• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW K1200S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bem-Ari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bem-Ari

the thrill seeker
Täytyy kyllä todeta omalta kohdalta,että 11 japanilaisen pyörän jälkeen todella myönteinen yllätys.Oma -06 K12S on normaalihuoltojen+renkaiden lisäksi ei oo menny muita osia,kun 2 ajovalopolttimoo.Akkukin on alkuperäinen ja ne servojarrutkin on tuntunu pirun hyviltä.Ei oo tullu kyllä kovin paljoo ajettua (vasta 26000),mutta siitäkin suurin osa matkaa 2päällä+4:n laukun setti.Jos sitten ensi kesänä keskittyisi enemmän mopoiluun kuin työntekoon.(Toisaalta,jos painais kesän pirusti hommia,niin vois syksyllä tilata sen 1300S.n)
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
 
Täytyy kyllä todeta omalta kohdalta,että 11 japanilaisen pyörän jälkeen todella myönteinen yllätys.Oma -06 K12S on normaalihuoltojen+renkaiden lisäksi ei oo menny muita osia,kun 2 ajovalopolttimoo.Akkukin on alkuperäinen ja ne servojarrutkin on tuntunu pirun hyviltä.Ei oo tullu kyllä kovin paljoo ajettua (vasta 26000),mutta siitäkin suurin osa matkaa 2päällä+4:n laukun setti.Jos sitten ensi kesänä keskittyisi enemmän mopoiluun kuin työntekoon.(Toisaalta,jos painais kesän pirusti hommia,niin vois syksyllä tilata sen 1300S.n)  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
062802moto_prv.gif
Mitäpä sitä hyvää vehjettä vaihtamaan...


t. Repa
 
Olen keväällä hakemassa samanlaista -06 saksasta.
Tuleeko mieleen mitään mitä 12000 ajetusta pyörästä pitää ehdottomasti tarkastaa.
Paljonko muuen kuluu bensaa kaksi päällä tavaroiden kanssa?

T. Petri
 
Tuleeko mieleen mitään mitä 12000 ajetusta pyörästä pitää ehdottomasti tarkastaa.
Renkaat  
tounge.gif


No, tarkista myös onko 10 tkm huolto tehty
Kyseisessä pyörässä pitäisi olla "full service history", taitaa olla kaikissa vaihtopyörissä, pitänee varmistaa.
Jos ja kun kymppitonnin huolto on tehty bmw liikkeessä, niin päivittyykö moottorinohjauksen softa aina uusimpaan versioonsa?
Eikös -06 ollut vielä näitä ongelmia moottorin käynnissä matalilla kierroksilla.
wink.gif
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??
tounge.gif
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??  
tounge.gif
Mikä se on tämä "pikkuvaihteitten tehonrajoitus"?
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??  
tounge.gif
Ei siihen varmaan parempia pyöriä löydy, mutta kun noita harvempia välityksiä ei ole vielä ollut tarjolla, niin rajoitukset tulevat vastaan. Valitettavasti. Täytyy varmaan alkaa tehtailemaan noita välityksiä.

Montakos ostajaa ilmaantuu?
Ja mihinkäs loppunopeuteen pitäisi sitten päästä? Kysyn vain, että tiedän millaisa osia pitää alkaa suunnittelemaan.

t. Repa
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??  
tounge.gif
Mikä se on tämä "pikkuvaihteitten tehonrajoitus"?
Kaasuläppien askelmoottorin siirto kauemmaksi läpistä.
Antaa avata kaasun kokonaan auki 1,2 ja 3 vaihteella tämän muutoksen jälkeen.


t. Repa
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??  
tounge.gif
Mikä se on tämä "pikkuvaihteitten tehonrajoitus"?
Kaasuläppien askelmoottorin siirto kauemmaksi läpistä.
Antaa avata kaasun kokonaan auki 1,2 ja 3 vaihteella tämän muutoksen jälkeen.  


t. Repa
Liekö miten terveellistä koneelle availla täyttä kaasua pienillä vaihteilla?
crazy.gif
Joku syyhän tehtaalla on moiseen rajoittimen värkkäämiseen?
 
