Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko se anturi yksinapainen ja oikosulkeutuu maahan jarrulevyn kautta? Vai onko se kaksijohtoinen? Jälkimmäisessä ainakin pitänee asentaa jonkinlaiset hyppylangat tai ohjelmoida anturit pysyvästi pois käytöstä.
Kaksijohtoinen näyttää olevan ja jostain ulkomaan foorumilta luin että kun tarpeeksi kuluu niin piuhojen välinen yhteys katkeaa ja silloin valo syttyy... tiedä sitten ymmärsinkö oikein...
.. onneksi ei tarvitse tuollaisia merkkihuoltoja käyttää.PHT-Speed Oy Järvenpäässä hoiti homman sujuvasti ja nopeasti.. kolvasi johdot yhteen, korjasi myös takapään "kolvauksen" ja nollasi jarrupalojen kulumisvalon, korjasi samalla toisenkin johdon joka liittyi ESA:aan.
Biketeam BMW merkkihuolto väitti ettei voi resetoida valoa, pitäisi laittaa ne kalliit palat joissa kulumisanturi,, ja sen jälkeen voikin yllättäen valon nollata.... onneksi ei tarvitse tuollaisia merkkihuoltoja käyttää.
Jos valtuutetulla huollolla ei ole lupaa poiketa Tehtaan antamista huolto-ohjeista ja deaktivoida järjestelmää, ettei kyltti katolla sammu ?
Kuinka paljon on hintaero antureilla varustetuilla ja anturattomilla jarrupaloilla ? Eihän tuo kulumisen ilmaisin mikään huono asia ole, kai ? Ainakin autossa olisi pariin otteeseen ollut hyvä...

Kannattaako deaktivointi, jos EBC kulumisanturisarja maksaa Stormilla 24€ sis.alv. ?
Itsekin olen kyykistellyt tähän asti ja fikkarin avulla pärjännyt jarrupalojen tarkastelussa.
En vain aina ymmärrä, että ostetaan moottoripyöriä jossa on hienoja laitteita/ominaisuuksia ja sitten aletaan riisua niitä, kun ei ole halua/varaa hoitaa niitä tai maksaa huolloista...seuraava omistaja ajaa sitten palat loppuun ja ihmettelee kun ei varoitusvalo välähtänyt...![]()
^ Ostapa uusi auto, jossa ei ole hienoja ei-toivottuja ominaisuuksia? Esimerkkeinä kaistavahti, start-stop, päivävalot ilman perävaloja jnejne. Ja joita ei saa edes pois kytkettyä pysyvästi.
Jep, noista monet melko syvältä olevia asioita. onneksi saa edes ajokerran alussa pois aina.. paitsi ei päivävalojen kanssa palavia takavaloja.

--- tässä vaiheessa aina sormi suuhun, unohtuiko joku. Luultavasti unohtui joku ylläolevista tai sitten unohtui vielä tuosta listasta![]()
Kun talvesta ja mahdollisesti liukkaasta/lumisesta kelistä on kyse, niin itse en kytke vakkaria päälle, vaan kytken kaistavahdin pois.
Tutkinpa lisää... Ulkomailta saa tilattua eteen ja taakse palat joissa kulumisanturit jopa mukana, hintaa n. 50€ pari... ei siis paha. Sitten jää enää vaiva ja kulu varata aika huoltoon valon nollausta varten, ajaa sinne ja maksaa nollaus. Tuotakaan ei välttämättä voi teettää merkkihuollossa jos hankittu jarrupalat antureineen jostain muualta esim. ulkomailta.
Ei löytys linkkiä mistä sais tuohon hintaan ? Kun pian on omassa vaihdon aika.