Bmw r 1200 rs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Triton
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Triton

New member
Tervehdys, kaikki bemareiden nykyiset omistajat ja aikaisemmin sellaisen omistaneet. Tuollainen R 1200 RS vuosimallia 2015-16 pyörä kiinnostaa seuraavaksi pyöräksi. Kun en ole ennen omistanut bemaria niin olisi mukava tietää merkin/mallin hyvät ja huonot puolet sekä myös mahdolliset ongelmat (tekniikka, jarrut, sähkö- ja anturit)
Onko kardaaniakselin takapään ristinivelen suojaus/kumipalje ongelmakohta? Myös huoltojen hinnat kiinnostavat. Onko pk-seudulla muita bemarihuoltoja kuin Biketeam? Jos ei, niin em. liikkeen huollon toiminta yleensä?
Itsellä kun tuota pituutta ei ole liiemmin kertynyt niin siitä tietysti aiheutuu mahdollisesti käsittelyongelmia. Tekeekö boxerikone sivuille sojottavine pyttyineen pyörästä jotenkin kiikkerän, eli helposti kippaavan hitaissa parkkipaikkapyörittelyissä?
Kiitos kaikista tiedoista jo etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin noita näyttää olevan matalalla penkillä myynnisä useita käytettyjä nettimotossa. Niissä ilmoituksissa ei vain mainita välttämättä erikseen tuota matalaa penkkiä. Huomaat, kun vertaat erikseen kuvia eri yksilöistä.

Minulla on se käsitys, että bokserimoottorin hyviä puoli on matala painopiste, joka juurikin osaltaan johtuu niistä sivulle sojottavista sylintereistä eli niillä pitäis olla ihan päivänvastainen vaikutus kuin kiikkeryys. Kardaanivikoja en kyllä noissa oo kuullu olevan. Ne takaisinkutsutkin on koskenu kai lähinnä GSsää, jossa on pidemmät joustot alustassa ja siksi kardaanikin joutuu kovemmalle. Omissa Buimureissa on pientä murtumaa haitarikumissa ilmenny jossain 10-13 vuoden iässä, vaan ei siitä muita ongelmia ole ilmennyt. Voihan sen kumin helposti vaihtaa uuteen tarvittaessa. Ei se paljoa maksa.

Tiedossa tuon ikäluokan Bemareissa on ollu katkaisinvikoja useassakin mallissa jo lähes uutena jonkin verran noissa ohjaustangossa olevissa katkaisijoissa eli niiden toiminta kantsii tsekata.
 
Viimeksi muokattu:
No, löytyihän täältä sentään yksi hereillä oleva bemaristi. :;): Mukavaa kun kerroit, mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Aika monessa käytetyssä pyörässä onkin varsin kattavat varustepaketit jo valmiina.
 
Itsellä ostettu -15 vm r1200r ,eli tuo naku versio,hieno laite monilta osin, hyvävääntöinen kone, varusteet, vakionopeussäädin ,ESA, ym, menee pienellä aineella, hyvät jarrut ja alusta eritoten,nyt jos olisin ostamassa, niin
niin tuo RS voisi olla fiksunpi vaihtoehto tuon pienen katteen vuoksi, tästä nykyisestä en ole onnistunut löytämään sellaista tuulilasia, isoa, pientä tai muutakaan jossa nuo kompromissit melu ,roikkuminen olisivat kohdallaan, ilman tuulilasia lienee paras vaikka 120km/h joutuu roikkumaan. No aika näyttää miten tää laite kestää, käyntiääneltään omalaatuinen, mutta pakoääniltään miellyttävähän tämä on, mutta ei japsien tasolla. Huoltokohteet helposti käsillä ja jos kimppadiaknostiikkalaite,niin itse huoltaen onnistuu hyvin. Tuon kardaanin takaspoorin olen voidellut kertaalleen ja melko helppo homma. Vaihteisto hieman karkea. Jos löydät laukkusarjalla olevan niin varmaan pätevä peli, laukut arvokkaat. Painopiste alhaalla joten helppo pyöritellä myös hitaassa vauhdissa, eikä taatusti palella jalkoja. Omaani vaihdoin tuon wunderlichin satulan on hyvä.
 
