BMW R1200S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä on sitä jotain...
Samaa mieltä, ässässä on sitä jotain, enemmän kuin odottaisi bokseribemarilta... Nuo mainitsemani ominaisuudet on helppo antaa anteeksi kun pyörä on muuten niin mainio. Sopivan pappa että tällainen varttuneempikin gentelmanni kehtaa ajaa, mutta tarjoaa sitten sen pienen tehopiikin kun piru kuiskii korvaan  
wink.gif
(Mun edellinen "virkistyspyörä" oli super duke ja niin hauska pyörä kuin se onkin, oli vähän vaikeuksia malttaa sen kanssa ja päätin downshiftata... Ässä osuu juuri oikeaan rakoon.)

Olisi hauska joskus verrata miten pyörän luonne muuttuu vapaammin virtaavalla pöntöllä, tuo alkuperäinen on sen verta hiljainen että sen on pakko ahdistaa jonniinverran. Tosin parempi ehkä etten kokeile niin ei tule rahanmenoa  
smile_org.gif


Onko sulla muuten pc tai joku muu mokkula kiinni?
 
Olisi hauska joskus verrata miten pyörän luonne muuttuu vapaammin virtaavalla pöntöllä, tuo alkuperäinen on sen verta hiljainen että sen on pakko ahdistaa jonniinverran. Tosin parempi ehkä etten kokeile niin ei tule rahanmenoa  
smile_org.gif


Onko sulla muuten pc tai joku muu mokkula kiinni?
Käsittääkseni ei ole mitään muuta viriä konepuolella kuin tuo putki tai ilmeisesti vaimennin. Tuossa ei ole db killerit kiinni ja on silti todella hiljainen, eikä äänet ole erityisen hienot, joten lienee totta se mitä joku sanoi, ettei bokserista oikein saa ulos nättiä ääntä.
 
Alkoi vähän mietityttämään tuo akra, mutta slipari on kyllä pirun kallis... Myös tehonlisäys vakioon verrattuna on melko maltillinen:
bmw_r1200s_so_2006-2009_diag.jpg


Kokoputkisto olisikin sitten mielenkiintoisempi kun katsoo vääntökäyrää :
bmw_r1200s_rac_2006-2009_diag.jpg


Mutta hintaa onkin sitten jo sen verran että taidanpa pysytellä vakioputkistossa toistaiseksi.
 
Mistä tuon kokoputkiston tunnistaa? Ei hajuakaan onko omassa pelkkä slipari vai koko setti. Katti (ts. se osa mitä luulen katiksi) on ainakin todella pieni.

Edit: Pelkkä slipari kuvien ja videoiden perusteella. Full Akrassa on ilmeisesti katti kokonaan poistettu ja käyrien väliputki samoin. Tämä ei faktaa, vaan päättelyä.

Noita mittauskäyriä katsellessa tulee mieleen onko omassa yksilössä kuitenkin a) jokin vika syttypuolella tai b) kierroslukumittarissa vai eikö se vain pysy koneen mukana, kun minusta meno stoppaa rajoittimeen aika tarkkaan tasan 8trpm kohdalla. Mites sulla s&s? Sinällään kulkupuoli on kyllä enemmän kuin kohdillaan, etten oikein usko vikaan konepuolella.
 
Alkukäyrien profiilista ja vaihteiston alla olevan patin (=katin?) puuttumisesta. Akran sivuilta löytyy kuva:
bb00dbc5991c0176ea3a6d38c886b131.jpg


Noissa on mukana myös katti, mutta tietty on omantunnon kysymys laittaako sen kattipanoksen putkeen vai hyllyllylle... Dynokäyrien yhteydessä mainitaan että mitattu ilman killeria, mutta katista ei ollut mainintaa, hitusen epäilen onko se ollut paikoillaan.

sanoi:
Noita mittauskäyriä katsellessa tulee mieleen onko omassa yksilössä kuitenkin a) jokin vika syttypuolella tai b) kierroslukumittarissa vai eikö se vain pysy koneen mukana, kun minusta meno stoppaa rajoittimeen aika tarkkaan tasan 8trpm kohdalla. Mites sulla s&s?

Heitit hyvän kysymyksen, nytpä on pakko sanoa etten ole aivan varma, pyörä kun tuntuu ottavan ne viimeiset kierrokset aika nopeasti... Mulla on sellainen mielikuva että olisin nähnyt kiekkamittarin näyttävän yli 8 tonnia, mutta pitää heti sanoa etten ole kovin usein rajoittajalle asti päästänyt. Ja pyöräkin on seisomassa jo niin en pääse enää testaamaan... Mutta pitääpä testata heti keväällä kun kausi alkaa.
 
Jeps, eli mulla on tosiaan pelkkä slipari. Eipä haittaa. Näyttää siltä, että pääsee valotehojakin kokeilemaan kun tästä kotiopäin lähden kymmenen maissa ajelemaan. Hel****n pimeää on jo. Taitaa olla myös kahvalämppärit tulessa.

Mulla on tuo äänenvaimenninkin ainakin tarroiltaan hillitympi versio kuin tuossa kuvassa. Kuvahaulla löysin tosiaan myös sellaisen jossa ei ollut tuota käyrien väliputkea, mikä näyttäisi noissa Akroissa olevan.

