Bmw r 1100 s

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Syy on kyllä postissa, mutta myös kauppiaissa.....

Edit
PS. Jatkanpa vielä tätä juttua. Tilasin viime torstaina itselleni ranskalaisen De Buyer merkkisen lettupannun suomalaiselta kauppiaalta.
Hinta oli 29.90 ja hinta sisälsi toimituskulut.....

Saattaa tuo volyymikin vaikuttaa Kauppiaan ja Postin välisessä sopimuksessa hintaan ?
Lettupannukauppiaalla on Suomessa 5,5miljoonaa potentiaalista asiakasta.
BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
 
Saattaa tuo volyymikin vaikuttaa Kauppiaan ja Postin välisessä sopimuksessa hintaan ?
Lettupannukauppiaalla on Suomessa 5,5miljoonaa potentiaalista asiakasta.
BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
Kyllä se tietysti vaikuttaa.

Verkkokauppa.com ottaa normaalitoimituksista 2.90 € pakettiautomaattiin toimitettuna.
Toimituksia on varmaan satoja tuhansia.

Tuo kertomani hinta 5.90 € on ihan normaali hinta kaikille postin asiakkaille, niin henkilöille kuin firmoillekin.
 
Joskus vuosituhannen alussa töissä kilpailutettiin kuriiripalvelut. Meiltä lähti silloin noin 10 000 pakettia kuukauteen ympäri maailman. Muistaakseni alennusprosentti oli 70-80. Viime vuonna vaihdettiin toiseen toimijaan ja taas hinta laski (en tiedä oliko voluumi vai muu syy). Siitä sitten laskemaan miksi muutamia kappaleita viikossa toimittavalla lähetys maksaa enemmän kuin (ulkomaisella) tuhansia paketteja lähettävällä. Enemmän katsoisin, että osa suomalaisista nettikaupoista on marmorin lisäksi meillä myös lähetyspalveluista eikä vakavasti otettavasta nettibisneksestä.
 
BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
Kiitos siitä.

Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
Mites sitten muut merkit.
Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?
 
Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
Kiitos siitä.

Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
Mites sitten muut merkit.
Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?

Suomessa on 12490 rekisteröityä BMW moottoripyörää, omistajia on varmasti vähemmän koska minullakin on kaksi. Joka tapauksessa, tässä joukossa on varmasti tuhansia henkilöitä jotka vähintäänkin huoltavat pyöränsä itse. Iso osa, kuten esimerkisi minä, tekee myös vaativampia korjaustöitä. On uskomatonta että suomalaisilla kauppiailla on varaa heittää menemään tällaisenkin joukon ostovoima.

Sen mitä olen keskustellut toisten BMW-pyörien omistajien kanssa niin moni hommaa tarvitsemansa osat muualta kuin suomesta johtuen nimenomaan varaosaorganisaation surkeudesta. Moni ostaisi täältäkin jos se vain olisi yhtä helppoa kuin ulkomaisista nettikaupoista ostaminen on. Tietenkään hintataso ei saisi olla merkittävästi korkeampi kuin muualla euroopassa.
 
Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
Kiitos siitä.

Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
Mites sitten muut merkit.
Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?

Taisi olla BMW otsikon alla tämä vertaus POSTIKULUIHIN Lettupannukauppiaan ja BMW jälleenmyyjän VERKKOKAUPPAAN ?
Tämän otsikon alla en viitsi höpistä muista merkeistä.
Kun niistä BMW DIY miehistä ja naisista suurin osa tilaa ulkomailta (missä kaikki on paremmin ja hienommin markkinoiden koosta johtuen?), käyttää muiden valmistajien osia, hakee Motonetistä tai dealerin tiskiltä (kuten minä). Niin ei siihen VERKKOKAUPPAAN kovin suurta potentiaalia jää. Niin pieni potentiaali, että jos olisin dealeri niin en siihen VERKKOKAUPPAAN montaa euroa uskaltaisi sijoittaa. Ja jos se olisi kopio vaikka jostain englanninkielisestä järjestelmästä, niin olisi kauhea huuto, että pitää olla Suomeksi...
Pekallahan on varmasti paras tuntuma BMW DIY asentajien määrään - montako sataa olet kouluttanut ?
Omalta kohdaltani varaosahuolto on BMW jälleenmyyjiltä onnistunut ainakin yhtä hyvin kuin muiltakin merkeiltä.
Jos olen osannut oikean osan tilata. Suomen markkinoiden kokoon nähden vaatimustaso vain tuntuu asiakkailla olevan tähdissä... viisas kauppias sijoittaa vain niihin asiakkaisiin jotka kantavat euroja tiskille...:kynttila:
 
