BMW R 1200 Rt 2014

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaato
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jäi muuten kertomatta, että ostin sillä 250 €:lla kolme kromattua muovilistaa, ja loppuhinnaksi tuli postimaksuineen
256,00 €. Uutta kautta aloitellessa... :orgmp:
 
Ei näe. Tarina kertoo, että pyörään asennettiin juuri se sinun omasi takaisin - korjattuna.
 
Mikä olisi sopivan kokoinen suojapeitto, kun käytössä on iso takalaukku.
Bemarin oma suojapeitto ei ole riittävän kokoinen.
 
Biltemasta toisista isoin muistaakseni 1100 cc, noin 30 €, kestää monta vuotta.
 
Uudistin vähän BMW-laivuettani ja yritin etsiä RT:stä juttuja, mutta hiljaiselta näyttää tälläkin palstalla. Arvostelut näyttävät lupaavailta ja ajokin on miellyttävää, kun löytäisi kaikki hienoudet. Ensimmäinen mopo minulla, jossa vakionopeudensäädin ja penkinlämmitykset.
Kertokaa jotain kokemuksia, mihin voi odottaa törmäävänsä.
 
Onneksi olkoon, hyvä valinta. Muutaman Hondan jälkeen siirryin noin 30 tkm sitten RT:n kuljettajaksi. Oikeastaan mitään moitittavaa ei ole, jos ei vaihteiston kolahtelua ja boxerin käyntiääntä lasketa :grin:

Pyörä on helppo ja hyvä käsitellä niin kaupungissa kuin motarillakin. Vauhti ei tunnu edes isoilla nopeuksilla ja toisaalta hidasajonakin pääsee vaivatta.

Kannattaa kokeilla ajotila- moodeja, varsinkin softia tulee käytettyä toisinaan. Vakkari on aivan ehdoton ja perseen lämmitinkin tarpeen näin syksyn tullen.

Kannattaa käyttää sisälaukkuja ainakin sivulaukuissa. Ja muutenkin kohdella varoen kansia, vääntyvät helposti.

Pyörä parhaimmillaan reissuilla, että ei muuta ku Eurooppaa valloittamaan.
 
Juhannusviikolla minullakin vaihtui RS vm 2016 RT:hen. Olen koeajanut ko vehjestä useasti, niin eipä ole ollut yllätys, miten mainio matkakumppani se on. Takapenkkiläinen on ollut vähintään yhtä innostunut "uudesta" pyörästä ja parisuhdetourinkia onkin tullut kesän aikana sellaiset 6000 km, vaikka suunniteltu Ranskan Alpit siirtyikin tulevaisuuteen.

Norjan tunneleissa totesin lähivalon onnettomaksi, joten kyssäri: onko kokemuksia/suosituksia H7 LEDistä? Sellaisesta joka menisi paikalleen "Plug & play" ilman virityksiä, toimisi luotettavasti siedettävällä valokuviolla, ja mikä tärkeintä, aiheuttamatta vikavaloja.
 
Jos tällaista käytettyä katselee vm. 2014 ja ylöspäin niin onko jotain mitä kannattaa huomioida eri vuosimalleissa?
Mitä eroa on Sport-versiossa?

Ja tietenkin, mitä kohtia käytetyissä kannattaa huomioida ja onko tiedossa tulevia suht' kalliita remontteja?

Onko boxer-koneen värinät asia, johon on vain sopeuduttava vai onko niitä oikeasti?
 
Vastaan vain tähän kohtaan: "Onko boxer-koneen värinät asia, johon on vain sopeuduttava vai onko niitä oikeasti?"


En tiedä onko niitä värinöitä oikeasti, Ei ole vertailukohtaa, kun en ole ajanut kesän 1974 jälkeen muulla kuin boxerilla. Mutta vielä on omat hampaat suussa.
 
Onko boxer-koneen värinät asia, johon on vain sopeuduttava vai onko niitä oikeasti?[/QUOTE]

Ennen gessua oli Honda XX 9 vuotta, siinä kädet puutuivat, mutta ei puimurilla ajaessa.
 
Oletteko käyttäneet näitä LC boxereita merkkihuollossa takuun jälkeen vai vaihdelleet itse öljyjä yms.?

Joten tuntuu erikoiselta, että näitä merkkiliikkeissä teetetään ja otetaan leimaa vihkoon ja sammutetaan huoltovalo näytöstä. Ulkomaan foorumilla myös pidetään lyhyenä tuota 10 tkm väliä. Mitä mieltä olette?

Tuo ESA-alustan toimivuus vähän mietityttää. Onko näissä ollut ongelmia?

Hankin siis tuon R mallin, mutta peruskonstruktiohan on sama.
 
Goodwilliin saa jotain alle 5 vuotiaisissa sen jälkeen on ihan sama missä huoltaa. Motoscannilla tai GS911 voi tehdä huoltomerkinnät, lukea vikakoodit ja tehdä huoltohommia siinä missä merkkiliikkeen testerilläkin. Teen Itse perushuolto jutskat, mutta vähänkin vaativimmat kuten etupään öljynvaihdon teetän ammattilaisilla. Takaiskari on alunperin huoltovapaa, mutta senkin voi huollattaa osaavassa mp-huollossa. Merkkiliike tarjoaa uutta iskaria kun vanha on huoltamattomuuttaan hajonnut.
 
Back
Ylös