BMW R1100S vs F800ST

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MLa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MLa

New member
Päivää

Kertokaas kokemuksistanne otsikon pyöristä.
Tulevalle kaudelle pitäisi hankkia toinen noista mutta kun ei osaa päättää. 800 tuntui pikkunäppärältä ajaa mutta isomman bokserikone ja yleinen jykevyys puhuttelee aika painavin sanoin.
 
On tainnut markkinat tehdä jo päätöksen puolestasi. Liikkeessä tiesivät kertoa koko Suomen tämän vuoden F800ST-kiintiön jo tulleen myydyksi. Tietty - tuleehan noita käytettynä jo kesällä myyntiin. Eli jos ei joku peru kauppojaan, tai Suomi saa luvattua enempää pyöriä, niin taitaa huaveeksi jäähä...
shaun.gif
 
Täällä olis tosi namu R1100S myytävänä.
Ei naarmun naarmua ( ei koskaan kaaduttu ), vähän ajettu ja hyvin pidetty.

Myyn tarpeettomana vm.2004 BMW R1100S. Yksi omistaja, pyörä ostettu
Mototripista Espoosta v.2004. Siisti puolikyykky boxeri, ajettu 18600km.
Huoltokirja, ABS-jarrut, kahvanlämmittimet, sivulaukut,
madallettu satula. H.13000 euroa. P. 040 5045222, Sirkka Kinani.

Meilillä saat valokuvia, kun soitat.

Kerro Pekalta terveisin

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif


PS. R1100 on erinomainen kone. Mulla on R1100GS ja se toimii joka paikassa, asfaltilla, soralla ja radallakin mainiosti. Vääntöä on ja voimaa.
Kaksi päällä matkailukin sujuu vaikka Saksan moottoriteillä.
 
Tietyllä tapaa "epäreilu" vertailupari, uusi ja ennennäkemätön vastaan vanha/käytetty/koettu. Molemmille varmaan löytynee kannattajansa. Nimenomaan moottorin osalta antaisin oman ääneni uudelle twinille (ainakin sitä hehkutetaan joka lehdessä). Saattaapi tosin olla ettei sitä saa mistään enää...
 
No eikai tässä ole mitään epäselvää.

F:stä puuttuu Pokserikone, kartaaniveto, kuivakytkin ja eihän siinä ole kait edes teleleveri keulaa. Lisäksi F:ssä on gumminauhaveto (epäilyttävää), ja oletkos nähny sen koneen sisällä heiluvan lekan mikä kait on unohtunu sinne valmistusvaiheessa (vai olikos se nyt tasapainotuspuntti?) HeHe.

No ei, luulisin että "uudelle" bemaristille toi F on varmaan parempi kun R11S. Mulla ainakin on kestänyt kuskin "sisäänajo" tuohon vehkeeseen jo parikyt tonnia, mut kokoajan tuntuu paremmalle ja kohta ei raaski enää edes vaihtaa sitä toiseen, paitsi ehkä R12S:ään.
 
Sama täällä. R1100S:llä kaksi kesää ja 30 tuhatta kilsaa takana eikä pahaa sanottavaa. Yleismatkasporttina hyvä sellainen, laukut on isot ja kuormattavuus kohtuullinen. Olen viihtynyt sen päällä sekä pitkiä että lyhyitä päivämatkoja niin valta- kuin mutkateilläkin.
 
Kummastakaan ole mitään kokemusta kun alla on 1100RT, mutta tuota 800:sta kylmätyypitin messuilla ja jotenkin tuntui sittenkin liian pieneltä mitoiltaan. Riippuu tietenkin kuskin mitoista.
Antaisin kuitenkin ääneni bokserille eli 1100S:lle.
 
Valinta on tehty ja tallissa odottelee kesää uusi ajamaton R1100S. Koville otti mutta lopulta kasisatanen vaikutti tonnisatasen rinnalla nimenomaan pikkunäppärältä...
 
Ihan hyvä järkivalinta.

- hyvä ajaa
- luotettavaa tekniikkaa
- helppo huoltaa
- ihan mukavan näköinenkin

.... sanoo hän....
 
Onnea vaan. Olet onnekas kun vielä löysit ajamattoman.

1100 S:n ainoa huono puoli on se että sitä tulee ikävä kun siitä joutuu eroon
 
Back
Ylös