Viimeksi muokattu:
Pekallahan on varmasti paras tuntuma BMW DIY asentajien määrään - montako sataa olet kouluttanut ?
BMW R850, 1100 ja 1150 kursseja olen nyt järjestänyt 8 vuotta.
Oppilaita on ollut varmaan jotain 200-250.
Usea oppilas on tullut myös uudestaan kursseille, koska siellä on hyvä tehdä omaan pyöräänsä vaikka ihan perushuoltoja.
Viime kursseilla ovat myös R1200 pyörät olleet aika vahvasti mukana.

Seuraava kurssi on Tattarisuolla ensi keväänä.
 
Tässä swingin laakereita odotellessa ajattelin lisätä öljyt vaihdelaatikkoon. Onkohan tämä öljy OK ässään:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590072/Red-Line-75W90NS-Peravaihteistooljy-946ml
vai pitäisikö olla tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590073/Red-Line-75W90-GL5-Peraoljy-946ml
Ostin tuota ensimmäistä puolivahingossa eli kelpaako se? Molemmat ainakin on GL5.
Nuo molemmat sopivat ilman muuta, koska ovat GL-5 laatuluokkaa. Kestävät siis kovia kierroksia vaahtoutumatta.
Nuo ovat jotain uutta Red Lineltä.
Ennen oli vain Heavy Shock proof, jota käytettiin.
Siis tuo, linkki
Nämä ovat jotain muuta.
 
Sisäpiirin vinkki: kuorma-autoissa käytetään 75w-90 api gl5 vaihteistoöljyä, hintaa joku pitkälti alle 10€/l.
 
Syy on kyllä postissa, mutta myös kauppiaissa.

Postin pakettiautomaatin pienin lokero maksaa 5.90 ja tavara tulee nopeasti.
Kauppias laskuttaa tuosta jonkun pienen nippelin toimittamisesta varmaan 15.- euroa.

"Varmaan 15 euroa..." Olisi ehkä kohtuullista, että tällaista tuubaa ei kirjoitettaisi, jos ei ole käsitystä asiasta. Esim Heino ei laskuta pienen nippelin toimittamisesta tuollaista hintaa.
 
"Varmaan 15 euroa..." Olisi ehkä kohtuullista, että tällaista tuubaa ei kirjoitettaisi, jos ei ole käsitystä asiasta. Esim Heino ei laskuta pienen nippelin toimittamisesta tuollaista hintaa.
Tuossa olet nipo ihan oikeassa.
Siksi kirjoitinkin, että "toimituskulut ovat varmaan 15.- euroa...", kun tarkkaa tietoa ei minulla ole.
Minulla ei ole kokemusta suomalaisista MP-verkkokaupoista, koska en ole koskaan ostanut niistä mitään.

Olen hakenut tilaamani osat suoraan tiskiltä.
Tuo kyllä toimii ihan hyvin ja tekstarilla tulee tieto koska tilaus on haettavissa.
Tilaukset olen tehnyt sähköpostilla tarvitsemani osan varaosanumerolla.

Voisiko joku laittaa tänne jotain esimerkkejä toimituskuluista.
Sinä voisit nipo vaikka aloittaa laittamalla jotain esimerkkejä tilaamistasi jutuista tänne tiedoksi.
Minua kiinnostavat RM Heino, Biketeam ja Storm Motorin toimituskulut nyt ainakin.

Porukka kun valittaa korkeista toimituskuluista, niin kai siinä jotain perää on.
 
Nuo molemmat sopivat ilman muuta, koska ovat GL-5 laatuluokkaa. Kestävät siis kovia kierroksia vaahtoutumatta.
Nuo ovat jotain uutta Red Lineltä.
Ennen oli vain Heavy Shock proof, jota käytettiin.
Siis tuo, linkki
Nämä ovat jotain muuta.

