Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei pidä paikkaansa, tai siis ei ainakaan kaikissa pyörissä.Eipä tuo mitään uutta ole, jos Abs poistuvat käytöstä--> jarruteho putoaa reilusti.
Mun autossa on kyllä ihan perinteinen alipainetehostin, ei mikään gynthereitten kyhäämä pyhällä henhellä pelaava sähköviritysEipä noita jarrutehostimella varustettuja autojakaan uskalla kukaan järkevä ajaa. Niistähän loppuu puhti alvariinsa.
Mitenkä se nyt sitten on?Onko yhtään paradoksaalista, että jos ne kerran ovat parhaat mahdolliset, niitä ei kuitenkaan uusissa enää ole?Harmi, että lopettivat näiden valmistuksen. Näin mahtavia jarruja kuin srvojarrut ovat ei ole missään muussa mopossa tullut vastaan.
On mullakin navigaattorin teline kytketty suoraan akun napoihin, mutta ei kai se virtaa vie silloin kun se navi ei ole siinä telineessä?Ahvenistolla tapasin radalla viime kesänä yhden kaverin, jolla K1200S. Hän mainitsi, että hänellä oli ollut ongelmia servojarrujen kanssa. Samaan hengenvetoon mainitsi, että ongelma oli itse aiheutettu. Oli kytkenyt Autocom, Navin ja MP3 - soittimen akkuun ja siten, että Autocom ei ollut virtalukon takana vaan vei virtaa koko ajan - siis myös pyörän seisoessa. Kun laitteet kytkettiin virtalukon taakse - hävisivät jarruongelmatkin.
Maahantuojaan en ole suoraan ollut yhteydessä, mutta pyörän myyneeseen merkkiliikkeeseen kylläkin silloin kun tämä vika ensimmäisen kerran ilmestyi ja vielä takuuajan puitteissa.-05 mallin S:ssä oli noita vikoja selvästi ja siksi tehdaskin niille korjauksia suoritti ja kyllä Ekkun pyörä viallinen on, jos jatkuvasti vikoja ilmenee ja siinä ei mitään sähköviritys asennuksia tai mekaanisia rikkoutumisia ole tapahtunut. Tehtaan vastuu ei lopu takuuseen. Se jatkuu tuotevastuuna pitempään, joten yhteyttä maahantuojaan vaan, kun kerta ongelmia.
Juu, ei siis tämä jarrutehon pudotus koske kun murto-osaa mopoista/autoista. Autopuolelta tuosta kokemusta jo paljon ennen servojarruja.Ei pidä paikkaansa, tai siis ei ainakaan kaikissa pyörissä.Eipä tuo mitään uutta ole, jos Abs poistuvat käytöstä--> jarruteho putoaa reilusti.
Yleensä ABS on toteutettu niin, että se voi häiriön havaittuaan kytkeä itsensä pois päältä, jolloin merkkivalo syttyy, ja käyttöön jää normaali (= lukkiutuva) jarru. Tällöin jarrut toimivat ihan prikulleen samalla tavalla kuin ennenkin, paitsi että nyt renkaat voi jarruttaa lukkoon.
Juuri se noissa servoissa arveluttaakin, että virhetila vaikuttaa normaalien jarrujen tehoon. Niin ei saisi voida tapahtua missään mp:n jarrujärjestelmässä. Noiden tehokkuutta oikein toimiessaan ei varmaankaan kukaan kiistä.
Oliskohan se alipainetehostimen koko? Toisaalta, ei minulla pahaa sanottavaa K 1200 RS:än servojarruistakaan ole, siis ei ollut pienintäkään ongelmaa.. En tosin tiedä, mitä hyötyäkään servoista oli, kun vertaan nykyisen ässän jarruja entiseen. Ei nämä nykyiset ainakaan huonommat ole..Auton alipainetoiminen tehostin on teknologian hienostuneisuudeltaan verrattavissa junan vessaan. Se vaan toimii aina... Miksi eivät mopossa tyydy tuohon, jos tehostinta arvioidaan tarvittavan.
Tiedä mikä *junan vessa* vekotin Volvoissa on, mutta itsellä on ainakin kerran hävinnyt jarrut täysin ko. vehkeestä. Ja piti vielä yrittää pysäyttää kun mummoja kulki suojatietä pitkin yli. Pari kertaa piti yrittää ja kolmannella lykästi ja jarrut löytyi. Samoin tein huoltoon ja vikamuistin lukuun, mitään ei kuulemma löytynyt... se tuosta Vovon junan vessasta.Auton alipainetoiminen tehostin on teknologian hienostuneisuudeltaan verrattavissa junan vessaan. Se vaan toimii aina... Miksi eivät mopossa tyydy tuohon, jos tehostinta arvioidaan tarvittavan.
Navigaattorin käyttöjännite on tyypillisesti 5V. Jännitteen alentamiseksi siellä telineessä on jokin regulaattori tai vastaava sovellus. Tuo tuottaa sitä jännitettä ilman telineessä olevaa naviakin ja syö virtaa. Tosin ei nyt kauhean paljoa, mutta kuitenkin.On mullakin navigaattorin teline kytketty suoraan akun napoihin, mutta ei kai se virtaa vie silloin kun se navi ei ole siinä telineessä?
Tuo on hyvä tietää.Navigaattorin käyttöjännite on tyypillisesti 5V. Jännitteen alentamiseksi siellä telineessä on jokin regulaattori tai vastaava sovellus. Tuo tuottaa sitä jännitettä ilman telineessä olevaa naviakin ja syö virtaa. Tosin ei nyt kauhean paljoa, mutta kuitenkin.On mullakin navigaattorin teline kytketty suoraan akun napoihin, mutta ei kai se virtaa vie silloin kun se navi ei ole siinä telineessä?