Ei mennä loppukautta. Sain valkosivut renkaisiin.
Takaloksun modaus ja uudelleen maalaus tehty, kohta asentelemaan. (Asennusjuomat nautittu..)
Mitä tulee itse pyörään, niin olen tyytyväinen kauppaan. K100 on todella mukava fiilistelypeli. Totuuden nimissä eihän se ole mitenkään verrattavissa miltään osa-alueelta edelliseen, mutta eipä ole hinnaltaankaan. Silti pyörä tuo hymyn huulille ajellessa - ja se kai on tärkeintä! Takapään alusta toimii hyvin, joskin on pintakova. Säätääkin sitä kai voisi, mutta en ole asiaan tutustunut. Takajarru toimii kuin Minin jarru aikanaan. Mitä enemmän pumppaa sen paremmin... Etupäässä jarrut sen sijaan toimivat melkeinpä esimerkillisesti, mutta alusta tuntuu hiukan löysältä ja epävakaalta. Jos on rahaa ja jos homma ei kustanna ihan maltaita niin saatan vaihdattaa pumppujen sisuskalut. Etenkin jos löytyy jostain jotain orkkista parempaa. Etujarrut eivät myöskään tämän päivän +100km lenkillä kastuneet lainkaan.
Ajettavuudesta yleisesti sen verran, että 140km/h ottaa eleettömästi ilman voblauksia tai värinöitä ja enempää ei näillä renkailla (veikkaan yli 10v. vanhat ja eturengas kulunut pykälille + epätasaisesti) en haluaisi koittaakaan.
Moottori tuossa on mielenkiintoinen. Pitkästä aikaa jotain nimimerkin vastaista on alla.. Joku joskus sanoi, ettei Ässän moottorissa ole tehopiikkiä. Paskaa puhui. K100:ssa sen sijaan on kuminauha, joka vaan sitten hyytyy jossain vaiheessa. Toisaalta tuolla voi hyvin ajaa isoimmalla pykälällä 50km/h ongelmitta. Sopii tähän proggikseen oikein hyvin. Kuulostaa vähän joltain suihkukoneelta ja kuljettaa pyörää kuitenkin aika hyvin jos nyt ei käsiä venyttävästi. Sinänsä jännä, että K100LT:lle netti antaa 4s. 0-100km/h arvoja ja Ässälle tehdas lupaa 3,15s. En tiedä miltä tuon eron pitäisi kuskista tuntua, mutta yö ja päivä on sopiva vertaus.. Niin ja tämän Koon pitäisi olla hiukan vakiota ripsakampi puhdistettujen kanavien yms. ansiosta.
Ajoasento on mulle (184/80 ja pitkät raajat) ihan OK, mutta voisi tanko olla lyhempikin. Penkki on mukava ja polvikulma loiva. Hallintalaitteista naaman edessä on siis tuo Sigma toimintoineen ja öljyvalo sekä pitkien merkkivalo. Alhaalla oikealla on öljyn / koneen lämpömittari. Originaalikytkimet kahvoissa, eli vilkut per puoli ja poiskytkin oikealla. Muuten OK, mutta kaikki em. tunnottomia. Startti ja tappokytkin, sekä pitkien vaihto ja vilkautus normaaleja. Käyntiin tämä lähtee vain jos etujarrua painetaan. Sikäli hyvä kun vapaavaloa ei ole. Ei ole myöskään sivuseisontatukea - vain keskijalka. Vilkkuvalo puutttuu myös, mutta etuvilkut näkee vähän alas katsomalla.
Lisää myöhemmin. Jostain syystä tykkään tästä Häristimestä kovasti.
Suunnitelmissa talvella siis:
- Pyöreä etuvalo. (Ehkä, todennäköisesti - ostettu)
- Vaihteiston öljyvuodon korjaus. (Jos mahdollista, vähän on pakko olla)
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, perä- ja vaihteistoöljyjen vaihdot.
- Perän muokkausta, ehkä sivuille jotain sähköjen suojaksi. (Nahkaa?)
- Rekisterikilvelle paikka ja valo. (Tehty, kytkemättä valo ja kilven tausta pitää ostaa/tehdä)
- Ehkä helposti irroitettavat laukkuraudat sivulaukuille + samaan hässäkkään tavarateline johon saa kolmennen laukun. (Pelkkä tavarateline tulee - ostettu ja asennettu - takakiinnitys tekemättä)
- Ehkä stongan vaihto kapeampaan. (Ei, nykyinen on OK)
Ja ei - tästä ei edes suunnitella Gulf värityksellistä.
Edit: Kävin näyttämässä fillaria yhdellä pajalla (ja kysymässä etupään huollon hintaa) ja siellä oltiin sitä mieltä, että etupäässä tuskin on mitään vikaa. Ajattelivat renkaan kuluneen tuollaiseksi sen takia, että on ajettu liian pienillä paineilla. 1.9 siellä kyllä olikin kun tänään nuo tsekkasin. Takana 1.5.. Laitoin 2.3 ja 2.6.
Edit: Positiivisina asioina öljyvuoto ilmeisesti rajoittuu pelkästään tuohon vaihteiston perään ja etujarruista ei vuoda enää mitään ulos. Liekkö sitten käytön puutetta ollut, kun laitteella on aika vähän ilmeisesti ajettu valmistumisen jälkeen. Ainoa isompi homma on siis tuo öljyvuodon fiksaus.