No niin,kävi eilen näppihäiriö,aloitin vahingossa uuden ketjun,vaikka piti jatkaa sitä edellistä samannimistä.Siihen kulutukseen,meillä meni viime kesänä 3200km:n kotimaan turneella tommonen 5,8/100.Pyörä täysin vakio äänenvaimenninta myöten ja ajotapa normaali +10-15 km/h.Ai niin,on se pikkuvaihteitten tehonrajoitus poistettu.Ostin mä siihen Akran sliparinkin,muttei sitä enää näillä vuosilla viitti kuunnella.Jäi sitten ne PC+kokoputkisto ym. hommat tekemättä,tuntuu se potkivan vakionakin ihan riittävästi.Eri asia sitten jos haluais ajaa oikein isoa kovaa,mutta siihen hommaan kai on parempiakin pyöriä.Vai saako S:n harvempaa perävälitystä??  
tounge.gif
Mikä se on tämä "pikkuvaihteitten tehonrajoitus"?
Kaasuläppien askelmoottorin siirto kauemmaksi läpistä.
Antaa avata kaasun kokonaan auki 1,2 ja 3 vaihteella tämän muutoksen jälkeen.  


t. Repa
Liekö miten terveellistä koneelle availla täyttä kaasua pienillä vaihteilla?  
crazy.gif
Joku syyhän tehtaalla on moiseen rajoittimen värkkäämiseen?
Joo. Ihan samat syyt kuin 80...90 luvuilla BMW rajoitti pyöriensä maksimitehot 100 heppaan, autoissa nopeuden rajoitin 250 km/h vaikka ruutia piisaisi paljon enempään jne.

Eli turvallisuuden nimissä on leikattu pikkuvaihteilla huipputehoja, ettei etupyörä alkaisi roikkumaan ilmassa. On varmaan insinöörien mielestä huonompi ohjata, kuin maassa olevalla etupyörällä.

t. Repa
 
No niin,olishan muuten mielenkiintoista katsella lentokenttäajoissa,kuinka harvennetulla perävälityksellä varustettu turboässä menis.Varmaan Hayabussimiehet (ja naiset) ihmettelis.
062802jumpie_prv.gif
 
No niin,olishan muuten mielenkiintoista katsella lentokenttäajoissa,kuinka harvennetulla perävälityksellä varustettu turboässä menis.Varmaan Hayabussimiehet (ja naiset) ihmettelis.  
062802jumpie_prv.gif
Niinhän se olis... tarttis vissiin purkaa toi vaihteisto ja katsoa saako siihen modattua uusia hammaspyöriä/välityksiä.

On todennäköisesti parempi muuttaa niitä, kuin lähteä tekemään uutta perää. Se kun laukeaa muutenkin joka päivä
smile_org.gif


Kyllähän aika moni bussikuski ihmettelis. Mutta ne bussit, joissa on turbo, menevät kyllä menojaan. Valitettavasti. Niissä kun on jo valmiiksi 140 ccm suurempi kone, jos oikein muistan, ja sitä saa vielä suurennettua lähes 1500 kuutioiseksi. Ja busan kampura kestää kovemmat ahtopaineet. Tämä tarkoittaa käytännössä mahdollisuutta ottaa 150...200 hp enemmän busasta irti. Eli ässä jää kyllä jalkoihin loppupelissä vaikka siitä sen 300 kaakkia ottaisi irti.

t. Repa
 
No niin,olishan muuten mielenkiintoista katsella lentokenttäajoissa,kuinka harvennetulla perävälityksellä varustettu turboässä menis.Varmaan Hayabussimiehet (ja naiset) ihmettelis.  
062802jumpie_prv.gif
Niinhän se olis... tarttis vissiin purkaa toi vaihteisto ja katsoa saako siihen modattua uusia hammaspyöriä/välityksiä.

On todennäköisesti parempi muuttaa niitä, kuin lähteä tekemään uutta perää. Se kun laukeaa muutenkin joka päivä
smile_org.gif


Kyllähän aika moni bussikuski ihmettelis. Mutta ne bussit, joissa on turbo, menevät kyllä menojaan. Valitettavasti. Niissä kun on jo valmiiksi 140 ccm suurempi kone, jos oikein muistan, ja sitä saa vielä suurennettua lähes 1500 kuutioiseksi. Ja busan kampura kestää kovemmat ahtopaineet. Tämä tarkoittaa käytännössä mahdollisuutta ottaa 150...200 hp enemmän busasta irti. Eli ässä jää kyllä jalkoihin loppupelissä vaikka siitä sen 300 kaakkia ottaisi irti.

t. Repa
Ei taida pärjätä noissa karkeloissa läheskään kaikille vapari busille... Edes vapari gixxerille?
 
