Bmw r 1100 s

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peltzi

New member
Sanokaapas BMW asiantuntijat kannattaako ko. pyörää ostaa ? Mitkä on sen hyvät ja huonot puolet ? Onko kallis pitää jne. ?
 
Jaah,,,hmmmm,,, jep,jep. Siis kannattaako??? Mä tein vaatimuslistan siitä minkälaisen pyörän haluan, ja ainut mikä täytti vaatimukset oli R1100S. Tosin sen tiesin jo etukäteen.

Siis jos pitää olla "urheilupyörä", tai urheilullinen matkapyörä, keppiveto, kuivakytkin, eri öljyt koneessa ja loodassa, hiukan massasta poikkeava ulkonäkö, luotettava tekniikka ja hyvät ajo-ominaisuudet. Silloin mun valinta on R1100S. Varsinkin jos ajelee sekalaista ajoa, eli myös kaupungissa. Pelkkään matkantekoon on varmasti paljon parempiakin pyöriä, bemarillakin.

Omituisuuksiakin on, eli tärisee jonkinverran kovemmassa vauhdissa, vaihdeloodan käyttöön pitää opetella/totutella, syö uutena jonkinverran öljyä.

Tehot riittää mainiosti normaali räppäämiseen. On hyvät laukut ja muut matkakamat, sekä kantaa matkustajankin todella hyvin, mitä yleensä sporttipyörien takajousitus ei tee.

Ylläpidosta sanoisin että kaikki muut huoltotyöt tekee sunnuntaiasentaja, paitsi vikamuistin lukua ja läppärunkojen synkkausta, jotka maksaa teetettynä noin 60e ja väli on 10000km. Venttiilit pitää myös säätää kympin välein, mut se on helppoa kun kannet on hyvin käsillä. Tosin jos teettää huollot merkkiliikkeessä, on hiukan kalliinpuoleinen.
 
Kuten tuossa jo Boxeri totesi, makuasioitahan nämä loppujen lopuksi ovat. Tekniikaltaanhan tuo Ässä on about identtinen muiden bokseri-Bemareiden kanssa. Perusluotettava omine pikku ominaisuuksineen. Mutta oikeasti: Eihän näitä järjellä valita - jos tuohon olet tykästynyt, niin ostat kuitenkin... Tunnusta pois...
cool.gif
 
Kuten tuossa jo Boxeri totesi, makuasioitahan nämä loppujen lopuksi ovat. Tekniikaltaanhan tuo Ässä on about identtinen muiden bokseri-Bemareiden kanssa. Perusluotettava omine pikku ominaisuuksineen. Mutta oikeasti: Eihän näitä järjellä valita - jos tuohon olet tykästynyt, niin ostat kuitenkin... Tunnusta pois...
cool.gif
Niiiiii ostankiiiiiii
tounge.gif
Paitsi jos paljastuu, että vehje on täysi susi
 
Osta vaan. Mulla takana 4 nautinnollista kesää ja 65 tuhatta ilman mitään ongelmia. Loistava peli matkalle, mutkiin ja kaupunkiin. Tosin tämä kevätaurinko taas teki temput ja tilalle tulee parin viikon päästä R 1200 ST.
 
Vaihdoin R1100S:ään uuden pleksin ja vanha jäi yli. Se on siis ehjä mallia alkuperäinen korkeampi pleksi. Ruuvien reijissä on tyypilliset halkeamat niinkuin yleensä iäkkäämmissä plekseissä, mutta kyllä se kasassa pysyy ja kiinni pyörässä, onhan se suoraan ajosta.

Että jos matalan tilalla haluaa kokeilla korkempaa. Pleksin saa jos hakee sen Espoosta, ja tarjoaa vaikka tupakit pihalla. Jos ei ole tupakkimiehiä niin ei ole pakko.
 
Minulta puuttuu se buimuri, mutta en voi olla ihailematta motoristihenkistä hinnoittelutapaasi ..
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
wink.gif
 
Hello...nyt epätietoselle vinkkiä...:)Meneekö kyseiseen laitteeseen 180/55x17 rengas ?rekisteriotteen mukaan sen saa laittaa,mut sopiiko?Toinen pähkinä,voiko virran ulostulosta ladata myös akun?...
idea3.gif
 
Tuo 180/55-17 takanakki on tarkoitettu 5,5" takavanteelle. Sen 170/60-17 renkaan kanssa vanne on vain 5". Tuossa viranomaiselle on tullut "kömmähdys", eli kun rekisteriotteessa on vaihtoehtoinen rengaskoko mutta ei mainintaa siitä että vanne täytyy myös vaihtaa. Tosin ehkä tuo 180 rengas menisi myös 5" vanteelle, mutta itse en ainakaan laittaisi. Miksi muuten pitäisi laittaa 180 takarengas??? Onhan se tietysti räyhäkkään näköinen, mutta ei siitä muuta hyötyä ole.

Jos tarkoitat lisävarusteena olevaa virtapistoketta, siitä pystyy lataamaan. Mulla kun ei ole tuota lisäpistoketta, lataan akkua suoraan startin solenoidin navoista. Eli se startin päällä oleva muovikoppa irti ja sieltä laturinjohto solenoidin paksuun + napaan kiinni ja - johto moottorin runkoon vaikka johonkin pultinkantaan.
 
Itselläni oli tuommoinen pyörä ja vielä musta. Oli kiva peli.

Mulla oli siinä 5 tuuman vanne ja siinä 170/60-17 rengas. En menis vääntämään 5 tuuman vanteelle 180-leveetä. Vois mennä profiili aika mielenkiintoiseksi. Enkä kyllä osannut leveempää rengasta kaivata, 170 kulki hyvin alla.

