• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW vs. Pannari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peltzi

New member
Mitäs sanoo bemariporukka ? Kumman valitsisitte BMW K1200GT vai Pannari 1300ST. Ohessa Hondakuskien näkemys asiasta  
cool.gif

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=97230

Taas niin abstrakti ja täysin ulkoavaruuden kysymys, ettei tohon edes viitti vastata.
Mitäs sitä täältä BMW puolelta kyselet... vastauksen tiedät kyllä :-)

062802moto_prv.gif

Taas niin abstrakti ja täysin ulkoavaruuden kysymys, ettei tohon edes viitti vastata.

062802moto_prv.gif
Musta ei ollenkaan abstrakti kysymys. Kummassakin pyörässä on varmasti omat hyvät ja huonot puolet ja kummankin käyttäjät osaavat varmasti tuoda ainakin ne edut esille (kuten Pannariporukka musta hyvin tekikin).

Yhdistämällä nämä saa ehkä hiukan paremman kokonaiskuvan. Eli en mä mitään hehkutusta ole hakemassa, vaan käyttäjien omia kokemuksia ja mielipiteitä.

Kaikella ystävyydellä ja lämmöllä ilmaistuna, mää uskon että bemaristit on sen verta rohkeeta porukkaa, että uskaltavat sanoa painavan sanansa tuolla hontan puolellakin ilman uutta topiikkia täällä
biggrin.gif

Kaikella ystävyydellä ja lämmöllä ilmaistuna, mää uskon että bemaristit on sen verta rohkeeta porukkaa, että uskaltavat sanoa painavan sanansa tuolla hontan puolellakin ilman uutta topiikkia täällä
biggrin.gif
Kyllä jos sattuvat lukemaan keskustelun
smile_org.gif
No nehän suhaa ja räkyttää siellä myötäänsä
tounge.gif
Niinpä näkyy, mutta ehkäpä löytyy joku joka on ajellut molemmilla ja jolla on siitä hyvä mielipide.

Yrittänyttä ei laiteta - paitsi ehkä täällä
wink.gif

Jos noista pitäis valita, niin todennäköisesti kävisin koeajamassa molempia, mieluummin vaikka useampaan kertaan. Ja koeajot ehdottomasti myös matkustajan kanssa.

Bemulle tosin runsaasti plussaa jo pelkästään sähköisesti säädettävän jousituksen ja vaimennuksen ansiosta. Todella pätevä keksintö. Vallankin jos ajelee vaihtelevasti yksin ja kaksin - tavaraa mukana, tai ilman..

Niin joo.. Jos vaihtaa pitäisi, niin uusi K 1300 S se kuitenkin olisi. Mulle ässä on se oikea matkapyörä.

BIKE lehden numerossa 8/2007 on vertailu matkapyöristä mukana edellä mainittujen lisäksi Kawa 1400 GTR ja Yamaha FJR 1300.

BMW K1200GT
+ Mukava ja turvallinen, paljon tarvikkeita. Mukava moottori, tehokkaat jarrut. Tuulisuoja on erinomainen.
- Tuntuu raskaammalta kuin on, johtuen painopisteestä. Jarrutehon annostelu vaikea. Jäykkä ohjaus mutkateillä.

Honda ST1300 A
+ V4:n käynti on mukava, erinomainen matka-ajoon. Hyvä ajoasento ja toimiva jousitus. Pleksi on todella korkea.
- Hieman levoton suurissa nopeuksissa. Mittariston digitaalinäyttö on vaikealukuinen päivänvalossa.

Pisteissä mitattuna BMW voitti koko testin ja Honda oli kolmas. Kawa toinen ja Yamaha viimeinen.

Jos noista pitäis valita, niin todennäköisesti kävisin koeajamassa molempia, mieluummin vaikka useampaan kertaan. Ja koeajot ehdottomasti myös matkustajan kanssa.

Bemulle tosin runsaasti plussaa jo pelkästään sähköisesti säädettävän jousituksen ja vaimennuksen ansiosta. Todella pätevä keksintö. Vallankin jos ajelee vaihtelevasti yksin ja kaksin - tavaraa mukana, tai ilman..