OK, lurautin nuo poksiin äsken. Kyllä tuo suostu vielä käyntiin lähtemään. :p Tuli säädettyä samalla venttiilit ensimmäistä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pekkavee kyseli toimituskuluista.
Itse olen tilannut aika paljon osia Motonetista, toimituskulut 7.90, nyt Joulun alla 1 €. Storm Motorin toimituskulut viimeksi olivat 6.95€. Asun maaseudulla kaukana liikkeistä, joten tulee ostettua aika paljon netistä. Mielestäni toimituskulut ovat kohtuuhintaisia. Lähin isompi kaupunki on Lappeenranta, jonne matkaa n.80 km suuntaansa.

jouni :)
 
Pekkavee kyseli toimituskuluista.
Itse olen tilannut aika paljon osia Motonetista, toimituskulut 7.90, nyt Joulun alla 1 €. Storm Motorin toimituskulut viimeksi olivat 6.95€. Asun maaseudulla kaukana liikkeistä, joten tulee ostettua aika paljon netistä. Mielestäni toimituskulut ovat kohtuuhintaisia. Lähin isompi kaupunki on Lappeenranta, jonne matkaa n.80 km suuntaansa.

jouni :)
Kiitos tiedosta.
Tuli asiaan hieman selvyyttä.
Ilmeisesti tuo pitkään jatkunut valitus suomalaisten MP-verkkokauppojen korkeista toimituskuluista on siis kaupunkilegenda.

Nipo voisi vielä kertoa mitä tietää noista toimituskuluista.
Hän on ostanut ilmeisesti jopa ilman toimituskuluja jotain tilaamiaan juttuja suomalaisista MP-verkkokaupoista.
 
Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi
 
Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi

Akun valintaan en ota kantaa enempää kuin että jonkin tunnetun valmistajan tekele. Mutta ei se akun vaihto kovin paha rasti ole, tankin ympäriltä sivukatteet pois ja tankin takapään paikallaan pitävät kaksi ruuvia auki. Toisen ruuvin avaamiseksi voi joutua ottamaan ilmansuodatinkotelolle tulevan putken pois mutta sekään ei ole kovin hankalaa, on yhdellä ruuvilla kiinni. Sen jälkeen tankin takapäätä ylös ja akun saa pois paikoiltaan vasemmalle puolelle vetämällä. Hiukan pitää nostaa pienen kynnyksen yli.
 
Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista?

Minä suosittelen tuohon Landport SLA 12-22 akkua.
Sellaisen voi hakea Tuusulasta maahantuojalta tai ostaa jälleenmyyjiltä kautta maan tai sitten matkahuollon toimittamana.
Maahantuoja on tuo Heaviside Oy, klik
Mauri Tuusa, joka liikkeen omistaa, on meidän HMPK kerhon kunniapuheenjohtaja ja hän on tuonut pienkoneakkuja maahan jo 30 vuotta. Hän tietää akuista.
Kerro minulta terveisiä, jos tilaat sen suoraan Maurilta.

Akku on AGM akku.
Ei siis geeliakku eikä loiskeakku.
Tuollainen AGM akku on tosi tehokas isoissa boxereissa, koska siitä lähtee hyvä käynnistyvirta ja akun kapasiteettikin on suurempi kuin alkuperäisessä 19 Ah akussa.
AGM akku on myös siitä hyvä, koska sen saa henkiin vielä vaikka se olisi mennyt tyhjäksi valojen päälle jäämisen tai varkaudenestolaitteen tai jonkin muun takia. Geeliakkua et saa enää henkiin uudestaan.

Minulla kesti tuo sama akku R1100GS pyörässäni 6 vuotta. Sittenkin oli vielä käynnistyvirtaaa yllin kyllin, mutta kapasiteettia oli kadonnut.

Hinta on kai nykyään jotain 90.- euroa.
 
Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi

Samalla kun tankki on irti kannattaa tehdä huollot:
- ilmansuodatin (20 tkm välein)
- polttoaineensuodatin (40 tkm välein)
- jarrunesteiden vaihto (vuosittain, ainakin integral-jarrullisissa)
Tankin irroitus on siis jokavuotinen rutiinityö, jos mopon huollot tehdän ohjeiden mukaan.

Mä olen käyttänyt Boschin ja Euroglobe akkuja. Viitisen vuotta ne kestää.
 
Back
Ylös