Kävin tuossa jututtamassa BMW myymälän myyjää tuosta R 1200 RS mallista. Hän kertoi myös, että uudempi versio tuosta on R 1250 RT. Sen pitäisi olla samankokoinen ja -painoinen kuin RS.
Huono juttu vain, että liikkeessä ei ollut yhtään kumpaakaan näistä malleista nähtävänä eikä koeajettavana.
 
Kävin tuossa jututtamassa BMW myymälän myyjää tuosta R 1200 RS mallista. Hän kertoi myös, että uudempi versio tuosta on R 1250 RT. Sen pitäisi olla samankokoinen ja -painoinen kuin RS.
Huono juttu vain, että liikkeessä ei ollut yhtään kumpaakaan näistä malleista nähtävänä eikä koeajettavana.

Nyt on myyjä puhunut höpöjä.
RT on oma mallinsa ja täysverinen matkapyörä. 1250 RS on myös olemassa.

-17 vuoden R:n omistin 3 kesää/25 tkm. Pirun hyvä pyörä. Kaverilla on tuo RS ja on tykännyt kovasti. Helppo hanskata vaikka onkin iso pyörä. Ostaisin kumman tahansa uudestaan, jos katupyörää harkitsisin.

Yksi huono puoli: Luopumisen tuska on kova :D

Lisäys:
Huollatin Biketeamilla. Ei oo sen kalliimpi huoltaa kun esim. toi 800 R. Perushuolto ~ 300€. Iso huolto (venttiilit yms) ~500€. Aika neutraali huoltokokemus. Tosin aina jonoa ja puhelimella vaikeaa saada yhteys.

Hämeenlinnasta löytyy erittäin pätevä Bemarihuoltaja. Gessun huollatin hänellä. Juha Myllymaa/ Di Vendere Ky. Vahva suositus hänen palveluilleen.
 
Nyt on myyjä puhunut höpöjä.
RT on oma mallinsa ja täysverinen matkapyörä. 1250 RS on myös olemassa.

-17 vuoden R:n omistin 3 kesää/25 tkm. Pirun hyvä pyörä. Kaverilla on tuo RS ja on tykännyt kovasti. Helppo hanskata vaikka onkin iso pyörä. Ostaisin kumman tahansa uudestaan, jos katupyörää harkitsisin.

Yksi huono puoli: Luopumisen tuska on kova :D

Lisäys:
Huollatin Biketeamilla. Ei oo sen kalliimpi huoltaa kun esim. toi 800 R. Perushuolto ~ 300€. Iso huolto (venttiilit yms) ~500€. Aika neutraali huoltokokemus. Tosin aina jonoa ja puhelimella vaikeaa saada yhteys.

Hämeenlinnasta löytyy erittäin pätevä Bemarihuoltaja. Gessun huollatin hänellä. Juha Myllymaa/ Di Vendere Ky. Vahva suositus hänen palveluilleen.

Olet oikeassa. R 1200 RS onkin muuttunut R 1250 RS:ksi. Joten annetaanpas synninpäästö myyjälle. Olen todennäköisesti itse kuullut väärin ja kyseessä ollutta pyörämallia tarkemmin tuntematta sekoittanut mallit ihan omatoimisesti. :blink:
 
1200 on todella hyvä, 1250 on vielä hitokseen parempi, se ShiftCam-moottori on aivan huippu! Jos joskus kasvan aikuiseksi, ostan sellaisen, tosin R-mallina.

Eli tämän voi tulkita niin, että osta 1250, jos mitenkään päin menee budjettiin.
 
Komppaan PoSia.
Jos lompakko antaa myöden, niin 1250 ehdottomasti.

Kyseiseen pyörää ei varmasti pety. Tai jos pettyy, niin en tiedä mikä kelpaa :D
 
Back
Ylös