Tuossa vielä kaivelee takaraivossa Bemari, niin youtubesta olen testivideoita vähän katellut. Usein on testattu perusmallia ja mainittu sähköalustaa lisävarusteena.
Ameriikan poikien testissä oli aktiivialustamalli ja eivät kehuneet. Sanoivat, että tasaisella pinnalla toimii hyvin, mutta kuoppaisella tai muuten epämääräisen epätasaisella alustalla jousitus ei osaa päättää mitä tehdä ja alkaa humppailla omiaan. Eivät tykänneet. Suomessa nyt ei muuta kuin epätasaista asfalttia olekaan.
Yritän siis perustella itselleni, miksi en haluaisi maksaa lisävarustepaketista. Samoin jotkin kahvanlämmittimet ja vakionopeussäätimet ovat kokolailla turhuutta johonkin streetfighteriin. Shifteri ois ok, mutta niitä nyt saa jos tarttee.
"Aktiivialustassa" on puolensa, ei siis vain hyviä puolia.
Jonkun verran on kokemusta K1300R:n osalta ja lähtisin kyllä
"ameriikan poikien" kelkkaan henkilökohtaisen mieltymysten pohjalta.
Asioiden arvottaminen kun tapahtuu pitkälti juuri henkilökohtaisten
mieltymysten mukaan. Ei pelkästään siten, että joku juttu on "parempi"
ihan objektiivisestikin jollain tapaa, jossain suhteessa.
Jos itse lähtee siitä, että "hieno,vahva ja johdonmukainen kone" ei kaipaa ajomoodeja,
luiston/keulimisen estot on kaasukahvassa.... alusta toimii johdonmukaisesti eri tilanteissa
ja olosuhteissa (manuaalisten)asetuksien ja säätöjen mukaan....
shifteri on kiva ja ABS:it kadulla/asvaltilla ajeluun ok, mitä kehittyneemmät, sen paremmat........
Siinähän meillä on täydellinen paketti kasassa omien asioiden arvottamisen pohjalta.
Miksi silloin latoa useita tuhansia asioihin joita ei halua/tarvitse, vaikka joku niitä kuinka
perustelisi "paremmiksi"..... ties missä, ties miten

.