• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

bluetooth kypäristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pehola
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pehola

New member
Onko kellään kokemuksia bluetootilla varustettujen kypärien toimivuudesta? Itselleni tulossa dainesen airstream course bluetooth ja odotukset aika korkeella... Dainese lupailee että toimis intercomina toisen vastaavan kanssa jopa 400 metriin asti ja jostain oon lukenut että kuuluu ainakin satasen vauhtiin tosi hyvin??

On kyllä kokemuksia noista langattomista kuulokkeista.Olen kokeillut cellular line interphonea,Hello Bikeriä ja scala rider teamsettiä.Kyllä on vielä keskeneräisiä tuotteita  
mad.gif

Toiminnoisssa on vielä kehittämistä,samoin kuuluvuudessa(tahtovat rätistä,ja muutenkin paljon häiriöitä).Ei kyllä itsellä ole mitään tietoa tuosta Dainesen laitteesta  
nixweiss.gif

Hyvä tietää, sillä juuri tuossa pohdin, että tarttis saada BT-kuuloke tai sitten hankkia ihan vaan kypärä jossa tarvittavat hilavitkuttimet jo valmiina. Ilmeisesti siis kannattaa hankkia Bt-kypärä. Hintaero on melkoinen, kuulokkeen saa n.170e kun taas sitten kypärä irtoaa noin 600 ekuun. Onko kellään kokeumuksia esim. Vemarin kypäristä joissa ovat kovasti kehuneet tuota äänentoiston laadukkuutta... ks. linkki:

http://www.superbikers.fi/index.p....emid=40

Itse potta on mielestäni kohtalaisen ruman näköinen. En sitten tiedä löytyykö esim. vastaavilla ominaisuuksilla toisenlaista designia.. verkkokaupassa näytti olevan vain ja ainoastaan esillä tuo 1 malli tuosta kategoriasta...
crazy.gif

Tähän vielä se peruskysymys että miten kestää akut/patterit ?
Jos ne kestää hassun pari tuntia, ei kyllä reissun päällä hommasta tule mitään. Olishan se muuten hienoa päästä johdoista eroon.
sport05.gif

Kannattaa kyllä hommata Autocom  
tounge.gif

Onhan siinä noi johdot,MUTTA PELAA VARMASTI  
062802jumpie_prv.gif

Kannattaa hommata autocom... Mutta kun ei halua. Tiedoksi Vemarin hankkimista miettivälle: Minä tilasin www.motshop.de :stä dainesen kypärän jossa on bluetooth sisäänrakennettuna eikä oo enää ihan maanantai malli kun siinä on bluetooth 2.0.. Oon ymmärtäny että dainesella on ainakin aika kova testaus varusteiden toimivuuden takana, saappaat nähdä miten kampe toimii, informoin sitten kunhan saan käyttöön. Hintaa tuli mulle postikuluineen n.420 euroa, koska myivät ei oota.. Netissä ollut hinta viittas vanhemman bluetooth- version kypärään jonka ne oli lähettäny tehtaalle päivitykseen niin joutuvat myymään sillä hinnalla. Dainese on ainaki hyvän näköinen ja istuu mun päähän paremmin ku mikään muu kypärä.

Mulla on tuo scala riders teamset ja olemme nauttineet.akut kestää viikon,puhelu tulee hienosti ajurille, ainut, että woxia pitää aika voimakkaalla puhalluksella avata. Matkustaja saa kyllä napinpainalluksella avattua keskustelun aivan helposti.Mitään varsinaisia häiriöitä ohi ominaisuuksien ei meillä ole ollut.Tietysti tuota surinaa kyllä kuuluu ja jos takamatkustajan visiiri on auki suhinat on kyllä liian voimakkaita.Matkapyöriin,missä on hyvä kate on nämä kyllä hyviä laitteita. Mulla pannu ja kuuluu ainaki 160 asti aivan helposti ja jos ajaa kovempaa niin takamatkustajan asian kyllä arvaakin.Edessä pidän visiiriä auki,eikä siitä tule suurempia suhinoita, mutta takana ei ole hyvä pitää.Puheen kyllä kuulee, mutta kuuluu muutakin.

Mulla on tuo scala riders teamset ja olemme nauttineet.akut kestää viikon,puhelu tulee hienosti ajurille, ainut, että woxia pitää aika voimakkaalla puhalluksella avata. Matkustaja saa kyllä napinpainalluksella avattua keskustelun aivan helposti.Mitään varsinaisia häiriöitä ohi ominaisuuksien ei meillä ole ollut.Tietysti tuota surinaa kyllä kuuluu ja jos takamatkustajan visiiri on auki suhinat on kyllä liian voimakkaita.Matkapyöriin,missä on hyvä kate on nämä kyllä hyviä laitteita. Mulla pannu ja kuuluu ainaki 160 asti aivan helposti ja jos ajaa kovempaa niin takamatkustajan asian kyllä arvaakin.Edessä pidän visiiriä auki,eikä siitä tule suurempia suhinoita, mutta takana ei ole hyvä pitää.Puheen kyllä kuulee, mutta kuuluu muutakin.
Eipä toiminut mulla tuo scala rider teamset.Itsellä on kans pannari.Jo alku laitteen kanssa ei alkanut kyvin  
sad_orig.gif

Piti palauttaa tuote kahteen kertaan,koska laturi karähti kahdesti.Kummalakin kerralla laite kesti olla latauksessa 2 tunti,jonka jälkeen laturi kärähti.Kolmannella kerralla laturi kyllä kesti,mutta muuten laitteella ei tehnyt mitään.
Kokeiltiin ensin noin 40 km vauhdissa ,kuului jo tällöin todella huonosti.Matkustajan puhe kuului kun hänellä olisi assävika,ja puhe meni poikki kesken lauseen.Linjan aukisaaminen vaati jatkuvaa huutamista,ja silti laite katkaisi puheyhteyden vaikka kuinka puhui noi puolen minuutin päästä.Matkustaja ei saanut kertaakaan linjaa auki.
Moottoritiellä ei puheesta taas saanut mitään selvää,vaikka volumit oli maksimissa.
Että tälläinen tapaus  
sad_orig.gif

Palautin koko tuotteen.Kyllä pitää noiden langattomin latteiden kehittyä paljon.Taitavat olla vielä keskeneräisiä tuotteita.

Back