Bmw k100rs abs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jvuotila
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jvuotila

New member
Tenere-Heikin projektin innoittamana uusi BMW K100 -projekti alkamassa ja kirjoittelen aiheesta aloittamassani blogissa täällä. Mikäli tunnet tarvetta kommentointiin niin kommentoi mieluiten suoraan blogiin niin kommentit ovat kaikkien luettavissa ilman etsiskelyä.
 
Kiinnostava projekti! Itsellä K75S josta tulee raaserityyppinen viritelmä. Seuraava askel itsellä on Motogadget mittariston liittäminen, josta on juttua netissä mutta kaikki näitä voisi pähkäillä yhdessä jos jollain on osaamista K-sarjan sähköhimmeleistä. Ei ihan juota ja aja tyyppinen ratkaisu onnistu välttämättä joka piuhalle.
 
Olen nyt perehtynyt noihin sähköihin. Ja tehnyt tarvittavat jutut joilla led, vilkut jne saa toimimaan sekä kolmen releen sarjan, jolla vaihdenäytön saa ohitettua ja sähköt toimimaan. Teen siitä blogiin jonkin tason kuvauksen maaliskuun aikana.
 
Hieno homma! Originaalin nopeus-signaalin joutunee unohtamaan, ellei tee jotain signaalitasausta tai vastaavaa purkkiä väliin?
 
Kiinnostava projekti! Itsellä K75S josta tulee raaserityyppinen viritelmä. Seuraava askel itsellä on Motogadget mittariston liittäminen, josta on juttua netissä mutta kaikki näitä voisi pähkäillä yhdessä jos jollain on osaamista K-sarjan sähköhimmeleistä. Ei ihan juota ja aja tyyppinen ratkaisu onnistu välttämättä joka piuhalle.

Katselin itsekin niitä motogadgetin mittaristoja jossain vaiheessa, mutta päädyin sit tilaamaan halvan kiinalaisen mittariston joka näyttää ihan kivalta. Jos se toimii ja kestää niin kaikki ok. Jos ei kumpaakaan niin mietitään sitten asiaa mitä tekee. Maailmalta kuitenkin löytyy useitakin videoita missä tuo kiinan härveli on ihan onnistuneesti otettu käyttöön erilaisissa projekteissa.

Sähkötöiden osalta sama ongelma - kokemusta ei ole. Mutta nyt on toisaalta semmonen ruoska tuhottavaksi ettei isoja itkujakaan tule jos opetellessa syntyy sutta ja sekundaa. :p
 
Moi!

Jos virtalukonpaneeli ja sen katkaisimet, sekä takavalon lasi jäävät ylimääräisiksi, olisin niistä
kiinnostunut jos ne ei ihan maltaita maksa.
 
Moi!

Jos virtalukonpaneeli ja sen katkaisimet, sekä takavalon lasi jäävät ylimääräisiksi, olisin niistä
kiinnostunut jos ne ei ihan maltaita maksa.

Ylimääräisiksi näillä näkymin on jäämässä ainakin takavalo, peräkate, pienet sivukatteen palaset, satula ja peilit. Tuosta virtalukon paneelista en osaa nyt sanoa purkamatta. Purkamisen aloittanen tällä viikolla.
 
Mä voin ostaa ne sivupanelit, paiskaa yv:llä kun oot purkanu. Etureuna ensin irti ja sitten taaksepäin... se takapää on reiässä..
 
Mä voin ostaa ne sivupanelit, paiskaa yv:llä kun oot purkanu. Etureuna ensin irti ja sitten taaksepäin... se takapää on reiässä..

Niitä sivukatteisiin tulevia peilejä ei minulla enää ole. Ne on myyty jo. Samoin kuin ne sivukatteet ja belly pan.
 
Viime viikolla pyörä oli vielä noutamattomana liikkeessä, mutta sanoivat että myyty on. :sad3: Kävin tuota muistaakseni marraskuun ensimmäisellä viikolla koeajamassa ja ihan samaan tarkoitukseen olisin hankkinut, jos ei noita romuja ennestään olisi. Hyvä että päätyi café aihioksi. Menee seurantaan:thumbup:
 
Olen nyt perehtynyt noihin sähköihin. Ja tehnyt tarvittavat jutut joilla led, vilkut jne saa toimimaan sekä kolmen releen sarjan, jolla vaihdenäytön saa ohitettua ja sähköt toimimaan. Teen siitä blogiin jonkin tason kuvauksen maaliskuun aikana.

Laitahan tietoa kun pääset tämän asian kanssa eteenpäin. Hieman äsken purin jo pyörää ja totesin että intialainen sähkömies on käynyt tekemässä liitoksia vilkuille ja kahvalämppäreille. On kyllä sellaset harakan pesät saatu aikaan että nam!
 
Hmmm... Meinasitko jättää noi vilkut noin? Oliko 18cm mitä pitäisi minimissään olla väliä noilla vilkuilla takana? Itselläni on led-lista hankittuna jossa on jarruvalo ja vilkut integroituna, mutta vähän miettinyt että otanko siitä vain sen jarruvalon käyttöön tästä edellä mainitsemastani syystä. Ei nimittäin tätä sekään sitä vaatimusta.
 
Projekti taas hieman etenee pitkästä aikaa, mutta blogi laahaa nyt jäljessä. Täytyy ottaa kirjoittaakseen sinne vähän tarinaa tässä lähiaikoina. Kuvia kuitenkin olen lisäillyt hiljakseltaan myös flickr -albumiin.

Mutta mutta... Löytyi tässä pyörää purkaessa ja huoltaessa sellainen vika että etuvanne on hieman vääntynyt. Ilmaa tuo näyttää pitäneen, mutta uutta kumia en haluaisi laittaa paikoilleen ennen kuin vanne on oikaistu. Nyt kysynkin että tietääkö kukaan eteläsuomessa pajaa joka suostuisi mp:n vanteen oikaisemaan? Näitä hommia tekevät firmat vastaa käytännössä suoraan ettemme tee mp:n vanteille mitään.

 
Ei taida nuo vanteet niin paljoa Ebayssa maksavan, että kannattaisi lähteä oikomaan, varsinkaan jos ei kukaan ammattilainen ota työn alle? Ja onko tuo kohta kuitenkin lähinnä esteettinen, kun on tuossa vanteen reunassa vai näyttääkö hieman myös tuo vaakatasoinen kohta taipuneelta?
 
Back
Ylös