NOx
MotOrg ry
Näin se kulkee. Olen ollut toisessa luulossa. Hyvä kun selvisi, nyt vaan täytyy koputtaa puuta, ettei joudu käytännössä asioimaan tämän kanssa.Olen itse ollut sairaslomalla 10.9 alkaen ja 24.12 päättyy..
Työnantaja on maksanut täyttä palkkaa ja Pohjolan mukaan liikennevakuutuksesta tämä korvataan työnantajalle... Aluksi työnantaja haki korvausta Kelalta mutta kun kysymys on liikennevahingosta Kela ei korvaa...
Löysin Liikennevahinkolautakunnan sivut. Siellä on paljon tietoa aiheesta. Epäselväksi jää edelleen, että onko työnantajalla velvoitetta maksaa päivääkään palkkaa? Minä ymmärrän, että ei ole.
Jos noin on, niin valinta alkuperäisessä viestissä olisi ollut, ollako pois ilman palkkaa vai palkalla...jälkimmäisessä tapauksessa työnantajalla on oikeus saada maksamansa palkat takaisin liikennevakuutuksesta. Toisessa tapauksessa taas bonukset olisivat säilyneet, mutta palkka olisi menetetty. Ellei sitten itse hakisi korvauksia vakuutusyhtiöltä ja silloinhan taas menee bonukset, mutta työnantajakaan "ei saa mitään". Itse kyllä menettäisin mieluummin bonukset. Nimittäin, jos jotain vakavampaa ilmenee myöhemmin, niin ikävä soppa on edessä.