Ja juu, kierrokset ottaa niin nopsaan tuolla yläpäässä, etten varma voi olla asiasta, mutta minusta tuo oma tosiaan ei kierrä punarajalle asti. Pitäisi kokeilla isommalla vaihteella, mutta laki tulee vastaan.
omg.gif
 
Mulla on tuo äänenvaimenninkin ainakin tarroiltaan hillitympi versio kuin tuossa kuvassa.
Bemarin omissa lisävarusteakroissa on laserilla kaiverrettu akran logo... Näkee heti ettei ole rahvaan kaupasta ostettu mökäpönttö
tounge.gif


Taitaa putket jäädä kauppaan, onhan noi käppyrät hienon näköisiä mutta toisaalta pitää muistaa ettei bokserista rakettia tule... Ja sitten joutuis vielä hommaamaan PC:n ja dynottamaan. Ei taida olla vaivan ja rahanmenon väärti, mun käytössä tuo vakiokin on tarpeeksi viihdyttävä
smile_org.gif
 
Taitaa putket jäädä kauppaan, onhan noi käppyrät hienon näköisiä mutta toisaalta pitää muistaa ettei bokserista rakettia tule... Ja sitten joutuis vielä hommaamaan PC:n ja dynottamaan. Ei taida olla vaivan ja rahanmenon väärti, mun käytössä tuo vakiokin on tarpeeksi viihdyttävä
smile_org.gif
En usko kanssa, että olisi vaivan väärti. Tuskin ostaisin itsekään, mutta sattui olemaan valmiina.  
biggrin.gif
Montako hv:ta tuolla pelkällä sliparilla muuten sai lisää? Noista käyristä on vähän hankala arvioida. Veikkaus: n. 3hv konetehoa?

Valot on muuten moottoripyörän valoiksi aika hyvät ja voi tuota autuutta kun näpit ei palele..

Jotkut mun pyöristä on olleet sellaisia, että ne on heti tuntuneet just eikä melkein omilta. Tämä on yksi niistä. H-D oli hieno laite, mutta sen kanssa en ikinä päässyt täysin sinuiksi, sama juttu Aprilian kanssa. Henkimaailman juttuja. Ilmeisesti bokserin sielu sopii yksiin oman kanssa tai jotain.
 
Montako hv:ta tuolla pelkällä sliparilla muuten sai lisää? Noista käyristä on vähän hankala arvioida. Veikkaus: n. 3hv konetehoa?

Hyvin veikattu, Akran sivujen mukaan sliparilla max. increased power 2.8 / 8300. Kokorännillä 6.2 / 5400, lisäksi kokoputkisto paikkaisi tuota keskialueen vääntökuoppaa aika lailla...

sanoi:
Ilmeisesti bokserin sielu sopii yksiin oman kanssa tai jotain.

Mulla on samat fiilikset, siksi boksereita on tallissa kaksin kappalein  
thumbs-up.gif
 
Tuosta päätellen oman kierroslukumittari ei pysy koneen perässä... Pitää jossain vaiheessa vähän googlata asiaa.
 
No kovan näköinen rassi on Bemari ja onnittelut ennakkoluulottomista pyörien valinnoista. Hyppäys H-D:stä Bemariin lienee sama kuin yö vaihtuisi päiväksi.
smile_org.gif
 
Ulkomaanfoorumilta löytyi mielenkiintoista tietoa ecun päivityksestä, uusilla kartoilla pyörästä saisi himpan enemmän irti ja tuo vääntökuoppakin tasoittuisi jonniinverran:
http://forums.pelicanparts.com/bmw-r11....6105507

Pitää kysäistä onnistuisiko sähköaivon päivitys heinolla kun seuraavan kerran on asiaa sinnepäin.

(Dyno-käppyrän numerot näyttävät hieman optimistisilta, mutta ero vanhan ja uuden kartan välillä lienee todellinen.)
 
Ilmottele mitä vastailevat. Tampereen Heinolle menee tuo oma varmaan 2012 isoon huoltoon, kun ei vissiin lähempänä ole Bemun huoltopaikkaa.

Tuosta linkin dynokäppyrästä näkee aika selvästi, että rajoittaja tullee 8500rpm vastaan ja punarajahan on samassa kohdassa. Toivottavasti on vielä viikon sisällä sen verta kelejä, että pääsee hiukan vielä ajamaan ja testaamaan.
sport05.gif


Ei silti, en mä kaipaile tähän laitteeseen oikeastaan yhtään enempää tehoa/vääntöä. Aika soppeli on mulle.
 
Varmasti viihdyttävä peli mutkatiellä. Keltainen väri mielestäni käy kyllä pyörään, mutta raitoja on vähän liikaa. Ehkä kannattaisi kokeilla photoshopilla eri vaihtoehtoja ja käydä jossain mainostoimistossa teettämässä peitetarrat? Tulisi varmaan halvemmaksi kuin maalaus, ja jos mieli muuttuu niin ne saa irti.
 
Noh, Millen 143hv oli jo liikaa ja XR:n 91+ hv hiukan liian vähän, että ei tässä voida kauhean kaukana olla!
tounge.gif


Raidoista on jo suurin osa poistettu, kuten kuvista näkee. Jäljelle jääneet on lähinnä suojaamassa maalipintaa siinä missä polvet sitä hinkkaa. Niin ja takaosaan jätin pari.

Kysyin XR:n teipppaamista Gulf väreihin ja se olisi ollut 800,00e... Veikkaan, että maalautus olisi halvempi. Tosin nykybudjetilla kun mennään, niin maalautuskin on utopiaa toistaiseksi. Ainoa mitä tuohon talven aikana tulee, on ne valkoiset takavilkut (kun edessäkin kerta on). Jos mitään ei hajoa niin kauden 2012 aikana tarkoitus on teettää iso huolto ja renkaat joutuu ostamaan. Varmaankin joko Misukan PR3 tai Pirellin Angel ST:t.
 
Back
Ylös