• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw matkapyörää harkitsemassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

1tumppi

New member
Bmw matkapyörää harkitsemassa

Käytiin vaimon kanssa pojan piikillä vähän kurvailemassa ja pitkän ajan jälkeen alkoi mopoilu taas innostamaan. Entisen pomon GS ja RS kokeiltua varsinkin Bemarin moottori teki vaikutuksen sitkeydellään ja varsin laiskana miehenä ei jaksais hirveesti pykällellä.

Ollaan kuolattu LT: n perään mutta palstalta luettua pyörä ei taida olla kesken kasvuisille tehty painon ja korkeuden takia. Runkoa kun meikäläisellä on ilman pipoa n. 165cm niin ko. pyörällä ei varmaan ole kuin nesteessä.

RT on tullut kans katseltua, mutta taitaa istumakorkeus olla vielä LT korkeempi, painoa taitaa kuitenkin olla se 100kg vähempi. Onkos Bemariin saatavissa tämmöisille pienille ihmisille olevia ratkaisuja esim. matalampaa satulaa, matalampaa alustaa jne.

Kertokaa hyviä vinkkejä mikä pyörä olis hyvä myös takapenkkiläiselle koska aina kun pyörä liikkuu niin vaimokin on mukana. LT olis se haave mutta kannattaako edes ajatella.
 
Re: Bmw matkapyörää harkitsemassa

RThen saa matalan satulan, käy koeajamassa, siitä ei paljon matkapyörä parane.
 
Käsittääkseni tuohon RT-malliinkin saa tehtaan madallussarjan, silloin löytynee myös muilta valmistajilta. F800S:n madallus hoitui penkillä ja lyhyemmillä jousilla eteen ja taakse. Penkki BMW, jouset Hyperpro. istumakorkeus madaltui noilla reilun 8 senttiä. Hyvin yltää vaimolla jalat nyt, aiemmin just ja just varpaat maahan.
 
Käytiin vaimon kanssa pojan piikillä vähän kurvailemassa ja pitkän ajan jälkeen alkoi mopoilu taas innostamaan. Entisen pomon GS ja RS kokeiltua varsinkin Bemarin moottori teki vaikutuksen sitkeydellään ja varsin laiskana miehenä ei jaksais hirveesti pykällellä.

Ollaan kuolattu LT: n perään mutta palstalta luettua pyörä ei taida olla kesken kasvuisille tehty painon ja korkeuden takia. Runkoa kun meikäläisellä on ilman pipoa n. 165cm niin ko. pyörällä ei varmaan ole kuin nesteessä.

RT on tullut kans katseltua, mutta taitaa istumakorkeus olla vielä LT korkeempi, painoa taitaa kuitenkin olla se 100kg vähempi. Onkos Bemariin saatavissa tämmöisille pienille ihmisille olevia ratkaisuja esim. matalampaa satulaa, matalampaa alustaa jne.

Kertokaa hyviä vinkkejä mikä pyörä olis hyvä myös takapenkkiläiselle koska aina kun pyörä liikkuu niin vaimokin on mukana. LT olis se haave mutta kannattaako edes ajatella.

Ei kai tuo sopivuus foorumia selatessa aukee, pylly ylös penkiltä ja MP-liikkeisiin henk. koht. asiaa testaamaan.

Eiks sulle jääny noista GS / RS kokeiluista mitää mielikuvaa hallinnan helppoudesta/istuinkorkeudesta?
 
Ei kai tuo sopivuus foorumia selatessa aukee, pylly ylös penkiltä ja MP-liikkeisiin henk. koht. asiaa testaamaan.

Eiks sulle jääny noista GS / RS kokeiluista mitää mielikuvaa hallinnan helppoudesta/istuinkorkeudesta?

Varpaillaanhan siinä oli. Ajattelin että kyytiläisen ja romppeitten kanssa aika hankalaa.
 
Kyytiläinen ja kamppeet tuo lisää painoa taakse siten jouset menee enemmän kasaan ja istuinkorkeus tipahtaa pari senttiä.. Toki säädöt vaikuttaa tuohon..

Eikait tuo 1200cc boxeri nyt mikään evoluution kruunu ole? Ei ehkä kannata fakkiutua yhden merkin tarjontaan, maailma avautuu uusin mahdollisuuksin, jos katselet muitakin merkkejä, lähes kaikilta löytyy matkaenduroa, matkalehmää ja luxusmatkalehmää.

mutta jos ajatus on lukittu siihen, että BMW on pakko olla niin kylläpä ne parannusvaihtoehdot tulikin jo aiemmissa viesteissä.
 
Kyytiläinen ja kamppeet tuo lisää painoa taakse siten jouset menee enemmän kasaan ja istuinkorkeus tipahtaa pari senttiä.. Toki säädöt vaikuttaa tuohon..

Eikait tuo 1200cc boxeri nyt mikään evoluution kruunu ole? Ei ehkä kannata fakkiutua yhden merkin tarjontaan, maailma avautuu uusin mahdollisuuksin, jos katselet muitakin merkkejä, lähes kaikilta löytyy matkaenduroa, matkalehmää ja luxusmatkalehmää.

mutta jos ajatus on lukittu siihen, että BMW on pakko olla niin kylläpä ne parannusvaihtoehdot tulikin jo aiemmissa viesteissä.

