Bmw:n imago

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ekku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BMW-moottoripyörät :

-ei urheilullinen eikä tehokas
-pitkäikäinen ja kestävä
-edullinen ylläpitää
-enimmäkseen varttuneita kuljettajia, ts. ei vetoa nuorisoon
-pitää arvonsa hyvin
-muotoilultaan erikoinen

Eli mielipiteitä asian tiimoilta kaipailisin. Onko muilla kokemusta BMW-moottoripyörien imagosta. Ainakin minun tietämäni bemaristit ovat sangen fanaattisia merkkiuskollisuuden suhteen.
Ainakin Gs-Adventuren imago perustuu just
erikoiseen (lue perverssiin)muotoiluun.
Eli missä on neron ja hullun raja.
Viimeisiä lapsuusvuosiaan elävän (42v.)
on otettava tästä muotoilusta lisää vauhtia.
Punaviiniäkin kulkee tommoset 110 litraa Adventin
kauniissa kalamyyjän boxeissa. Täydellistä itsekritiikkiä
vailla olevien humoristien laite. Silti hyvä ajettava, pystyy
näyttämään hullunmerkkinsä puolelle Suomea viikossa.

Se miksi mulla on Bemu, ei liity imagoon. Pyörä vaan tuntui omalta heti ensi metreiltä, enkä ole (vielä) tarkoituksiini paremmin sopivaa löytänyt.
Olin vielä menneenä kesänä sitä mieltä että BMW se on pyörä jonka laitan seuraavaksi mutta sitten kun kävin eri bemujen malleja kokeilemassa niin huomasin että on se Honda sittenkin seuraava pyörä merkkini. Mutta toinen tykkääkin tyttäristä ja toinen.......no eiköhän sen jokainen tiedäkin mitä ymmärrän
wink.gif
Hyvä pyörä BMW on silti.....ei vain minulle tuntunut ensi kilometreiltäkään siltä mitä hain.

kyllä tuo vanha R100 on toiminut,ja muutama gti häpäisty.Jos pyörällä ajetaan 250tkm ilman isompia remontteja,kai se jotain laadusta kuvaa.

Itselleni olisi kernaasti kelvannut Bemun R1100S, mutta Trumpan kilpaileva Sprint RS irtosi niin paljon edullisemmin, että sai tulla taloon japsi pyörän mentyä vaihdossa.

Autona palvele vuoden '88 BMW 316, joka on osoittautunut erittäin hyväksi ostokseksi. Aikakautensa kaunein henkilöauto, jonka toiminnassa ei ole ollut vielä pienintäkään moitetta. Kohtuu taloudellinenkin vielä.

..Olin vielä menneenä kesänä sitä mieltä että BMW se on pyörä jonka laitan seuraavaksi mutta sitten kun kävin eri bemujen malleja kokeilemassa niin huomasin että on se..
No mulle meins käydä ihan samoin mutta se K 1200 RS.
Sillain hauska juttu, että en meinannut edes käydä koeajamassa sitä mutta kun kaikki muut Bemut oli ajettu, niin kauppias "pakotti".
Tulee vielä mieleen, että RS / GT:n ohjaustanko pitäis aina säätää kuskin mukaan. Jos tanko on kauimmaisessa asennossa, niin ainakin lyhytkätiselle ajotuntuma on varmasti hankala ja raskas. Ihmeellista, miten paljon muutaman sentin säätö voi vaikuttaa ajoasentoon ja pyörän käsiteltävyyteen.

Täytynee myöntää, että boxer-bmw miestä musta ei ihan heti tule.. Ei siinä boxerissa sinänsä mitään mutta mutta.. Parempiakin on ja pelkän merkin / nostalgian takia en oikein vaan innostu. Tai parempia on ehkä väärä sana mutta olisko sitten mukavampia, miellyttävämpiä, nykyaikaisempia, tehokkaampia, tärinättömämpiä ja "singerittömämpiä"  
confused_orig.gif

Vaikka vannomatta paras, 1150 Adventure kyllä kiinnostaisi.
Kiva olis välillä mennä aivan omia teitäänkin ja jos all road-pyörän joskus hankin, niin se kyllä saattais olla Bemu. Tosin  GS 650 vois riittää ja sitähän ei vannoutunut bemumies kuulemma pidä edes BMW:nä.

Jos Bemun laatua vertaa vaikkapa mun aiempaan 1100 Viragoon, niin on se kuin eri planeetalta. Sähkötöistä - viimeistelyyn, aivan eri luokkaa. Sen mitä sakemanni tekee, tekee se sen kunnolla. Niin myös Bemun suhteen ja myös siksi pyöräni on aito saksapyörä  
smile_org.gif

"Jokainen pitkään pyöräilyä harrastava päätyy lopulta Bemariin"
Kerroppa tuo Harrikkamiehille....
Kyllähän se niin on, että Bemarilla on matkapyörän maine ja nimenomaan vähän varttuneemman väen..miten se niin on profiloitunutkin?Toki se on luotettavankin maineessa...ja kalliin
smile_org.gif
Osa mallistosta on vähän oudon näköistäkin...se etu lokasuoja on kummasti muotoiltu...liekö hyvä?
Autoilla taas sitä luotettavan mainetta ei ole, BMV:hän on kuuluisa kansivioistaan...Mukava ajaa kylläkin, mutta niin on Audikin.Ja vaikka ohittaisit Audilla, niin saat MB ja BMV miehet perääs...jokin pätemisen tarve siinä on? Nainen ja vähän vanhempi auto....
Kawabatan kans samoilla linjoilla, että kyllä kardaani on Kawasakissa kiva !!
sport05.gif

Bemari on pyörä ihmisille jotka kutut välittä siitä, mitä mieltä muut ihmiset on hänen pyörä valinnastaan.
Se on väline joka palvelee omistajansa tarpeita, missä ja milloin vain. GS 1150 on minun valintani.
wink.gif

Tollanen 650 Dakarihan on todellinen BMW-sporttimoottoripyörä! Ei kait sillä muuten aavikkoralleja olis voitettu! Toki samalla rahalla saa Kotarinkin, mutta mitenkähän lienee Kotarin kestävyyden kanssa verrattuna Dakariin? Tohon Dakariin on muuten saatavilla mieletön määrä lisähilppeitä, jolla sitä voi keventää ja piristää. Varmastikin luotettava ja nopea sorateiden, tuntureiden ja aavikoiden seikkailupyörä... Onhan tuota Dakarin hankintaa tullut harkittua aina silloin tällöin, eikä sitä koskaan tiedä jos vaikka...

Bemarissa arvostan sen toimitavarmuutta ja helppoutta huoltaa.
Puhumattakaan ajomukavuudesta.
buttrock.gif

Back