• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW K1200S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Kertokaa kokeneet mitä vikoja K1200S mallissa on ollut. Muitakin kuin kokemattomien "paskapyörä" kommentit.
 
Kävin messuilla koeistumassa K1300 S ja nyt harkinnassa sellaisen ostaminen. Ainoa huono puoli tosiaan, että sitä ei voi missään koejaa eikä taida olla kokemuksia vielä jengillä.

Onks kellään tietoa?
 
"Huono Puoli" on K1300S:n korkeahko hinta, kun tarjoaa vaihdokiksi K1200S:ää - väliraha vuoden vanhasta alle 12000 ajetusta olisi ollut 6000e. Kylmien tyyppien perusteella erot ovat marginaaliset. Eipä vaihdu vielä.
 
Jos katsot vuosimalleja 2007-2008, niin eipä noissa ole mitään tyyppivikaa. 2005-mallissa ehkä kytkin on ollut yleisin vika. Lisäksi peräöljyt kannattaa vaihtaa, vaikka olikin silloin vielä mukamas ikuiset öljyt. 2006-mallit on kanssa aika ok. Ruiskujen ohjelmat olivat aluksi aika kököt, mutta päivitysten myötä paranivat. Servot lähti abseista 2007. Servolliset ovat paremmat ja tehokkaammat, jos et jarruttele kilometrikaupalla tai ajele 0-200km/h-0 koko ajan, jolloin akusta loppuu happi. Vaihdelaatikkoon on tullut kanssa päivityksiä ja hienosäätöä. Jos se katsomassasi pelissä on toiminut, niin kai se sitten toimii jatkossakin. Antennirinkulaongelmia noissa on kai ollut jostain syystä vähemmän. Aika loppuun mietittyjä ja luotettavia pelejä nuo ovat.

K1300-sarjassa on käsittääkseni alaleikatut koirat ajoasulaatikossa - heilahduskäsi. Eli vaihdelaatikossa vaihteet pysyy päällä vinoon leikattujen voimanvälitystappien avulla isommassakin revityksessä. ESA II on edelleen kehitetty versio sähkösääteisestä jousituksesta. Etupäässä on vähän vähemmän jousittamatonta paino alumiinisen tukikolmion ansiosta. Takarengas on tietääkseni 190/55/17, kun se K1200s:ssä oli 190/50/17. Potkua on tietenkin lisää.
 
Minä kun ostin K1200S:n, olin vielä hakureissulla ja ajattelin että käväsempä tuossa levähdyspaikkalla vetäsemässä tupakin.

Otin ja jarrutin tapani mukaan pelkällä takajarrulla, noh prkle, eihän tämä jarruta juur ollenkaan ja meinasin mennä väkisten ojan puolelle ennenkuin ehdin jarruttaa etusella.

Eikös tuokin ole joku ässän etsisevikajakorjaaitte probleema nuissa vanhemmissa?(joku vipuska pitää laittaa vaffempi tai jotain?)

Anyway, hemmetin hyvä tuulisuoja matkakyykyksi, erinomainen ajoasento(ei lähellekkään niin etunoja kuin näyttää ulospäin),mun mielestä paras mitä olen omistanut noista "kyykyistä", ja niitäkin on jokunen.

Hondahan tietenkin päihitti tuon joka osa-alueella mutta silti upea kokemus bemariksi
tounge.gif
 
Pakoputket näkyvät olevan vialliset. Vakioputket on järjestään vaihdettu johonkin akraan tms.

t. Repa
 
K1200S:ssä on sellainen vika että se kerää liikaa kilometrejä. Vaikka kuinka olisi ajatuksena käydä vain pikkaisen pyörähtämässä iltasella, niin aina menee vähintään tankillinen bensaa, eikä malta edes pysähtyä kun vasta tankkaamaan. Keskikulutus on ollut luokkaa 5.6 L/100 km omassa sekalaisessa ajossa jota on tullut hiukan yli 4500 km tälle keväälle.
 
K1200S:ssä on sellainen vika että se kerää liikaa kilometrejä.
Ei kerää.

Mulla on 2005-mallisessa 23000.

Kääntäisin asian pikemminkin toisten päin. Jos sillä ylipäänsä lähtee jonnekin, niin ei viitsi minkään nakkarikeikan takia vaivautua. 3 päivän reissu vähintään sitten kun kerran lähtee.
 
Joo,kyllä sillä pikkuässällä mielellään ajaa vähän pitempäänkiin,kun kerran laittaa kamppeet päälle.Paras päivämatka itsellä 1224km.Eikä tullu perävaivoja sen paremmin kuskille kuin pyörällekään.Akku muuten hiipui viime sunnuntaina,onneksi oli uusi Exide odottamassa.Ei muuta kuin
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Ainakin noihin servojarruilla oleviin. Uus akku keväällä(en oo oikee motoristi ja huolla/ylläpidä akkua talvella), toimii taas koko kesän
biggrin.gif
. Eipä muuta huomautettavaa..oon tottunut moottorin ja vaihteiston ääniin; ei haittaa ku kuitenkin toimii, ei välivapaita.
No, juniori just eilen sano, et pitääks mun tol lehmällä ajaa, ku ite halusin ajaa k9 1000 gsr-r
tounge.gif

Juu 2005 vuosikertaa ja 34000 nyt ajanut.
 
Back
Ylös