ttdriver
CoachMC
Kun ei anna kirjoittaa tota otsikkoa isoilla kirjaimilla, niin laitetaan sitten kaikki pienillä...
No niin,
ilmeisesti foorumin ensimmäisenä BMW:n maxiskootterin omistajana ajattelin aloittaa sille oman ketjun.
Kyllä se sen arvoinen on, vaikka olenkin ajanut sillä vasta n. 90 min. koeajon. Skootterin luovutus on joskus ensi viikolla, joten kokemuksia alkaa kertyä vasta sen jälkeen.
Taustatietona sen verran, että kysessä on siis R.M.Heinon Tampereen myymälän koeajolaite. Viimeksi kun sen näin, mittarissa oli 550 km, joista n. 50 km oli minun ajamiani. Väri on Sapphire Black ja pyörässä on lisäksi Highline-varustepaketti. Se sisältää lämmitettävät penkit, lämmitettävät kahvat, päiväajovalot sekä renkaiden ilmanpaineiden valvontajärjestelmän. Lisäksi ostimme siihen takalaukun, jonka tilavuus on 35 litraa. Se yhdistettynä skootterin omaan 60 litran tavaratilaan riittänee meille, koska olemme pärjänneet LT-Bemarin laukuillakin ja niiden yhteenlaskettu tilavuus on 71 litraa sisäkassien vetoisuuden mukaan laskettuna. Toki todellinen tilavuus on vähän enemmän.
Tässä muutama muukin mitta verrattuna K1200LT:hen, C650GT ensin mainittuna:
Pituus 2218/2480mm
Leveys 916/1080mm, peilit mukaan luettuna
Korkeus 1411/1445mm
Istuinkorkeus 795/770 tai 790mm
Paino ajokunnossa 261/387kg
Teho 44kW/7500rpm//85kW/8000rpm
Vääntö 66Nm/6000rpm//119Nm/5250rpm
Melkoinen muutos siis tähänastiseen verrattuna...
Väitän kuitenkin, että ajamisen helppous, hauskuus ja käytännön suorituskyky korvaavat puuttuvat kuutiotuumat. Lisää tietoa tulee, kunhan saamme skopan ajoon
.
No niin,
ilmeisesti foorumin ensimmäisenä BMW:n maxiskootterin omistajana ajattelin aloittaa sille oman ketjun.
Kyllä se sen arvoinen on, vaikka olenkin ajanut sillä vasta n. 90 min. koeajon. Skootterin luovutus on joskus ensi viikolla, joten kokemuksia alkaa kertyä vasta sen jälkeen.
Taustatietona sen verran, että kysessä on siis R.M.Heinon Tampereen myymälän koeajolaite. Viimeksi kun sen näin, mittarissa oli 550 km, joista n. 50 km oli minun ajamiani. Väri on Sapphire Black ja pyörässä on lisäksi Highline-varustepaketti. Se sisältää lämmitettävät penkit, lämmitettävät kahvat, päiväajovalot sekä renkaiden ilmanpaineiden valvontajärjestelmän. Lisäksi ostimme siihen takalaukun, jonka tilavuus on 35 litraa. Se yhdistettynä skootterin omaan 60 litran tavaratilaan riittänee meille, koska olemme pärjänneet LT-Bemarin laukuillakin ja niiden yhteenlaskettu tilavuus on 71 litraa sisäkassien vetoisuuden mukaan laskettuna. Toki todellinen tilavuus on vähän enemmän.
Tässä muutama muukin mitta verrattuna K1200LT:hen, C650GT ensin mainittuna:
Pituus 2218/2480mm
Leveys 916/1080mm, peilit mukaan luettuna
Korkeus 1411/1445mm
Istuinkorkeus 795/770 tai 790mm
Paino ajokunnossa 261/387kg
Teho 44kW/7500rpm//85kW/8000rpm
Vääntö 66Nm/6000rpm//119Nm/5250rpm
Melkoinen muutos siis tähänastiseen verrattuna...
Väitän kuitenkin, että ajamisen helppous, hauskuus ja käytännön suorituskyky korvaavat puuttuvat kuutiotuumat. Lisää tietoa tulee, kunhan saamme skopan ajoon
.
. Tämä vehje sopii meidän tarpeisiimme paremmin kuin hyvin. Tosi testiin se joutuu vasta ensi kesänä lomareissun myötä, mutta uskoisin sen siitäkin selviävän. Keskikulutus tämän illan ajoissa 4,4 litraa sadalla. Eikä takapenkiltäkään kuulunut kitinöitä, vaikka vaimo onkin tottunut LT:n takapenkkiin...