Ei taida pärjätä noissa karkeloissa läheskään kaikille vapari busille... Edes vapari gixxerille?
kikserille
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif


Sulla on kyllä paras mopo kaikista ja muutenkin olet paras kuski kaikista ja kaikkein viisain kaikista ja vielä enemmän ihan kybällä kaikkee. On se kikseri vaan hieno. Harmi kun ollaan niin kateellisia ja tyhmiä, ettei moista ymmärretä ostaa. Se kun on niin upea ja persoonallinenkin vielä. On se kyllä hieno. Täytyy mennä äkkiä googlettaan lisää kikserin kuvia, kun se on niin upea. Siinähän on paras moottorikin. Kierroksiakin on kuin hammasporassa. Se on kyllä sulosointua korville. Täytyykin tilata aika hammaslekuriin, niin pääsee porattavaksi. Runko varsinkin on kikserissä universumis upein insinöörityön näytös. Rungon jousto-ominaisuuksilla saadaan lisää vauhtia ja voi ajaa täysiä. Kyllä se on vaan hyvä peli. Myy mulle se. Multa jäi vähän kikserin runkoliimaa liimaa yli, kun korjasin kukkavaasia. Ei menisi hukkaan sekään investointi.
bowdown.gif
 
No niin,olishan muuten mielenkiintoista katsella lentokenttäajoissa,kuinka harvennetulla perävälityksellä varustettu turboässä menis.Varmaan Hayabussimiehet (ja naiset) ihmettelis.  
062802jumpie_prv.gif
Niinhän se olis... tarttis vissiin purkaa toi vaihteisto ja katsoa saako siihen modattua uusia hammaspyöriä/välityksiä.

On todennäköisesti parempi muuttaa niitä, kuin lähteä tekemään uutta perää. Se kun laukeaa muutenkin joka päivä
smile_org.gif


Kyllähän aika moni bussikuski ihmettelis. Mutta ne bussit, joissa on turbo, menevät kyllä menojaan. Valitettavasti. Niissä kun on jo valmiiksi 140 ccm suurempi kone, jos oikein muistan, ja sitä saa vielä suurennettua lähes 1500 kuutioiseksi. Ja busan kampura kestää kovemmat ahtopaineet. Tämä tarkoittaa käytännössä mahdollisuutta ottaa 150...200 hp enemmän busasta irti. Eli ässä jää kyllä jalkoihin loppupelissä vaikka siitä sen 300 kaakkia ottaisi irti.

t. Repa
Ei taida pärjätä noissa karkeloissa läheskään kaikille vapari busille... Edes vapari gixxerille?
No jo on jutut.
Taidat vielä oikein uskoa itsekin noita turinoita.
Taitavat olla noi susuki aurinkolasit aika optimistiset
smile_org.gif


t. Repa


Ps. 300 hepoa ässästä on otettu 1.1 barilla. Mutta normaalissa kaupunkiajossa tuo 1.0 bar riittää mainiosti.

Se verran olen itse kokeillut pari kertaa, että hyvältä tuntuu kun heittää 1,5 bariin paineet. Ei noi kukkaruukkuliimarunkovaparikikserit taida kyllä kaulaa ottaa, vaikka olis minkälaiset aurinkolasit päässä.
 
No jo on jutut.
Taidat vielä oikein uskoa itsekin noita turinoita.
Taitavat olla noi susuki aurinkolasit aika optimistiset
smile_org.gif


t. Repa
Saattaa vaan olla osittain oikeassa. Isot pojat ajelee 1600m matkalla noilla vapari busilla sellasia 350km/h nopeuksia. Kuinka paljon nopeampi ajattelit bemarisi olevan, mikäli saisit harvennettua välityksiä??
 
Saattaa vaan olla osittain oikeassa. Isot pojat ajelee 1600m matkalla noilla vapari busilla sellasia 350km/h nopeuksia. Kuinka paljon nopeampi ajattelit bemarisi olevan, mikäli saisit harvennettua välityksiä??
Noissa koneissa ei ole yhtään alkuperäistä modaamatonta osaa sisällä. Eiköhän se ole ihan sama, minkä mopon kuoriin niitä vastaavia osia laittaa. Bussi vaan on halpa aihio, johon löytyy halvalla hyvää palikkaa ja tietotaitoa.
Ei tuossa ole yhtään mitään syytä, mikä estäisi tekemästä ihan yhtä nopean mopon, mutta vaivaa se vaatii enemmän ja paksumman lompakon.
 
No mitä tuo eestin tv:n haastattelema kaveri kertoi, niin sai kyllä ihan eri kuvan. Jos tuo alakerta on moottorin kuoret, niin ok sitten.
 
Back
Ylös