käytettäväksi bluetooth kuulokkeiden kautta. Suosittelemme, että käytät puheopastusta joko johdollisten kuulokkeiden avulla tai kuuntelet opastusta suoraan puhelimesta.

Että näin toimii tuo uusi N8  
033102ass_1_prv.gif

Onkos kellään kokemuksia kuinka tuon Schuberth SRC-systeemin kanssa pelaa Samsungin kännykät ?
Alkaa hieman kyllästyttää noi Nokian puhelimet, mitä kalliimpi ja uudempi malli,sitä paskempi toiminta.
Tuli meinaan toi SRC hommattua...

Back