Bmw matkapyörää harkitsemassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noita jousia voi hieman madaltaa ilman mitään uusia osia. Nuo krossipajat niitä muuttelee on helppo ja yksinkestainen homma.
Takajousen madallus "siirtäminen" sentillä pudottaa runkoa noin 3cm satulasta mitattuna. Jopa tällaiselta poropeukalolta onnistuu, olen tehnyt. Muuhan ei muutu kuin ulosjousto hieman pitenee ja sisäänjousto lyhenee hieman, ei sanottavaa merkitystä normaali ajossa.

Asiahan ei mulle kuulu, mutta itselläni on ollut 1100 RT ja 1150 RT ja jos nyt joutuisin valitsemaan niin ottaisin tonnisatasen ennemmin kuin 1150:sen. Se kuudes vaihde on ihan turha meidän maantienopeuksissa ja tonnisatasen välitykset tuntuu toimivan paremmin.
Lisäksi en oo koskaan ymmärtänyt mistä toi bokseri on saanut vääntävän koneen maineen. Omasta mielestäni se on ennemminkin rytkytin . Ajoasennossa ei kyllä ole mottimista, mutta heinäkuussa sillä ei tee mieli ajaa kun katteet suojaa liian hyvin ilmavirralta silloin kun ulkona on +25 ja enempi.

.... Se kuudes vaihde on ihan turha meidän maantienopeuksissa ja tonnisatasen välitykset tuntuu toimivan paremmin. Lisäksi en oo koskaan ymmärtänyt mistä toi bokseri on saanut vääntävän koneen maineen...

Sen verran kokemusta tuosta 6. vaihteesta, että pudotti polttoaineen kulutusta pitkillä matkoilla 0,5-0,8 litraa sadalla km:llä. Pidensi toimintasädettä huomattavasti RT:ssä. Vaikka onhan se aika pitkä kyllä 1100RT:säkin.
Useimmilla loppuu hanuri ennenkuin bensiini... ja kierroksista boxeri kyllä tykkää enemmän kuin esim. V2.

Myös satulan muoto ja leveys vaikuttaa siihen miten hyvin ylettyvät jalat maahan, kuin myös se onko lyhyt jalkainen kuten minä. 178cm pituisena oli LT:n kanssa kantapäät ilmassa, tosin eipä se minua ikinä haitannut kummemmin... ehkä oli tottunut että useilla pyörillä sama juttu. LT kylläkin mielestäni kiikkerämpi siirrellä kuin esim. GL 1800... molemmat olen saanut paikallaan myös kaadettua, ja ylös saaminen yhtä helvettiä yksin.

Mtakavarustellut isot customit tarjoavat erittäin matalat satulakorkeudet ja varusteltuina suojaavat kohtuullisen hyvin viimalta ja sateeltakin.

Back