Niin joo.. Jos vaihtaa pitäisi, niin uusi K 1300 S se kuitenkin olisi. Mulle ässä on se oikea matkapyörä.
Ihan totta juu, vaikka kivahan se on täälläkin kysellä käyttökokemuksia erilaisista kiinnostavista mopoista, mutta kun ihmiset arvostavat niin erilaisia ominaisuuksia/omituisuuksia että todellakin kunnon koeajo-lenkki emännän kanssa kertoo mihin suuntaan taivutaan
buttrock.gif

K 1300 S näyttää myös siistiltä. Pikkusen liian kumara ajoasento tosin mun mieleen, mutta sitä voinnee varmaan korjata korotuspaloilla. Samasta syystä muuten BMW:n ensisijainen vaihtoehto on GT eikä RS

Ihan selkeä ero niissä on heti jomka huomaa kun istuu päälle. Jos kuskilla keskivertoa pidemmät jalat niin Bemarissa on tilaa ja Hondassa ei !
cool.gif

062802moto_prv.gif
Musta ei ollenkaan abstrakti kysymys. Kummassakin pyörässä on varmasti omat hyvät ja huonot puolet ja kummankin käyttäjät osaavat varmasti tuoda ainakin ne edut esille (kuten Pannariporukka musta hyvin tekikin).

Yhdistämällä nämä saa ehkä hiukan paremman kokonaiskuvan. Eli en mä mitään hehkutusta ole hakemassa, vaan käyttäjien omia kokemuksia ja mielipiteitä.
Kumpi on parempi, nakki vai lihapulla ?
Jos tykkää lihasta pitkulamuodossa ja tiukassa kuoressa, niin se on sit nakki.
Jos taas vapaa lähes pallomainen muoto kiinnostaa ja maistuu, niin sit varmaan toi lihapulla.

062802moto_prv.gif

Makuasioita, siis. Pannari ja BMW on ihan eri asioita, eikä niiden erot ole faktoilla vertailtavissa. Kuka mistäkin tykkää, selviää 1. koeistumalla, 2. koajolla, 3. mieltymysten painotuksilla, 4. tunteella.
Meinaan vaan, että tohon 4-kohtaan on turha hakea BMW sivuilta pannari-tukea, kun porukkamme on kuitenkin niin puolueellinen.

Ihan selkeä ero niissä on heti jomka huomaa kun istuu päälle. Jos kuskilla keskivertoa pidemmät jalat niin Bemarissa on tilaa ja Hondassa ei !
cool.gif
Omituista, oon 186cm pätkä, pitkät koivet ja istunut molemmissa, ei mitään valittamista hontan tiloissa, päinvastoin
idea3.gif

Vai pitäiskö olla jalat 160cm ja selkä 26cm jotta ahistais
tounge.gif

cool.gif
Omituista, oon 186cm pätkä, pitkät koivet ja istunut molemmissa, ei mitään valittamista hontan tiloissa, päinvastoin
idea3.gif

Vai pitäiskö olla jalat 160cm ja selkä 26cm jotta ahistais
tounge.gif
Ei, vaan Reiman jalat ovat pidemmät kuin sinun tai hän tarvitsee niille enemmän tilaa kuin sinä omillesi.

Voisin myös lyödä pienen vedon, että samassa autossa istuessamme myös minun pääni on lähempänä kattoa kuin sinun, koska olen ainoastaan 5 senttiä sinua lyhempi.

Mutta Reiman arvioima ero on aivan selkeä. 180 senttiselle BMW kömpelön korkea eikä pleksin säätövara riitä alkuunkaan.

Älkää nyt vaan ottako tosissaan. Nämä ovat juuri niitä asioita jotka pitää sovittaa itselle eikä .orgille. Mutta tuo mainittu ero on minustakin havaittavissa ja käyttäjästä riippuu kumpi on parempi.

Makuasioita, siis. Pannari ja BMW on ihan eri asioita, eikä niiden erot ole faktoilla vertailtavissa. Kuka mistäkin tykkää, selviää 1. koeistumalla, 2. koajolla, 3. mieltymysten painotuksilla, 4. tunteella.
Makuasioita, ilman muuta, mutta siitä huolimatta faktoin vertailtavissa minusta oikein hyvinkin.

Niitä faktoja on sekä tässä että Honda talkissa jo jonkin verran listattukin.

Mutta makuasia on sitten se, kumpi noista on kohtien 3 ja 4 pohjalta parempi, koska eri ihmisille eri faktat ovat tärkeitä.

062802moto_prv.gif

Kumpi on parempi, nakki vai lihapulla ?
Jos tykkää lihasta pitkulamuodossa ja tiukassa kuoressa, niin se on sit nakki.
Jos taas vapaa lähes pallomainen muoto kiinnostaa ja maistuu, niin sit varmaan toi lihapulla.

062802moto_prv.gif

Meinaan vaan, että tohon 4-kohtaan on turha hakea BMW sivuilta pannari-tukea, kun porukkamme on kuitenkin niin puolueellinen.
Kyse on täysin makuasioista, mutta niistä on hauska ja jopa hyödyllistä keskustella. Ja en mä ole täältä hakemassakaan hehkutusta pannarille. itse asiassa ajatus oli saada täysin eriävä mielipide
cool.gif

Back