Jos katsot vuosimalleja 2007-2008, niin eipä noissa ole mitään tyyppivikaa. 2005-mallissa ehkä kytkin on ollut yleisin vika. Lisäksi peräöljyt kannattaa vaihtaa, vaikka olikin silloin vielä mukamas ikuiset öljyt. 2006-mallit on kanssa aika ok. Ruiskujen ohjelmat olivat aluksi aika kököt, mutta päivitysten myötä paranivat. Servot lähti abseista 2007. Servolliset ovat paremmat ja tehokkaammat, jos et jarruttele kilometrikaupalla tai ajele 0-200km/h-0 koko ajan, jolloin akusta loppuu happi. Vaihdelaatikkoon on tullut kanssa päivityksiä ja hienosäätöä. Jos se katsomassasi pelissä on toiminut, niin kai se sitten toimii jatkossakin. Antennirinkulaongelmia noissa on kai ollut jostain syystä vähemmän. Aika loppuun mietittyjä ja luotettavia pelejä nuo ovat.
K1300-sarjassa on käsittääkseni alaleikatut koirat ajoasulaatikossa - heilahduskäsi. Eli vaihdelaatikossa vaihteet pysyy päällä vinoon leikattujen voimanvälitystappien avulla isommassakin revityksessä. ESA II on edelleen kehitetty versio sähkösääteisestä jousituksesta. Etupäässä on vähän vähemmän jousittamatonta paino alumiinisen tukikolmion ansiosta. Takarengas on tietääkseni 190/55/17, kun se K1200s:ssä oli 190/50/17. Potkua on tietenkin lisää.