Lisävirtapistokekin oli siinä, ja siitä hyvinkin latasin akkua. Tein valmiin pistokkeen akkulaturin johtoihin, niin olipa helppoa iskeä CTek-laturin johdon päässä oleva pistoke suoraan töpseliin pyörän kylkeen. Starttivirtaa ei sentään voi antaa ko. töpsäkkeestä, onhan siinä välissä muutaman amppeerin sulake...
 
Tervehdys
Esitin tämän kysymyksen toisen asian yhteydessä toisessa topicissa mutta laitetaan nyt tännekin ( oikeampi foorumi ). Eli onko kellään kokemusta BMW R 1100 S:n touring-plexistä. Alkuperäinen on säröillyt aika rumasti kiinnitysruuvien ympäriltä ja ajattelin vaihtaa uuteen. Wunderlilchin sivuilta löytyi em. plexi ja alkoi kiinnostaa. Miten käy kypärämelun? Entä pyörteilyn? Kertokaa kokemuksista.
 
Terve
Itselläni on ollut vähän toisensuuntaisen muutokset mielessä. Korotettujen tankojen mukana ilmeisesti on tullut lievästi taivutettu "touring" pleksi. Omalla ruodolla (n.184cm) tuo tekee sen että kaikki tuuli ohjautuu kypärän yläosaan aiheuttaen melko kovaa mekkalaa. Ainakin R1200S:llä ja sen vakio kuplapleksillä ajaessa tuuli tuntui käyvän alemmas ja melu pysyi paremmin kurissa.
 
hei,
ittellä (181cm) oli r11s:ssä matala kovera, ei antanut juuri suojaa, mutta eipä pyörteillytkään, tykkäsin. Nyt bemun oma touring-ei niin hyvä minusta pyörteilyn suhteen, suojaa vähän paremmin. Mulla löytyy vielä hyllystä Baileys'in 11":nen (?) orggis touring plexiä 2" korkeampi, mikä suojaa (liian) hyvin. Sen myyn 60 eskolla, jos tykkää kokeilla. Hommasin kypäräksi schubertin s1:en niin loppu noiden kypärämeluasioiden murehtiminen.
 
Terve.
Itellä ollut kolmenlaista pleksiä nokilla.
BMW org touring--->en tykännyt pyörteili.
BMW org touring, josta reipas 5 senttiä ylhäältä pois--->parempi, mutta ei täydellinen.
Mra:n spoileri---->ehottomasti paras tähän mennessä. Kelpaa.

Itellä pituutta 190 ja kypärä Shoei Z-one.
Paljonko sulla pituutta?
 
Huomenta ( tuli iltavuoron jälkeen nukuttua vähän pitempään )
Ei se kypärämelu ole ongelmaksi muodostunut, kypärä on suupeertin c2. Ja pitemmillä retkillä käytän korvatulppia.  
wink.gif
. Ne silmälasit nääs.
Minähän olen pätkä, 178cm, en pitkä. Tällä pituudella jalat juuri ylettävät mopon päältä maahan. Kävellessä ei ongelmia.
Löytyisikö näistä plexeistä kuvia mistään? Saako Suomesta vai onko tilattu muualta?  
withstupid.gif
 
Onko R 1100 S -00 malleissa kaikissa samat sarvet vaikka toisissa clip onit yläkolmion alla ja toisissa päällä? Myös kiiltävä putki jota perinteisessä (ei USD) keulassa kutsutaan liukuputkeksi on eri korkeudessa. Onko helppo irroittaa yläkolmio ja vaihtaa sarvien korkeutta? Onko nämä muutokset tehtaan tai maahantuojan tekemiä vai omistajien räpellyksiä.

Nyt cliponit on kolmion päällä ja ne halutaan alaspäin eli kolmion alle ja heti illalla kun pyörää haetaan; mitä työkaluja mukaan?

Kiitos etukäteen ristiselän puolesta joka ei tykkää pystystä asennosta (ja meitä on kolme samaa mielipidettä).
 
Mun käsittääkseni muutokseen ei tarvita osia, eli clip on vaihdetaan vaan yläkolmion alapuolelle. Liukuputken yläpää tulee yläkolmion yläreunan tasalle ja clip on yläkolmion alle. Eikö tuosta selviä muutamalla kuusiokoloavaimella.

Huom. Saatan olla väärässä.
sport05.gif
 
Noi kahvat on "originaalina" T-kappaleen alapuolella. Mutta tehtaan Comfort pakettiin kuului sellaiset kahvat mitkä tulee T-kappaleen päälle. Kahvan teräsrunko on erilainen noissa ylä ja alapuolen kahvoissa. Alapuolen kahvoja ei voi siirtää yläpuolelle, mutta muistaakseni
confused_orig.gif
merkkikorjaamo sanoi että Comfort sarjan yläpuolelle tulevat kahvat voisi siirtää alapuolelle, mutta tästä en siis ole varma. Yläpuolen kahvojen mukana (Comfort paketti) tuli myös pidempi etujarruletku.

Alapuolen kahvoissa on varmistusruuvi mikä menee T-kappaleen läpi, mutta yläpuolen kahvoissa sitä ei ole, vaan kiinnitys liukuputkeen on vastaavasti tukevampi.

T-kappaletta EI tarvitse irroittaa tätä muutosta varten. Liukuputki irroitetaan vain T-kappaleesta ja työnnetään alas pois tieltä. Tuollahan ei ole jousta liukuputken sisällä vaan se liikkuu ihan vapaasti. Öljyä siellä on mutta senkin tarkoitus on vain estää ruostuminen/muu korroosio.
 
Back
Ylös