No juu, kyllä muitakin katellaan. Varsinkin Pan european myös kiinnostaa...
 
Selailin nettimotoo, gt 1200 näyttäs olevan aika mukavasti varusteitakin. Saakohan madalluksia ko. Laitteeseen.
 
Jos, taikka kun tarve on ostaa Gold Wing, silloin kannattaa ostaa Gold Wing.
Ennemmin taikka myöhemmin asia tulee eteen, joten miksi viivytellä?
 
Jos, taikka kun tarve on ostaa Gold Wing, silloin kannattaa ostaa Gold Wing.
Ennemmin taikka myöhemmin asia tulee eteen, joten miksi viivytellä?

Nopea laskenta tuotti tulokseksi 18 eri moottoripyörää omistushistoriaksi, joista vain 1500 Gold Wingin myynti on jäänyt kaihertamaan. Kaikista muista olen ilolla luopunut.
 
Kiitokset linkeistä! Tuo GT alkaa kiinnostamaan, ovat aika kaukana käydä katsomassa ja kun tuo aikakin on aika kortilla...:sad:
 
On tullut kierreltyä prätkäliikkeitä koe istumassa erilaisia pyöriä. Gtr 1400 kawan ajoasento miellytti mutta niinku monissa muissakin on vaan niin pirun korkee minulle.

Lähdettiin Kuusamoon lomareissulle, aikaa oli selailla nettimotoa jossa huomasin että Ranuan tarvikekeskuksessa oli myytävänä 1150 rt bemu. Ajattelin että perkule sehän on tuossa naapurissa (150km) käydään vilkasemassa.

Lähestyin pyörää hiukan jo samallisissa hieman apaattisissa fiiliksissä kun muitakin koska ulkoa päin näytti aika korkealta mopolla.

Hyppäsin penkkiin ja perk.... melkein kantapäät ylsi lattiaan. Vaimo nousi takapaksiin ja jalat oli tontista. Voi jestas olis ollu mukava nähä oma naama, taatusti yhtä hymyä.

Kysäisin myyjältä että onkohan jakkara alimmassa asennossa joten siinä oli kohta iso kasa ukkoja pähkäilemässä miten saadaan penkit irti ja toteamaan. Loppujen lopuksi penkit saatiin irti ja todettiin että oli alimmassa asennossa.

Totesin että vaikka kantapäät ylsi kaks päällä maahan ei se oikein riitä helppoon liikutteluun koska pyörä romppeineen helposti alkaa painamaan lähelle 400kg joten senttejä pitäisi saada alemmaksi.Käsittääkseni pyörässä on vakiopenkki.

Myyjä kertoi että he ovat teetättäneet matalampia penkkejä jossakin oululais firmassa. Eikös ko. pyörään ole saatavissa bemarin omaa matalampaa penkkiä, onkohan mitenkä paljon vakiota matampi? Mitä mieltä oletta kannattako oma penkki madaltaa vai oma matalampi baihtoehto? Minkähän hintaisia maihtoehdot?

Olo on kun pikkupojalla karkkikaupassa, hyvä kun ei vie yöunia... Rt tuntuu jotenkin näppärän kokoiselta pyörällä, no joo jos 280kg voi sanoa näppärältä...:D

Täytyy kyllä loppuu sanoa että Ranuan pyörä on tosi siistiä kunnossa ja palvelu liikkeessä oli erinomaista. Kovasti tarjosi kaupanpäälle kotiin toimitusta, kerran olen pyörän ostanut talvella koeajamatta ja toista kertaa ei tule vaikka olis kuinka ulkoisesti Ok.
 
Mulla LT ja 170 cm just yltää maahan ilman madalluksia. Pakki ja sähköinen keskijalka (vm 04 eteenpäin) auttavat tosi paljon käsittelyssä.
 
Osta se joka eniten miellyttää SINUA, ei meitä muita.
Mulla on kohtuullisen pitkä kokemus RT:stä ja LT:stä. RT:ssä mulla oli ns. Comfort istuin (se paksumpi) joka aiheutti sen, että päkiät vain ylti maahan. LT:ssä vakio penkillä myös kantapää. Kun pyörää ei kuitenkaan ajeta varpailla tai kantapäillä niin ei merkitystä. Pikkureissuilla, kaupungissa ja hiekkatiellä RT oli minulle sopivampi ja ketterämpi vaihtoehto. Oikein pitkillä reissuilla LT oli mukavampi. Molemmissa on hyvä aerodynamiikka ja kuljettaja hyvin suojassa. LT:ssä parempi viihdeosasto. Matkustajan olosuhteet riippuvat hieman plexin korkeudesta/säädöistä. R1200RT lienee lähempänä LT:tä satulan ja suojaavuuden osalta ?
Kumpikin kuulu Matkapyöräosaston huipulle. Ne ominaisuudet ei selviä lyhyellä lenkillä.
Go for it ! :thumbup:
 
Back
Ylös