• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Brexit ja Triumph

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MrJ

MotOrg ry
Saas nähdä mitä tuo brexit vaikuttaa Triumphin hintoihin suomessa varsinkin jos eroavat ilman sopimusta. Pyörät/varaosat saattaa vähä kallistua ja alkuun saattaa tulla pitkiä toimitusaikoja:kääk:
 
^Kyllä tehtaalla on ollut aikaa miettiä mistä eu maasta varaosat toimitetaan keskusvarastosta asiakkaille. Kustannuksia tietysti tulee lisää tullien ja tullimuodollisuuksien takia. Asiakas maksaa!

Uusien pyörien myynti lienee ongelmallisempi No Deal tapauksessa. Siinä tapauksessa kaikki vanhat sopimukset lakkaavat ja uudet hyväksynnät ovat edessä, jotta pyöriä ylipäänsä voidaan tuoda eu alueelle. :thumbup:

Brittien suhteen ei kyllä hyvältä näytä. Oppivathan sitten elämään WTO kauppasuhteiden mukaisesti. Keltaliivit ovat jo Parisin kaduilla ja kohta saattaa vastaavat liivit heilua Lontoon kaduilla.
 
Tuotanto on helppo siirtää pois Britanniasta. Esim. Hondat tehdään nykyään EU:n alueella, Italiassa ja Espanjassa.
Duunareille tämä brexit tulee olemaan raskas kokemus, moni joutuu kilometritehtaalle. Mutta kantapään kautta sitä oppii, kannattaako uskoa populistien lupauksia.
 
Hinckleyssä on joidenkin mallien kokoonpanoa, valmistus ollut Thaimaassa since 2001.

So what bikes are assembled here in the UK?

“The Speed Triples, Tiger Sports, Explorers, Rocket IIIs and Daytonas. The decision of what to build where comes partly from logistics – if the vast majority of the market is Europe or US based, it makes more sense to manufacture in the UK. If the volume is elsewhere, it might make more sense to build it in Thailand."

https://www.bennetts.co.uk/bikesoci.../bikes/where-was-your-triumph-motorcycle-made
 
Thaimaa ei ole ainakaan vielä eroamassa EU:sta, joten ei syytä huoleen...

Trumpan retromallistossa näytti olevan kohtalaisia alennuksia nettimotossa, joten tuskin hinnat pomppaa. Samanlaisia alennuksia oli myös jenkkien HD:stä ja Indianista, sekä kiinalaisten Benellistä. Tullit ja kauppasodat näyttävät siis pikemminkin laskevan, kuin nostavan pyörien hintoja. Go Trump!
 
Back
Ylös